A raspuns
free2hot4you
(6,170 puncte)
acum 10 ani
pentru motanelu01
stii tu sigur ca la diesel nu se merita si face mai mult rau la turbina?
stii macar cum functioneaza un bov si ce face?
de presiunea inversa pe circuitul de evacuare ai auzit?
evacuarea nu e libera cum ar crede lumea.din aceasta cauza, cand iei piciorul de pe acceleratie(complet) pe evacuare raman gaze care creeaza presiune inversa pe paletii turbinei. asta duce la oprirea brutala a axului turbinei, dupa care urmeaza acceleratia si axul turbinei este pus din nou in miscare in acelasi mod brutal.imagineaza-ti ce se intampla in timp. ai ghicit: cade turbina
la majoritatea masinilor diesel exista un circuit secundar de eliberare a presiunii (bypass)dar nu e la fel de eficient ca un bov.
cand bovul intra in actiune elibereaza instant presiunea din spatele turbinei, axul acesteia se invarte din continuare din inertie, si in plus datorita faptului ca acesta se invarte in continuare scade semnificativ fenomenul de turbo-lag.