4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Tuning motor > Legat de o schimbare de motor(...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Legat de o schimbare de motor(engine swap)?

Mai exact, ma bate gandul sa schimb motorasul de pe un Fiat Cinquecento 899 cc. Auzisem mai demult ca daca capacitatea cilindrica coincide, omologarea e mult mai usoara si mai ieftina. E adevarat? Pentru ca daca este adevarat m-as orienta spre un 0.9 TCe de Renault/Dacie. Stiu ca nu pare mult,dar la 750 de kg cat are "caruta",eu zic ca merita. Problema ar fi ca TCe-ul are cu 1 cc mai putin. Astept opinii,sfaturi,sugestii. Multam fain.
A intrebat MP3 (680 puncte) acum 11 ani in categoria Tuning motor
Distribuie pe Facebook

4 Raspunsuri

+4 voturi
A raspuns Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 11 ani Degeaba aceeasi cilindree daca motoarele nu sunt de la acelasi constructor si exista diferente mari de performanta intre ele. Deci omologare nu tocmai scumpa, dar nici ieftina. In plus, TCe-ul este un motor nou, nu vei gasii la bani putini nicaieri. Din moment ce TCe-ul e mai puternic (nu stiu cat dezvolta motorul de Fiat, dar ma gandesc ca vrei ceva mai puternic), masina va fi supusa unor teste dure la sistemele de franare, suspensie si directie. Daca ai de gand sa continui, ai grija sa fie toate FOARTE bine puse la punct!

Comentarii:

A comentat MP3 (680 puncte) acum 11 ani

editat de MP3 acum 11 ani

Pai ar fi o trecere de la vreo 45 cp si 65Nm la 90 cp si vreo 120 Nm daca nu ma insel...evident ca am de gand sa ma ocup si de frane, renforsari,etc. Macar suspensia nu mai trebuie schimbata,are un set de Billstein-uri galbene,de nu mai am plombe-n gura :))
*ranforsari,mea culpa :)
A comentat Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 11 ani Lucrurile se complica in cazul in care performantele noului motor depasesc cu peste 40% cele ale agregatului vechi. In cazul tau este 50%. In plus, ca paranteza, TCe-ul are 135 NM, nu 120. :D
A comentat MP3 (680 puncte) acum 11 ani Stiam ca e undeva pe-acolo cuplul,nu mai stiam exact :P Ai idee ce implica,si mai ales cat cost testele/omologarile in cauza?:D
A comentat Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 11 ani Nu si nu prea te poti apropia exact de suma nici cu aproximari. Depinde de starea de spirit a lu' nenea inginer. La RAR se decide la cate teste va fi supusa masina. Daca ii place ce vede, decurge ca un itp, probabil putin mai violent pentru masina. Daca nu ii place ce vede, te baga la teste pentru cea mai mica sudura de pe masina.
A comentat MP3 (680 puncte) acum 11 ani Adica,niste relatii la RAR si ARR n-ar strica,nu?:D
A comentat Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 11 ani Niciodata nu strica, dar nefiind o verificare standard, nu stiu daca se incumeta cineva sa inchida ochii.
A comentat MP3 (680 puncte) acum 11 ani n-a zis nimeni sa inchida ochii,doamne feri,dar sa nu ma faca pe mine ciuca bataii,sa-mi verifice si punctele de pe sudura de pe scheletul scaunului :))
+2 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Daca noul motor nu depaseste 40% din puterea celui vechi,atunci scapi mai ieftin.Factura de la serviceul in care ai facut modificarea si trebuie sa platesti cateva taxe la rar.

Comentarii:

A comentat MP3 (680 puncte) acum 11 ani Ai atins punctul sensibil la care ma gandeam...avand in vedere ca valorile 1.9 TCe-ului (putere,cuplu) sunt peste dublu, e vreo diferenta daca pun TCe-ul sau alt motor? Ma refer d.p.d.v. legislativ. Pentru ca daca nu e, ma duc direct pe un 1.4 T,fie de Fiat Uno,fie de Bravo generatie noua... Si ca sa fiu mai explicit,ideea ar fi o masina "street legal" care sa intre si in omologarile pt. VTM(evident, fosta grupa H).
+1 vot
A raspuns vwvento (49,280 puncte) acum 11 ani Esti prost informat !
Noul motor nu trebuie sa depaseasca cu 40% puterea fostului motor!
Trebuie sa fi fost pus pe aceasta masina, altfel in Romania ar trebui sa faci niste teste dinamice care sa coste O AVERE !
Motorul de 0.9TCE face mai mult decat masina ta, deasemenea montajul ar costa foarte multi bani, pentru ca, dupa cum vorbesti nu prea sti multe in domeniul mecanicii!
Asa ceva nu ai reusii sa omologhezi in Romania, Doar in Germania!
Sfatul meu alta masina, cu asta nu ai ce face !

Pe viitor gandeste-te si documenteaza-te mai bine !

Operatiunea care vrei tu sa o faci te-ar costa cu mult peste 1000 euro !

Comentarii:

A comentat MP3 (680 puncte) acum 11 ani Eram perfect constient cam pe unde bate pretul d.p.d.v. piese,manopera... Eu eram curios care sunt reglementarile si preturile RAR. "dupa cum vorbesti nu prea sti multe in domeniul mecanicii!"...te rog argumenteaza-ti afirmatia, pentru ca m-ai facut curios ce anume am enuntat gresit:)

P.S. Daca e s-o luam matematic,ai dreptate,nu renteaza. Daca privim prin prisma pasiunii, pentru mine unul renteaza.

Comentarii:

A comentat MP3 (680 puncte) acum 11 ani Multumesc mult, a fost de ajutor. Insa, daca ai idee,te rog spune-mi cam ce implica acele teste? Si cam cat costa...:D