4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Tuning motor > Bov Logan Turbo?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Bov Logan Turbo?

Salutare, am un Logan PH1 din 2008 1.5 DCi si as dori sa-mi achizitionez un blow off valve. Ce mi-ati putea recomanda?
A intrebat YuccA (120 puncte) acum 9 ani in categoria Tuning motor
Distribuie pe Facebook

3 Raspunsuri

–1 vot
A raspuns motanelu01 (820 puncte) acum 9 ani Salut,
in principiu la un motor diesel nu se recomanda un BOV. Are utilitea numai la motoarele care au o clapeta de acceleratie tocmai pentru ca au rolul de a elimina presiunea care ar putea strica acea clapeta. La diesel face mai mult rau si asta la turbina! Sper ca te ajuta la decizie.

Comentarii:

A comentat YuccA (120 puncte) acum 9 ani Dar as dori sa se auda https://www.youtube.com/watch?v=VBe8G-LOHj0 ceva de genul, si am inteles ca asta este BOV-ul.
0 voturi
A raspuns motanelu01 (820 puncte) acum 9 ani Linkul care l-ai trimis este un Logan cu evacuarea libera( fara catalizator - straight) cel putin eu asta aud. Un blow off va avea un sunet ca un fasait. https://m.youtube.com/watch?v=lqMcyCv5WRg
0 voturi
A raspuns free2hot4you (6,170 puncte) acum 9 ani pentru motanelu01
stii tu sigur ca la diesel nu se merita si face mai mult rau la turbina?
stii macar cum functioneaza un bov si ce face?
de presiunea inversa pe circuitul de evacuare ai auzit?
evacuarea nu e libera cum ar crede lumea.din aceasta cauza, cand iei piciorul de pe acceleratie(complet) pe evacuare raman gaze care creeaza presiune inversa pe paletii turbinei. asta duce la oprirea brutala a axului turbinei, dupa care urmeaza acceleratia si axul turbinei este pus din nou in miscare in acelasi mod brutal.imagineaza-ti ce se intampla in timp. ai ghicit: cade turbina
la majoritatea masinilor diesel exista un circuit secundar de eliberare a presiunii (bypass)dar nu e la fel de eficient ca un bov.
cand bovul intra in actiune elibereaza instant presiunea din spatele turbinei, axul acesteia se invarte din continuare din inertie, si in plus datorita faptului ca acesta se invarte in continuare scade semnificativ fenomenul de turbo-lag.