Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Top utilizatori 30 de zile

Vezi restul topului »

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

De ce s-a blocat motorul?

In primul rand e vorba despre un motor Simca, de pe un Talbot...1.6 , 8 valve, carburator, aprindere electronica, delcou, distributie pe lant asemanator cu motorul de pe Dacia 1300 (spun asta pentru ca e un motor rar si nu toata lumea il cunoaste)

Povestea e lunga, o sa o scurtez...A inceput sa mi se aprinda martorul de ulei, am facut schimbul , s-a stins pentru o perioada (aprox 500km , masina nu e folosita prea mult) apoi se aprindea la pornire, se stingea dupa cateva secunde (ma gandeam ca nu e o problema, pana reuseste sa faca presiune) dar se aprindea din nou cand treceam de 2500-3000rpm...am miscat firele la bulbul de ulei si se tot aprindea si stingea(am ajuns la concluzia cu un mecanic ca e un contact imprefect si nu ar fi o problema grava).

Intre timp, defapt si inainte de asta in sarcina(la urcarea unei rampe) se auzea un zgomot metalic destul de puternic si se simtea o lipsa de putere destul de mare...adica se chinuia in treapta a 2-a sa urce un deal(destul de abrupt ce e drept) dar in schimb la ralanti sau drum drept acel zgomot metalic era aproape insesizabil (am banuit ca sunt tachetii/au fost si aia reglati si zgomotul tot nu a disparut)

Si acum sa ajung la final la marea problema...La un drum mai lung, am intrat in depasirea unei alte masini si in ultima treapta, cu pedala lipita de podea acul vitezometrului a ramas la 100 (nu vroia sa treaca, puterea motorului scazuse mult de tot) apoi zgomotul metalic s-a accentuat brusc, a crescut si temeratura apei si motorul mi s-a oprit (totul s-a petrecut in 30 de secunde). Am mai dat de cateva ori la automat dar nimic, doar un zgomot metalic (ca si cum ai bate 2 bucati de tabla una de alta).

Am adus masina acasa, am scos bujiile, am dat la automat si s-a invartit de cateva ori cu acelasi zgomot metalic pana s-a blocat. Ce poate fi? La ce sa ma astept? Momentan nu am timp sa il defac dar as vrea sa imi fac o idee...

Pompa de apa nu e blocata, tachetii misca, deci banuiesc ca nu e nici distributia...

Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi atata si sper sa ma puteti ajuta
A intrebat danny125 (730 puncte) acum 4 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

4 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns gabytza183 (4,120 puncte) acum 4 ani salut..imi pare rau sa iti dau un verdict atata de dur dar sper sa nu am dreptate, ti s-a gripat motorul adica  teai dus fara ungere de ulei sau teai dus fara ulei sau prea putin

Comentarii:

A comentat danny125 (730 puncte) acum 4 ani Ma gandeam ca incat s-a invartit motorul, atat cald atunci pe moment cat si rece dupa ce am adus masina acasa nu e gripat...Daca s-ar fi gripat nu ar fi fost intepenit de la inceput? (nu sunt mecanic, presupun doar)

Am uitat sa precizez ca uleiul este la nivel (adica aproape la maxim) si are o culoare normala, nu e vechi...Am folosit ulei Aral 10w40

M-am mai gandit ca tot din cauza ungerii proaste s-ar putea sa se fi gripat/rupt vibrochenul sau sa se fi miscat sau sarit vreun cuzinet de la loc...asta sa fie sunetul ala metalic
0 voturi
A raspuns gabytza183 (4,120 puncte) acum 4 ani hmm,si akuma mai porneste?ai verificat in ulei nu ai pilitura?cum face acuma motorul//?

Comentarii:

A comentat danny125 (730 puncte) acum 4 ani Acum nu mai are cum sa porneasca, e blocat...pe joja am verificat doar, nu are, e curat...Motorul la fel a sunat, acelasi zgomot metalic cand am dat la automat pana s-a blocat...si acum cand incerc sa dau la automat se aude doar un tacait si nimic altceva...e blocat

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,160 puncte) acum 4 ani Mecanicul trebuia sa puna un manometru pentru a vedea presiunea de ulei  , nu sa-si de-a cu parerea despre fire.
In faza asta se procedeaza asa :
-se goleste uleiul din baia de ulei
-se demonteaza baia de ulei , se examineaza resturile de pe fundul baii si starea sorbului de ulei.
-Se demonteaza capacul unei biele ( atentie la pozitia in care a fost montat ) si se examineaza starea cuzinetului .
Posibil ca sunt cuzinetii distrusi , iar vilbrochenul grav avariat .

Comentarii:

A comentat danny125 (730 puncte) acum 4 ani Multumesc pentru raspuns, o sa fac ceea ce ai zis si o sa vad ce e distrus...

O sa mai revin cu intrebari, sa vad ce aflu acolo

Alte raspunsuri: (1)

0 voturi
A raspuns Claudiutiamocrina (140 puncte) acum 1 an Exact acest lucru lam patit si eu