A raspuns
sorinsteflea
(140 puncte)
acum 7 ani
Am avut o situatie similara cu a ta tot cu o masina din Danemarca. La mine data trecuta era in 2014 dar acela reprezinta data cand a fost inmatriculata masina pe ultimul propietar nici de cum data cand a fost modificata masina, pentru ca la ei nu este ca la noi, acolo se schimba cartea cand se inmatriculeaza masina pe noul propietar nu doar talonul ca in Romania.
Am dus masina la RAR si bineinteles ca au dat negatie cu toate ca ei ar fi trebuit sa verifice in Danemarca cand a fost masina PRIMA DATA inmatriculata ca autoutilitara.
Dupa indelungi discutii si lupte cu desteptii de la RAR Constanta rezolvarea pe care ti-o recomand si tie a fost: intri pe www.nummerplade.net este un site cu baza de date a tuturor ITP-urilor masinilor inmatriculate pe Danemarca, iti cauti masina dupa numarul de inmatriculare scris pe carte( nu cel provizoriu de export) sau dupa seria de sasiu, apoi o sa gasesti toate itp-urile facute de masina ta, verifici itp-urile facute inainte de 4.10.2013 sa vezi daca era n1 atunci daca da inseamna ca problema este rezolvata in mare parte. Ce trebuie sa faci acum este sa cauti pe google datele de contact ale oricarei firme care a facut unul din itp-urile dinainte de 2013 si sa ii rogi sa-ti dea o copie a acelui itp ( eu am rezolvat asta in 10 min la telefon i-am rugat sa imi trimita pe mail si dupa 5 min l-am avut), apoi intri pe siteul www.skat.dk (au versiune in engleza) este siteul echivalentul RAR-ului de la noi ( varianta civilizata) acolo au nistw formulare de contact cauti pe site si le dai un mesaj in care ii rogi sa iti trimita o hartie in care sa scrie ca masina cu seria de sasiu xxxx este autoutilitara din data xxxxx si sa aiba antentul lor si o semnatura. Mie mi-au raspuns in mainputin de 24h si limba de comunicare a fost engleza. Apoi cand ai documentele astea te duci le traduci si legalizezi. Apoi te duci din nou cu masina la RAR cu toate documentele astea si i le dai inginerului care are obligatia sa le trimita la conversii la Bucuresti, apoi cand ai acceptul te duci si ii faci efectiv RAR-ul pentru ca difera itpul la n1 fata de n1 dar astea o sa ti le zica ei, tu doar insista sa trimita documentele alea la bucuresti impreuna cu cartea de DK, vezi ca la mine au refuzat sa le trimita in prima faza si le-am facut reclamatie la bucuresti la rar si la ministerul transporturilor si abia apoi le-au trimis. Eu am inceput povestea asta undeva in iunie si in octombrie am avut numerele in mana, deci mult noroc si nervi de otel.