4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > tuning-ul in fibra de sticla ....

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Tuning-ul in fibra de sticla ..

cine stie cum se fac matritele din ce se fac?? care este combinatia de fibra si acel clei sau ma rog!! nu sunt in tema!! asta vreau sa aflu! cum se toarna in matrite ? care sunt tehnicile de slefuire finisare turnare ! tot ce tine de lucrul in fibra pentru elemente de tuning..!!
astept idei sfaturi indrumari... pana acum nu am aflat ceva clar despre acest lucru in fibra... numai idei care mai de care ce nu se asemanau deloc...
A intrebat Andreiutsa (4,820 puncte) acum 12 ani in categoria Tuning
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+3 voturi
A raspuns AR92KTA (50,130 puncte) acum 12 ani asta am aflat de pe un forum... mi s-a dat raspunsul asta si scorurile vad ca sunt astronomice in comparatie cu ce am gasit eu... materialele sunt mult mai ieftine... acuma poate ca tipul vorbea de ceva profesional


Matrite:
Matritele se realizeaza profesional pe CNC prin frezare. Daca vrei suprafete mai complexe trebuie un CNC in 5 axe, si nu-s multe de tipul asta in Ro. La modul artizanal e meserie de sculer matriter, sau exista si practica realizarii de sectiuni la fiecare 10-15mm, asamblarii acestora, umplerii spatiului dintre cu un chit soft si apoi aplicat un chit hard si adusa suprafata la calitatea necesara prin slefuire.
Daca ai un obiect gata pe care vrei sa-l multiplici, il poti folosi ca sa-ti construiesti o matrita din fibra de sticla, ranforsata apoi cu metal sau lemn.
Materiale deci: otel, al, lemn, fibra de sticla

Se aplica pe matrita un gel-coat diferit in functie de materialul matritei. Ajuta la extractie si la calitatea suprafetei. Cine vinde rasinile vinde si gel-coat-ul asta.

Se pun pe matrita un numar de x pliuri de fibra de sticla+ rasina, a carei grosime variaza uzual intre 0.25-0.75mm, pentru a obtine grosimea dorita. Se preseaza continuu cu un rol metalic pentru a nu prinde aer inauntru, sau se aplica un vacuum bag care face acelasi lucru.
Profesional se folosesc materiale prepreg, care sunt gata impregnate cu rasina si nu trebuie decat presat si incalzit.

In functie de tipul rasinii se intareste singura (rasinile cu catalizator, da la astea trebuie sa te misti repede si fara greseala...) sau la temperatura si/sau presiune, dar aici iti cam trebuie o autoclava.

Piesa scoasa din matrita se frezeaza pe contur, pentru ca marginile arata dezastru. Tot pe CNC sau cu o freza de mana actionata cu aer comprimat.

Costuri de materiale: de la 25$/mp (2-3 pliuri de fibra de sticla fara altceva), 250$/mp (6-8pliuri de CF), 750$/mp (kevlar) si asta e basicul. Cu matrita si restul te rupe.

Comentarii:

A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Aceasta este procedura industriala .
Cum putini fac asa,in general se folosesc metode exclusib manuale utilizand scule de mana.

Alte raspunsuri: (4)

+4 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Destule date se mai gasesc si aici: http://forum.4tuning.ro/657-fibra-sticla-carbon-chitul-vopseaua-altele.html
0 voturi
A raspuns george_2smekeru (7,670 puncte) acum 12 ani raspunsul lu AR9KTA cel mai bun;)
0 voturi
A raspuns BDYx (1,380 puncte) acum 12 ani pt fibra de sticla de cumparat
poate te ajuta asta

 daca esti interesat fibra de sticla si rasina dami un tel : 0722 670 870

http://forum.4tuning.ro/468-tuning-e...ml#post4704721