4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Sfaturi de rectificare la un v...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Sfaturi de rectificare la un vibrochen bmw 316i ?

Salut  vreau si eu sa repar un motor de bmw 316i  1.9b  , an 1999

cu diagnostic, "  joc de lagar ", unde mi s-a spus ca trebuie desfacut motorul si

rectificat vibrochenul la o alta cota, apoi set nou de cuzineti biela/ palier , si ..

cam atat momentan.

Unde m-ati sfatuii sa il rectific, si cam cat m-ar costa?

Eu sunt din Dambovita, Targoviste . Singurul loc unde am auzit ca se pricep si am si o garantie, e unde pe la Brasov,in rest .. mai sunt locuri dar nu stii cat de bine il rectifica, ce parere aveti ? Multumesc
A intrebat Dracon (840 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

7 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns CristianAdrian (16,870 puncte) acum 11 ani Cel mai bine si mult mai ieftin este sa iei un motor de acelasi tip de la dezmembrari si iei cuzinetii si arborele cotit.E o investitie mai mica si durata de viata e mult mai lunga decit cel rectificat in Romania

Comentarii:

A comentat Dracon (840 puncte) acum 11 ani m-am gandit si la asta dar nu stii ce iei ... si .. un motor te duce pe la 20-25 mil ... poate sa gasesti doar vibrochenu cu cuzinetii ..dar gandeste-te ca si ala poate ceda... eu am primit sfaturi ca mai bine sa cumpar cuzineti si etc... m-am interesat , si in principiu ma costa 2 mil sa-l rectific, si 5.4 mil cuzinetii de palier/ biela + garnitura de chiuloasa, deci vreo 8 mil, mai pun niste ulei , deci 10 mil ... eu zic ca 250 euro e mai acceptabil decat un motor la 400-500-600 euro ... care ... nu stii ce e inauntru :)
0 voturi
A raspuns CristianAdrian (16,870 puncte) acum 11 ani Ideea de al repara este total gresita.Asculta ce-ti spun eu.Acum toti se dau k repara si bla bla bla.In plus piesele pe care o sa le cumperi nu sint originale.Nu au o viata lunga.Dai banii degeaba pe piese naspa,si reparatia la fel

Comentarii:

A comentat Dracon (840 puncte) acum 11 ani pai de asta vreau sa ma duc la un service ceva .. care ofera si o garantie la reparat, iar piesele le iau prin cineva ( un mecanic ), care zicea ca stie ce piese sunt ...  ce inseamna pentru tine viata lunga ?
eu daca o sa fac cu masina asta 10-12 000 km pe an o sa fiu prea bine ... eu nu merg mult cu ea ..
si nu prea am chef sa cumpar motor cu totul si sa -l pun pe masina, sa stau iar sa umblu dupa omologare ,identificare etc...
+1 vot
A raspuns CristianAdrian (16,870 puncte) acum 11 ani nu zic sa pui alt motor pe masina.eu zic sa iei altul la fel si sa schimbi ce este rupt la al tau.Viata lunga eu unteleg sa mergi cel putin 7,8 ani cu masina dupa ce schimbi piesele cu piesele originale din motorul pe care te sfatuiesc sa il achizitionezi.Eu am avut un mercedes w124.Am folosit masina 8 ani.Am trecut la alt model de 2 ani.In schimb masina cea veche o am si acum in curte.Am radiat-o dar daca ar fi sa dau motorul la cineva pentru dezmembrat{asa cum este cazul tau}i-as da o durata de viata de cel putin 10 ani,daca stie sa monteze bine piesele care urmeaza a fi schimbate.Daca refaci un vibrochen in Romania,SI ACHIZITIONEZI PIESE CONTRAFACUTE RISTI SA-TI BATA IAR MOTORUL PESTE 1 LUNA,SAU MULT MAI PUTIN.
Alegerea este a ta oricum.Si nu ma refer sa schimbi tot motorul k sa trebuiasca sa il reomologhezi
0 voturi
A raspuns CristianAdrian (16,870 puncte) acum 11 ani Nu strica sa il suni pe baiatul ala care are motoare de vanzare.Este pe bazar.Si oricum anunturi mai gasesti.Poti gasii motor montat pe masina deja.Te duci il vezi,il porneste,,,,,,si te convingi cum merge.Ii poti vedea presiunea de ulei,daca da cu gaze.....Ce te costa sa suni acolo???

Comentarii:

A comentat Dracon (840 puncte) acum 11 ani o sa sun mersi, nu ma costa, doar ti-am zis ca idee ca ... nu stii ce e inauntru .. si asta suna frumos si dupa 2-3 luni a inceput sa troncane ... si era asa silentios .. de asta zic nu stii ce e inauntru .. si de ce sa iau tot motorul, si sa folosesc doar 2-3 piese ? asa macar sa iau doar vibrochenu cu cuzineti ... dar nu stii cat de uzati sunt si cuzinetii aia
+1 vot
A raspuns CristianAdrian (16,870 puncte) acum 11 ani Trebuie sa intelegi.Tu daca schimbi vibrochenul trebuie sa schimbi sa cuzinetii de la lagare.Si automat cuzinetii de la biele.Asa ca,nu stii de ce te lovesti cind demontezi un motor.Dar daca il ai pe celalalt linga tine,apelezi la el si demontezi.Nu mai stai in drum de o ,,SAIBA,,

Este opinia ta.Nu mai intervin.Eu pur si simplu nu am de ce sa te invat la rau.
0 voturi
A raspuns CristianAdrian (16,870 puncte) acum 11 ani ai un id de mess?

Comentarii:

A comentat Dracon (840 puncte) acum 11 ani da , c_dracon_a , da add
0 voturi
A raspuns AlexFS (4,600 puncte) acum 11 ani Salut!

In urma cu 2 saptamani am avut la reparat un BMW e36 cu exact aceasi problema ca a ta! Jocul gasit era la pozitia biela-piston-3 pe vibrochen!
Uzura era atat de serioasa incat trecerea era de la cota 0 ..numita tehnic STD(standard) la....3! daunele sunt aparent reparabile...DAR
nu merita!

Rectificarea ar fi insemnat....
Bani la rectificat....Biela schimbata si 1 set de cuzineti originali BMW noi nouti din care foloseai doar o pereche(3..treceai..la...pierderi)

Dar am preferat sa caut vibrochenul in dezmembrari(la proba pe loc)

Si am gasit dar de 1.6 m43(lant)...si ce crezi, sunt identice!
L-am cumparat(250 ron) sh de la un baiat din obor...Bogdan il cheama... cu tot cu, cuzinetii biela si cuzinetii palier!
L-am montat si chiar si azi motorul merge struna dupa prima mie de km facuta in perioada de proba(am zis eu proba ..dar nu exista asa ceva)!

Concluzie...

Nu merita sa rectifici(nu tine deloc)
Pune mana si cauta vibrochenul ( tehnic e acelasi 16 si 18 curea si 16 si 18  lant)

A...sa nu uit... Cel car a spus "joc de lagar" e ..un DOBITOC(scuze)!!

LAGARELE sunt organe fixe....vibrochenul este mobil iar cuzinetii sunt consumabile!!!(deci mai corect era joc IN LAGAR)

Din experienta mea... jocul tau nu are cum sa fie in cuzinetii palier(sunt 5 perechi)(total exclus-bag mana in foc)
Ar insemna sa se dezechilibreze vibrochenul si sa se rupa priza de putere!
Jocul tau este ori in vreunul din bolturi....ori cel mai sigur in vreuna din biele....din cauza ungerii proaste sau a folosirii de aditivi!

Mizez pe 80% sanse cazul tau sa fie asemanator cu cel care ti l-am expus mai sus...reparabil in vreo 1200 de lei!!

Recomandare: Nu mai continua sa mergi cu motorul asa ...mult pentru ca risti sa calezi biela si sa ti-o scoata vibrochenul afara prin partea inferioara a blocului!

Spor!(tine-ne la curent)

Comentarii:

A comentat Dracon (840 puncte) acum 11 ani 1200 lei cu manopera cu tot sau doar piese,
pe sfarsitul saptamanii sper sa desfac motorul sa vad exact ce are si ce e de facut .. poate sunt un caz fericit unde vibrochenu e bun si trebuiesc doar cuzineti.. de biela nu de palier.
si de mers nu am mai mers cu ea decat vreo 20 km de cand a inceput sa faca zgomot ... si pe dreapta a ramas de atunci, da ... o sa ma interesez si de vibrochen cu totul .. sa vedem, dupa ce dau motorul jos si vad ce e in el.
o sa va tin la curent , mersi !
A comentat AlexFS (4,600 puncte) acum 11 ani 250L vibochen plus cuzineti biela si palier(total de 9 perechi)
60L garnitura capac chiuloasa
50L garnitura baie ulei
30L Mannol Negru(adeziv,mastic, silicon)
20L Motorina(ca sa speli motorul)
10L Pensule diverse...(speli bine nu ...te joci)
50L Drumul Berceni-Obor-Berceni-Obor
50L Coliere,Suruburi,Soricei
80L Antigel Hepu
45L Termostat(nu stiu daca era BMW sau altceva)
130L Ulei Castrol 10w40
40L Filtru Ulei Mann
........am lista aici in calculator
Restul m-a costat chiria in hala plus chiria macaralei de extras!

Spor!
A comentat AlexFS (4,600 puncte) acum 11 ani [ poate sunt un caz fericit unde vibrochenu e bun si trebuiesc doar cuzineti.. de biela nu de palier]

Ar fi frumos asa...dar pregateste-te de cei mai rau!
Frecarea in mod normal intre cuzinet si vibrochen este limitata de filmul de ulei...cand dispare....apare FRECARE si deci uzura este intre ambele suprafete...mai proeminent in cuzinet...dar cand bate este clar vorba de o suprafata alezata pe vibrochen!

Poate esti norocos..... SPOR!
A comentat Dracon (840 puncte) acum 11 ani mersi mult !! apreciez implicarea !!