Am un fiat bravo 1.4 12valve din 1995 si vreau sa ii schimb pistoanele ...as schimba si camasile , dar din pacate motorul este monobloc..adica turnat dintr-o bucata. Masina are gpl montat din italia de prin 2002..deci motorul e terminat,chiuloasa la fel , in 20.000km am completat cu vreo 15litri de ulei ..adica nu am mai facut schimbul...Am gasit un motor ieftin cu 130.000km 100% reali, din 1998 ,dar blocul are rupte vreo 2 gauri de prindere pe lonjeron.. pentru ca masina donatoare suferise un accident frontal...in rest pistoanele nu au pic de joc sau calamina pe ele. Din lipsa de timp, am luat doar chiuloasa de pe el si am pus-o pe masina. Am facut schimbul de ulei si consumul a scazut la 1litru la 3000km...adica acum am 6000km facuti de cand am schimbat chiuloasa si am completat cu 2litri de ulei.Acum am niste timp liber si m-am decis sa fac o "cascadorie" , si anume , sa scot pistoanele cu tot cu segmenti de pe motorul SH si sa le pun in locul celor de pe masina..care au si ceva joc in cilindri. Motoarele sunt ambele 100% ne alezate, ca in ziua de azi nu prea isi mai bate nimeni capul cu asa ceva.., deci cilindrii ar trebui sa fie toti la cota standard pe ambele motoare..singura diferenta dintre ele ar fi uzura.. Si ma gandesc la ovalitate pe cilindru.,,si la faptul ca as putea sa gripez motorul cand acesta se va incalzi si pistoanele se vor dilata..si din doua motoare ..sa raman fara niciunul ... oricum, e un risc pe care mi-l asum.
Ceva pareri..sfaturi?