4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > vw golf (4)tdi...ce interculer...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Vw golf (4)tdi...ce interculer ar merge?

salut,as dori niste consili din partea voastra,pana akuma o sapt masina avea 110 cai din fabrica la momentu de fatza are undeva la 150 doar din centralina...masina are o problema care akuma intr°o zi ma cam speriat,ma grabeam un pic kam tare sa ajung de la arad la sibiu si pe drum am kam fortat masina facand depasiri cu a 3-a si kiar si a 2-a duse pana pe rosu pana la un moment dat knd am intrat in depasire la un camion si eram in a 3-a la 4000 de ture si cred eu k sa incalzit prea tare Turbina si sa decuplat a trebuit sa opresc motoru in mers si sa°l repornesc k sa reusesc depasi(tin sa precizez k era doar cu 110 cai pe vremea aceea)...as vrea sa ii schimb interculeru cu ceva mai mare ma gandeam la unul frontal.Voi kam ce tip de interculer atzi zice k ar fi indicat sa pun de pe o alta masina care sa aibe interculer frontal(interculeru va fi achizitionat nou)...ma gandeam si la unu de pe golf cu 130 cai tot tipu acela mic care vine jos in coltz...dar nu cred k ar schimba cu nimik....este doar cu un pic mai gros fatza de ce am eu......stie cineva kam ce capacitate ar avea un interculer cum e pe masina mea....sau unu de pe alea cu 130 de cai?...va multumesc anticipat.....
A intrebat chinto_boss_ro10 (2,420 puncte) acum 12 ani in categoria Tuning
Distribuie pe Facebook

4 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns L!V!U (42,750 puncte) acum 12 ani 1.Turbina nu sa "decuplat" nu are cum deoarece gazele evacuate de motor trec prin galeria de evacuare unde este si turbina si automat o pun in miscare.Turbina nu mai sufla ptr.ca la plaja de turatii la care mergeai tu o depasea,este o turbina mica ptr.turatii joase,ea sufla pana in 3500ture,deja de acolo nu se mai simte,motorul este pe pielea lui.Posibil sa se fi supraincalzit,motorului diesel nu ii este recomandat sa lucreze la acele turatii,si kiar si asa sistemul de racire este conceput sa-si faca treaba si la acele temperaturi,poate ai vreo problema cu radiatorul(sistemul de racire),verifica sa nu fie infundat.
2.Daca vrei un radiator mai mare atunci cauta in sectiunea SHOP4TUNING poate gasesti acolo ce vrei,sau pe google.(nu prea am idei pe unde ai putea in afara de...)
3.Acel radiator de care zici  tu nu are nici o  treaba cu racirea motorului,este legat de AC sau nu mai stiu sigur(un lapsus:))).
4.De la 110-150 cai doar din centralina  mi se pare cam prea mult,stiu ca motoarele diesel castiga destul de mult.
5.Nu se merita sa iei de la alte modele kiar si noi.
Sa vedem ce zic si ceilalti;)
P.S:Iti zic doar prieteneste,fara katerinca si alte kestii,cred ca masina ta are cv probleme cu motorul,ptr.ca din cate ai spus tu mai sus intr-o depasire  nu ii dai pana in zona rosie(numai daka tte bagi periculos atunci da)eu zic sa te duci la un service si sa o pui pe tester,o posibila verificare pe la motor preventiv.
BAFTA!!!

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat chinto_boss_ro10 (2,420 puncte) acum 12 ani 1.eu unu zic k motoru nu sa incalzit peste limita admisa,turbina intradevar este una mica dar de turatii masina duce cu putere pana la 4800 de ture... 2.ms de indrumare am sa incerc pe site 3.eu unu as zice k interculeru nu are nici o treaba cu racirea motorului doar cu racirea aerului ce trece prin turbina si apoi in motor 4.stiu sigur k masina a ajuns foarte aproape de 150 dak nu peste k e facut de cineva f priceput in asa ceva...apoi motorul nu are absolut nimik merge impecabil,a fost verificat inainte sa ii fac centralina toate functioneaza perfect...ulei nu mananca aprp deloc max 200 grame la 15.000 km(condus sportiv motoru mereu dus pe rosu...)...oricum iti multumesc de raspuns si de rabdarea acordata...bafta...
+3 voturi
A raspuns mecarm (10,840 puncte) acum 12 ani Problema ta este magneventilul din ceea ce spui tu mai sus ...in nici un caz intercoolerul.De la 110 cp la 150 de cai nu iti trb decat un soft bun, fara sa mai ai nevoie de alte interventii la masina .....,restul e can can.

ps.... nu-ti pune deocamdata intercooler mare pe ca vei avea ,,lag"

Comentarii:

A comentat chinto_boss_ro10 (2,420 puncte) acum 12 ani eu unu as zice k ar fi interculeru care nu reuseste sa raceasca aerul ce trece prin turbina si supraincalzeste turbina....MAGNEVENTILUL ce vrea sa fie?
sa fie ala problema?
A comentat mecarm (10,840 puncte) acum 12 ani Magneventil= convertor de presiune.Convertorul de presiune comanda turbosuflanta.

Cel mai bun raspuns:

–4 voturi
A raspuns Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Este vorba despre electrovalva n75[http://www.autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=4878&GrupaId=74&Subgrupanume=Convertor%20de%20presiune%20turbocompresor&afisProdPeGrupe=1&](convertor presiune).Este pozitionat pe bloc(in fata in apropiere de turbo).
Ori e electrovalva aceasta ori necesita turbina curatare.
Trebe facut un log in mers(ex. cu vag-com) si iti dai seama daca e turbina sau doar electrovalva.
Intercooler mai mare nu are rost sa ii pui,intercoolerul stock duce si o turbina vnt17(este pe 1.9 tdi urile de 130cp+ si pe 2.0tdi uri) care se poate monta fara modificari in loc de a ta(care este vnt15) si obtii putere mai mare cu un soft custom.
Din soft maxim 140 cp se poate scoate din AFN(110cp)[asta zic cei care se ocupa de asa ceva....dar is curios cat scoate pe dyno :)) ]

Comentarii:

A comentat chinto_boss_ro10 (2,420 puncte) acum 12 ani

editat de chinto_boss_ro10 acum 12 ani

sa sti k si eu snt f curios kam cat ar scoate pe dyno,pacat k nam avut timp sa ii fac un test k a trebuit sa plec imediat dupa ce iam facut resoft in italia...dar oricum la cine lam facut e cineva care e obsedat de asa ceva si a zis k la facut un pic mai sofisticat si k treb sa fie pe 150 dak nu mai mult...apai dak el ma mintit te mint si eu pe tin oricum cu prima ocazie am sa°i fac un test dyno...dar eu dak ias pune un interculer de pe motoarele alea de 2.5 tdi nu ar creste si puterea?...problema aia cu electrovalva am so verific knd ajung in ro...bafta
ps.motorul e un AHF(110)
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Deci...pt ca aerul este comprimat de turbina  si deoarece turbina este incinsa aerul comprimat se incalzeste puternic , are tendinta de a se decomprima micsorand sau chiar anuland aproape efectul. Pentru a preveni acest lucru se monteaza un intercooler.
Daca pui un turbo vnt17 la acela ar avea rost(poate) un intercooler mai mare,dar la cel stock ce ai pe masina e ok cel de fabrica.Daca pui un intercooler mai mare decat necesar duce la scadere de presiune si automat micsoreaza randamentul de supraalimentare.
A comentat chinto_boss_ro10 (2,420 puncte) acum 12 ani aham,atunci sa inteleg k orice putere in plus o mai scot doar dak schimb turbina?oare s°ar potrivi una vnt17 pe motoru AHF de pe un ASZ?fara modificari?sau una de 2.5 tdi?
A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani

editat de Driver09 acum 12 ani

De pe ASZ se potriveste(stiu sigur ca are vnt17) Daca imi aduc bine aminte trebuie schimbat si furtunul ce iasa din turbo spre intercooler.

Alte raspunsuri: (1)

0 voturi
A raspuns vwgolf19tdi (25,160 puncte) acum 12 ani Fenomenul produs la tine cand erai in depasire, se numeste limp mod, adica turbina ta a fost oprita de ecu pt ca nu functioneaza corespunzator. Cauzele pot fi mai multe deci tre sa mergi la diacnoza, ex: tubina dusa sau doar murdara, egr blocat etc. Pt un intercooler mai mare trebuie si o turbina mai mare zic eu.