4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Tuning motor > Help me! Credeti ca merita sa ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Help me! Credeti ca merita sa imi pun turbo?

Credeti ca merita sa pun turbo pe un motor japonez 1.6 DOHC (twin cam) 16 valve?

Pentru cei care doriti sa raspundeti inainte cu ''iti freci motorul''....nu e chiar asa....M-am asigurat ca nu e asa.

Motorul are codul B6D .....(D vine de la DOHC)....motorul initial B6 are turbo din fabrica ...deci suporta turbo versiunea mai slaba ...ce are 1 singur ax cu came,....motoarele DOHC suportand turati mai mari si presiuni mai mari...Fiind DOHC nu i-au mai pus turbo avand deja putere marita.

Pistoanele au 5 segmenti...deci e inca un motiv in plus pentru care ar suporta turbo...deoarece motoarele aspirate (majoritatea) au mai putin de 5 segmenti...

Ideea e ca e o investitie pentru o aduce de la aspirat la turbo (turbina, intercooler, modificare galerie admisie->inox, blow-off valve)....Merita? Cum va afecta consumul?
A intrebat Teo-Mazda (4,770 puncte) acum 10 ani in categoria Tuning motor
Distribuie pe Facebook

4 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
Poti sa o iei cum vrei dar ce fel de 'tuner' se mai intereseaza de consum?Nu e chiar plug and go,si faptul ca ai segmenti nu inseamna ca poti sa il modifici pana devine motor scuderia.
Turbo vine la pachet cu altele,adauga electronica,pompa,injectoare si preferabil un alt calculator decat ecu original.
Ca sa fie short story,de cati bani se vorbeste?Manopera va trebui platita integral la un service sau mergi pe cunostinte etc etc?
0 voturi
A raspuns DjVip3r (11,920 puncte) acum 10 ani Galerie evacuare modificata pentru turbo, galerie de admisie la fel, turbina in sine, intercooler, tzevaraie, (blow-off, daca vrei, nu e chiar neaparat, depinde de ce turbina ii pui), alt debitmetru, alt calculator, conducte pentru ungerea/racirea turbinei, pompa de benzina cu debit mai mare, si cam atat pentru inceput. Daca vrei sa mai adaugi la Kw, deja te bagi in injectoare, pistoane, axe cu came, etc etc etc.
+1 vot
A raspuns Robert-323 (62,980 puncte) acum 10 ani presupunand ca te referi la motorul de pe mazda 323 BF, sunt de parere ca e mai rentabil sa iei direct versiunea gtx de 140 CP, mai putina bataie de cap si mai putine probleme, in plus in tara la noi nu stiu pe nimeni care sa fi facut asa ceva, mai ales pe modelul acesta...in afara s'au mai pus turbo pe motorul de 1.8 cod BP dar destul de putine cazuri, sa nu mai zic ca piesele, de calitate, te duc undeva la 3000 de euro cel putin fara manopera, si sa gasesti mecanicul potrivit nu e chiar usor, care sa'ti faca reglajele corecte...etc nu e asa simplu cum pare,  mai bine cauti afara una intretinuta pe la 5000, chiar vazusem pe willhaben.at  si esti mai castigat

Comentarii:

A comentat Teo-Mazda (4,770 puncte) acum 10 ani Este vorba despre o Mazda MX-3 ...(http://masinamea.4tuning.ro/index.php?module=AmvcMasinaMea&action=carDetails&car_id=2070)...La banii astia cred ca ar fi mai rentabil sa schimb motorul cu totul pentru un motor BP-T care este compatibil si mai puternic...(ideea e ca sunt foarte multumit de cum trage doar ca vreau un sunet de turbo si un blow-off)
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 10 ani cel mai rentabil ar fi 1.8v6 si cel mai simplu de pus, parerea mea ca sunetul de v6 e mai frumos decat bov-ul acela, sau 2.0v6 de pe 323f BA, un BP-T intreg la cap e foarte greu de gasit, in romania nici atat, iar de consum, sa zicem ca iesi undeva pe la 8-10% cu conditia sa nu aiba probleme
+2 voturi
A raspuns bysconty EXPERT (109,230 puncte) acum 10 ani vreau sa pun turbo,urmatoarea intrebare e cu cat creste consumu :)) epic.