Buna ziua, am un BMW E39 523i, motor M52B25(Vanos), care de aproximativ doua saptamani are ceva probleme la pornirea la cald si la modul in care merge. De mentionat ca relantiul este stabil in orice conditii, iar atunci cand este rece, masina porneste si ruleaza fara probleme. Probleme apar odata ce motorul s-a incalzit si deja lasa impresia ca trage mult mai greoi, in principal in treapta a doua (nu stiu daca are vreo relevanta dar in aceasta treapta se sesizeaza cel mai bine). De exemplu la schimbarea treptelor de viteza, in momentul care o accelerez, are un scurt lag, dupa care urca in turatii, insa destul de anemic, cu toate ca acum am consum mult crescut. Lagul despre care am mentionat la acceleratie poate fi sesizat si cu masina stationata, nu doar in mers. Daca o opresc si incerc sa o repornesc, deja electromotorul trebuie sa invarta de mai multe ori (aprox. 4 - 5 sec).
Dupa ce au aparut probleme am schimbat bujiile, filtrul de benzina si filtrul de aer, insa fara vreun efect. De asemenea, pompa de benzina si bateria au fost schimbate luna trecuta, insa pe atunci masina nu avea aceste simptome.
In urma vizitei pe care am efectuat-o la service pentru schimbarea bujiilor si filtrelor, mecanicii mi-au spus ca cel mai probabil motorul trage aer fals pe la racordul dintre debitmetru si clapeta de acceleratie, deoarece in momentul in care turez motorul se aude un zgomot ciudat in dreptul clapetei, ca un suierat.
Intrucat as dori si un alt p.d.v, sunt curios daca s-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema, precum si daca simptomele pe care le-am descris pot fi din cauza racordului defect, sau exista si alte posibile motive.
Multumesc!