4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > opel astra H la 3000 de turati...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Opel astra H la 3000 de turatii se plafoneaza. Ce inseamna codul de eroare P0697 sensor Refernce Voltage C - open?

Salut.

Am un Opel Astra H 1.7 cdti cod motor Z17DTH 101cp prospat achizitionat.

Cand merg cu el si ating pragul de 3000 de turatii se plafoneaza....(da in nas...pierde puterea) si in accelerare devine zgomotos motorul. Se aprinde masinuta cu cheie in bord si dupa ce las umpic masina si o repornesc, ramane aprins ''motorul galben...Engine check''.. Precizez ca am verificat presiunea in rampa , presiunea care o produce pompa , injectoarele toate bune.

Codul de eroare este P0697 Senzor Reference Voltage C - circuit open.... habar nu am de la ce poate fi si nici cei 4 mecanici cu 4 testere diferite la care am fost, habar nu au.

Unii au spus ca este  EGR-ul......lam blocat cu o tapla si nimik. Nu mai stiu ce sa ii fac. Mentionez ca in serviceurile in care am fost nu erau chiar mecanici lesinati...dar degeaba.

Intr-un final un mecanic mia zis ca ar fi electrovalva pneumatica sau senzorul de presiune dupe intercooler..... nu mai vreu sa dau bani degeaba pe piese asa ca va rog....daca sa mai lovit cineva de problema asta sa imi spuna si mie cu a rezolvat.

Multumesc anticipat!
A intrebat Lungu_Nebunu (230 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Problema ta nu este una careia sa ii dai usor de capat,codul de eroare care il ai,reprezinta voltaj mic sau mare pe un circuit alimentat cu 5 volti.De eroare nu poti sa scapi,automat daca o stergi va reveni.
P0697 5V de referinţă de circuit de înaltă tensiune 3 C-007
P0697 5V de referinţă circuit electric de joasă tensiune 3 C-007
Singura solutie care este,in afara de schimbat jumatate din piese,mergi la o diagnoza profesionista,fa un log in mers si vezi unde apare problema la 3000 de ture.In unele cazuri a fost electronica pompei de injectie,in altele doar egr,in altele probleme cu senzorul de presiune dupa intercooler sau electrovalva de la turbina.
Problema e una foarte comuna la motoarele de opel pe motorina,partea ei proasta e ca la un scan simplu de erori nu iese piesa care e devina si apoi apare presupusul.E o eroare care stocheaza mai multe probleme,singura solutie fiind log-ul in mers.

Comentarii:

A comentat Lungu_Nebunu (230 puncte) acum 11 ani multumesc de raspuns.
Am dat jos grila din fata sa vad bine intercoolerul si am observat ca e plin de ulei pe partea superioara.....posibil fisurat si lipit cu fibra de sticla, posibil de acolo sa fie...poate scapa presiune.
Am sa schimb intercoolerul cu tot cu senzorul de presiune si electrovalva de la turbina.
Mentionez ca pe tester EGR-ul statea in 5% si nu oscila deloc daia lam blocat cu o tabla si turbo statea la 99% si la relantiu si in acceleratie.....nu oscila. Presiunea de conbustibil in rampa era optima si la accelerare.
Poate completarea mea te ajuta la un diagnostic mai bun al problemei.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Intercoolerul poti sa il cureti si daca e lipit pe undeva se poate observa,la fel si daca scapa presiune ar trebui sa se auda ca fasaie.Eu spun intai sa ajungi sa verifici bine intercoolerul,de senzori nu stiu ce sa zic,posibil sa fie de la ei,posibil sa nu.
Senzorul de presiune poti sa il deconectezi si sa vezi daca se plafoneaza sau nu.
P.s.Ce ti se intampla tie la 3000rpm,se mai numeste si limp mode,adica problema care o ai afecteaza motorul la peste 3000rpm si accesta intre in mod safe din comanda ecu.
Daca o sa lasi asa problema,urmeaza sa faca asa la 2000 ture apoi la mai putin pana sub 1500 sau depinde de erori.
A comentat Lungu_Nebunu (230 puncte) acum 11 ani ok
maine de dimineata scot senzorul de presiune de la intercooler sa vad daca se mai plafoneaza si ii schimb electrovalva de la turbina.
Ce ma enerveaza cel mai tare este ca motorul e si zgomotos in accelerare...in majoritatea timpului....cred ca nu are destul aer sau are excesiv..
Sa vad daca pot sa rezolv problema maine.

Alte raspunsuri: (9)

–1 vot
A raspuns mk1GTI (320 puncte) acum 11 ani debitmetrul de aer am eu un prieten care a patit la fel

Comentarii:

A comentat Lungu_Nebunu (230 puncte) acum 11 ani am sa incerc si cu un alt debitmetru....dar iam scos debitmetru si avea aceleasi simtome....se plafoneaza la 3000 de ture.
Merci
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Nu are nici o treaba debitmetrul si eroarea care o are colegul.
+1 vot
A raspuns Lungu_Nebunu (230 puncte) acum 11 ani Sa rezolvat.
Pentru cei care au aceiasi eroare ''P0697 Senzor Reference Voltage C - circuit open'' sau ce e legat de eroarea P0697 problema este ECU.
ECU baga in toti senzori exact voltajul din baterie adica minim 11,5 V iar maximul in senzori intra 5,3 V.
Aici aveti 2 variante:
1. Duceti ECU la reparat, varianta ieftina si cea mai proasta pentru ca nu stii exact cat va tine.
2. Cumparati un ECU sh cu acelasi cod pe care il aveti pe masina plus programatul. Pt. ca ECU trebuie programat pe masina.
Ajungeti la problema cu ECU in cazul in care aveti eroarea asta daca nu este aceasta eroare problemele masini variaza de la pompa....rampa...EGR....senzori de presiune ....etc.
CONCLUZIA....Evitati sa cumparati opel sh.....

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Si tu ce ai facut ai schimbat ecu nou sau reparat?
A comentat Lungu_Nebunu (230 puncte) acum 11 ani Am cumparat un ECU sh si lam programat pe masina.
Nu vreau sa mai aud de Opel, bineinteles ca osa il marit.
Multumesc pt. ajutor si sper ca topicul acesta sa ajute si pe alti cu aceiasi problema.
0 voturi
A raspuns >G3o< (140 puncte) acum 7 ani De ce fac toti la fel ? Cand intampina o problema la masina gata numai vreau sa aud de opel de ce?pana sa se intample a fost buna. Asa se pote intampla la orice masina .
0 voturi
A raspuns cristysteaua16 (140 puncte) acum 7 ani La mine problema a fost electrovalva de la turbo... am schimbat-o cu una sh la un mecanic de ceva timp si nu mai am absolut nicio problema(cost total 200lei)

Comentarii:

A comentat dannielvoicu4 (100 puncte) acum 6 ani salut.la ce service ai schimbat electrovalva.?
0 voturi
A raspuns onualecu (180 puncte) acum 6 ani Am avut aceeași problemă.S-a constat de către cei de la service ca este turbina.Au demontat-o,au trimis-o la reconditionat(aproape noua),1300 lei doar reparatul turbinei dar acar iti ofera garantie față de una pe care o iei de dezmembrari si cu ocazia asta au curățat si admisă.Merge fara problemă acum
0 voturi
A raspuns onualecu (180 puncte) acum 6 ani Am avut aceeași problemă.S-a constat de către cei de la service ca este turbina.Au demontat-o,au trimis-o la reconditionat(aproape noua),1300 lei doar reparatul turbinei dar macar iti ofera garantie față de una pe care o iei de la dezmembrari si cu ocazia asta au curățat si admisiă.Merge fara problemă acum
0 voturi
A raspuns superdoja (140 puncte) acum 6 ani Sa stii tu.
Masinile mai incoace de 2006.
Daca nu se mai accelereaza mai mult de 3000 ture.
ECU ,calculatorul masinii sesizeaza o neregula in parametrii de functionare.
El cinsidera ca s-a produs un defect si din constructie pentru a nu face pagube mai mari limiteaza pana la 3000 ture.
Nu neaparat EGR.
Toti spun repede ca este EGR.
Poate fi si de la un senzor care citeste prost
Poti sa schimbi piese multe fara sa remediezi problema
0 voturi
A raspuns sov (180 puncte) acum 4 ani

editat de sov acum 4 ani

Am avut și eu eroarea aceasta la un astra h diesel, împreună cu P02345b- boost pressure control circuit   positive deviations.
În cazul meu s-a rezolvat prin curățarea traseului dintre turbo și admisie. A scos mecanicul de acolo 1 kg de calamima și depuneri, și după, motorul  a început sa tragă perfect, pt ca nici putere nu mai avea. Bineînțeles au dispărut și erorile.
Deci înainte sa cumpărați o grada de piese, curățați acest traseu (egr, electrovalva, etc), si chiar dacă nu rezolvați problema ca în cazul meu, sigur va face muuult bine motorului.
Sper sa ajute pe cineva, și sa nu se mai chinuie ca mine la o multime de mecanici.
LE : din păcate a reapărut P 0697, în schimb cealaltă nu...
0 voturi
A raspuns sov (180 puncte) acum 4 ani LE2: după ce mi-a reapărut becul galben cu motor am făcut testul agrafă și era într-adevăr eroarea P0697. A doua zi s-a stins becul galben și de atunci pana astăzi, aprox o luna, nu s-a mai aprins, oricât am forjat masina la 3-4000 de turații. La testul cu pedala s-a menținut eroarea, insa am zis ca e normal, pt ca nu am șters-o la diagnoza.
Azi am schimbat radioul de pe mașină deoarece aveam problema cu cd in recognition și-mi manca bateria, și stupoare:l testul agrafă nu mai era eroarea stocata p0697.
Cu alte cuvinte, posibil sa fi fost și de la radio cd.