A raspuns
AutoTester
(240 puncte)
acum 12 ani editat de AutoTester acum 12 ani
Salut!
Ca sa-ti raspundem, ar trebui sa tinem cont de cateva aspecte:
a. Financiar: cheltuielile generate de utilizarea unei masini cu motor diesel sunt simtitor mai mari decat cele generate de o masina cu motor pe benzina cu sistem clasic de injectie (nu neaparat valabil si la FSI, TFSI, TSI) si aici intra costuri cu filtre si uleiuri (revizii), costuri cu piese de schimb, costuri cu orele de manopera (mai numeroase pentru inlocuirea unor elemente la diesel, care sunt mai putin accesibile datorita aglomerarii lor in compartimentul motor), etc.; la capitolul consum costurile se cam echilibreaza tinand cont ca motorina e putin mai scumpa ca benzina, iar diesel-ului ii mai creste consumul daca vrei sa mearga ca benzina...
b. Anduranta: Chiar daca la diesel, motorul propriu-zis (a se intelege partea strict mecanica din blocul motor si din chiulasa) poate functiona mai mult (ore / sute de mii de km) decat la benzina, pe tot parcursul acestei functionari accesoriile sale care-l fac sa functioneze asa cum a fost el conceput (injectoare, turbina, valva EGR, epurator gaze, FILTRU DE PARTICULE etc.) vor creea - fiecare la randul sau - probleme suficient de des de des, astfel incat satisfactia de a utiliza o astfel de masina se va reduce drastic;
c. Satisfactia in conducere: daca iti place sa conduci sportiv si mai ai si auzul sensibil, vei aprecia un automobil cu motor pe benzina care ofera raspuns imediat la acceleratie (fara "turbo lag") si un zgomot redus, catifelat; daca preferi un cuplu superior in detrimentul confortului (la o masina de teren - de exemplu) evident ca diesel-ul va fi mai potrivit;
Per ansamblu, daca vrei sa n-ai dureri prea mari de cap, poti alege o motorizare pe benzina, cu sistem clasic de injectie (la joasa presiune) !