4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Tuning motor > BOV (blow off valve) 1.7 ctdi ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

BOV (blow off valve) 1.7 ctdi stie cineva unde gasesc in RO? specific sau universal?

A intrebat tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani in categoria Tuning motor
Distribuie pe Facebook

5 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani BOV la diesel ?

Comentarii:

A comentat tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani ti se pare ceva iesit din comun?
+1 vot
A raspuns mihainstef (21,110 puncte) acum 10 ani Se poate pune, dar nu o sa iti aduca beneficii, ba chiar probleme daca nu e reglata corect. ( fata de link, au aparut si bov pentru diesel, dar sunt de forma).

http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-6.html#e11

Comentarii:

A comentat tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani exact aia am citit si eu dupa ce am pus intrebarea, insa nu stiu ce probleme mecanice (specific mecanice!) ar putea crea montarea acestei valve.
0 voturi
A raspuns yceboi EXPERT (113,920 puncte) acum 10 ani Se poate pune si pe diesel

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani Normal ca se poate pune si pe diesel, cand intrebam mai sus ma refeream la "ce rost are" ? Iti strici turbina, beneficii 0, sunet nu asemanator cu BOV-ul unui benzinar..

Acum treaba ta, valva se poate pune si pe motor cu aburi...dar ce rost are..

Comentarii:

A comentat tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani stii cumva cum se poate strica turbina prin montarea unui bov? eu as vrea sa pun numai pentru sunet (poate unii considera asta ceva deplasat, dar pur si simplu mie imi place si as fi dispus sa ma dezlipesc de 150-200 euro ca sa am un bov si sa se auda cat de cat ok)
A comentat DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani Pai se strica turbina in sensul urmator: gandeste-te ca benzinarele functioneaza pe principiul (ultra-general) de "cat aer ii dai, atata benzina baga in cilindri", ori la diesel e invers, cata motorina ii dai, atat aer isi "trage", cu alte cuvinte nu exista clapeta de acceleratie.

Ori BOV fix acel rol are, in caz ca lasi acceleratia brusc (inchizi clapeta de acceleratie), surplusul de presiune generat de turbo sa fie evacuat in atmosfera (sau ideal inapoi, inaintea debitmetrului, altfel creste consumul, pot aparea detonatii, etc).

"BOV" pentru diesel este actionata de pedala de acceleratie, are practic un senzor care vede cand lasi acceleratia si actioneaza valva, ea singura nu se poate deschide ca nu are cum, fizic, neexistand suprapresiune asa de mare; gandeste-te ca trebuie sa fie o presiune uriasa in tot traseul galeriei de admisie ca sa deschida valva singura, la diesel cum am mai spus, neexistand clapeta de acceleratie, dupa turbina aerul merge direct in cilindri, prin galeria de admisie.

Ca o concluzie si scuze de textul kilometric, nu merita sa iti pui, sunt bani dati degeaba si nu ai castiguri de performanta (chiar dimpotriva) si nici de alta natura; oricum cunoscatorii stiu ca nu se pune BOV pe diesel si nu cred ca ar aprecia asa ceva la tine. Am un vecin care are asa ceva pe un Passat diesel si ca naiba suna, zici ca e tren, face chiuu chiuu..:))

Alte raspunsuri: (1)

+1 vot
A raspuns tm30amp (41,870 puncte) acum 10 ani mersi mult de explicatie! cred ca voi renunta pana la urma... las locomotiva asa cum e...