4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > De ce se supraincalzeste motor...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

De ce se supraincalzeste motorul?

Este vorba de un audi a4b5 1.9 tdi AFN.

Intrebarea mea este: se pot infunda canalele de racire din chiuloasa? Sau sa caut in alta parte.

Termostatul e bun(am incercat cu 3 buc. toate noi(punct de deschidere 87 grade) si cu toate face la fel, adica trece temp. la apa de 96-98 de grade mers lejer.

Garnitura de chiuloasa nu e fisurata pt. ca nu arunca afara lichidul de racire si nici nu l amesteca cu ulei.

Am incercat cu o solutie de curatat  sistemul de racire dar fara succes....
A intrebat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

7 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 12 ani poate fi radiatorul infundat partial daca ai folosit vreodata substante care se adauga cand ai pierderi de lichid sau pompa de apa care nu isi face treaba si nu recircula lichidul de racire. verifica si furtunele sa nu fie strangulate sau gatuite.

Comentarii:

A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Nu e gatuit nimic, radiatorul a fost schimbat acum 4 luni, a fost nou,pompa de apa a fost schimbata odata cu distributia de aprox 1 luna.
Oricum dupa ce am bagat respectiva solutie de curatat si am clatit nu a iesit mare lucru,pot zice ca apa a fost aproape curata.
+1 vot
A raspuns julaikos (47,330 puncte) acum 12 ani Nu e nevoie ca circuitul de racire sa fie infundat,e de ajuns sa fie depuneri pe traseele de apa pentru ca transferul de caldura dintre motor si apa sa nu mai fie la fel de eficient...din pacate lucrul asta nu-l vezi decat daca dai jos chiulasa...
Incearca sa pui si un lichid de racire cu un punct de inghet mai mic,caci iarna a trecut
0 voturi
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Nasol....sper sa nu ajung sa trebuiasca sa dau jos chiuloasa..
Daca v a trebui totusi data jos,trebuie schimbate garniturile la capac,garnitura de chiuloasa,prezoanele,verificata planeitatea(ca sa nu am surprize dupa) + manopera +++ distractie de minim 500 lei zic eu.
0 voturi
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani E aerisit cum trebuie circuitul?
0 voturi
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Se aeriseste singura instalatia.
Complic situatia prin urmatoarea faza:))
Am pus mai inainte vag-com ul si am dat o tura.
Masina are 2 senzori de temperatura unul care comunica cu IC(bord) si unul care comunica cu ECU buun.Faza este: cel care comunica cu ecu(si pe care l arata si pe climatronic) imi arata la forja si 97 de grade iar cel care comunica cu bordul 92(in acelasi moment ambele valori).
Care e belit dintre ele?
+3 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Se demonteaza radiatorul de racire si se curata exterior.Adesea intre el si cel de AC se fac diverse depuneri. Ventilatoarele de racire functioneaza ?

Comentarii:

A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani

editat de Driver09 acum 12 ani

Multumesc de raspuns,dar radiatorul l am schimbat acum 5 luni a fost nou,depuneri intre cele 2 radiatoare nu au fost nici cand am schimbat radiatorul,is 100% sigur ca intre cele 2 radiatoare nu este nici un fel de mizerie.
La a4b5 ventilatorul functioneaza non stop pt. ca e cu vasco-cuplaj,chestia este ca la mine se incalzeste la temp. respectiva  si la mers de  80-100kmh la ora.
+2 voturi
A raspuns daviangiurca (13,880 puncte) acum 12 ani in primul rand pune mana pe furtunul de sus al radiatorului si cel de jos trebuie sa simti o diferenta semnificativa de temperatura ...daca nu e posibil ca radiatorul sa fie infundat pe partea de exterior acele celule sa fie pline de praf pamant etc... daca totul e in regula aici urmareste sa nu ai pierderi de lichid pe undeva si circuitul sa nu mai fie etans ....mai strange colierele la furtune ..bafta

Comentarii:

A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Am schimbat 3buc. de termostat  in 4 luni.Astazi am schimbat termostatul e behr de 87 grade ca si celelalte.Furtunul de deasupra e fierbinte iar cel de jos sa zicem rece(dar in nici un caz nu cad) deci termostatul functioneaza.Sistemul e etans nu curge nicaierea sta la nivel.
Zilele urmatoare vreau sa schimb cele 2 sonde de temperatura ,cred ca de acolo se trage toata chestia.
E cam aiurea faza sa imi arata pe una 98 de grade si pe cealalta 92.Le am urmarit aman2 in paralel cu vag-com ....am observat ca pana pe la 88 89 de grade diferenta intre cele doua e de 2-3 unitati, iar dupa 90 de grade se face diferenta de 6-7 unitati,eu cred ca e belit unul dintre cei 2 senzori,sper sa fie problema cu cel care indica mai mult.

Intrebari asemanatoare