4Tuning.ro > 4Tuning Help > Versus > motorina sau benzina?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Motorina sau benzina?

care  îi diferența dintre motorină și benzină în ce privește întreținerea, piesele forța și viteza.
A intrebat efi_cojocariu (330 puncte) acum 10 ani in categoria Versus
Distribuie pe Facebook

7 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns bobi91 (14,410 puncte) acum 10 ani motoarele pe benzina sunt mai ieftin de intretinut...
+4 voturi
A raspuns bysconty EXPERT (109,230 puncte) acum 10 ani ai atins un subiect vechi de cand au aparut masinile care nu a ajuns la nici o concluzie, fiecare are avantajele si dezavantajele sale la benzina ai consum mai mare/intretinere  mai ieftina,  la motorina consum mai mic si  intretinere  mai scumpa si etc.acum depinde si de masina nu poti compara un diesel de 15 ani cu una pe benzina de 10 ani,depinde in mare parte si de cum au fost intretinute si cate sute de mi de km au.

In concluzie daca ai bani de o masina pe motorina mai noua si faci 25k km + pe an da se merita, daca te uiti sa iei o masina din 95-2000  oricati km ai face opteaza pt benzina.
0 voturi
A raspuns efi_cojocariu (330 puncte) acum 10 ani Ce ii recomandat pentru o masina de curse.
+1 vot
A raspuns bysconty EXPERT (109,230 puncte) acum 10 ani 99% sunt pe benzina tu ce crezi :)

Comentarii:

A comentat efi_cojocariu (330 puncte) acum 10 ani La asta ma gandeam si eu doar ca cineva imi tot spune ca masinile pe motorina au mai multa forta
A comentat antonio.carsa (58,300 puncte) acum 10 ani Gandeste-te astfel: Pui 4 oameni in masina cu tine si incearca sa urci niste serpentine cu un benzinar de 100-110cp. Iti spun din experienta ca e foarte enervant deoarece trebuie sa il tii turat peste 3500rpm pentru a avea cuplu altfel pierzi demaraj si tot trebuie sa schimbi treptele iar noi stim ca la 3500rpm motorul nu merge cu cu apa ci cu benzina. Incearca mai apoi cu un diesel turbo de 80-90cp. Ai sa observi ce simplu e. Nu mai trebuie sa tot schimbi vitezele avand in vedere ca beneficezi de un demaraj mult mai bun chiar sub 2000rpm iar asta iti ofera comfort si economie in buzunarul tau.
In concluzie, puterea care ti-o ofera benzinarul  la 4000rpm, dieselul ti-o ofera cu 10% mai putin dar la 2000rpm. Consumul fiind considerabil mai mic
A comentat efi_cojocariu (330 puncte) acum 10 ani deci pana la urma masinile pe motorina au mai multa forta sau nu?
A comentat antonio.carsa (58,300 puncte) acum 10 ani depinde de ce intelegi prin forta. Ceea ce simti tu cand demarezi e cuplul motor care la un diesel e mult mai mare si e disponibil de la turatii mici. In concluzie: DA DIESELUL ARE CUPLU(forta) MAI MARE decat benzinarul. Din aceasta cauza camioanele si toate utilajele de forta sunt diesel.  De exemplu un diesel de vw 1.9TDI in 4 cilindrii, de 90cp are cuplu 202Nm. In acelasi timp, un motor benzinar de bmw 2.0 150cp in 6 cilindrii are numai 190Nm.  

Asa doar informativ, A4 1.9tdi 110cp are aproximativ acelasi cuplu care il are un BMW 323i 24v 170cp (motorul fiind de fapt de 2.5)
A comentat efi_cojocariu (330 puncte) acum 10 ani Are cuplu vreo legatura cu viteza?
A comentat antonio.carsa (58,300 puncte) acum 10 ani Cuplul nu are treaba cu viteza ci doar calutii. Cuplul reprezinta forta aplicata la demarare, masurata in Newton/metru. Pentru o masina de zi cu zi e important cuplul nu caii deoarece nu o sa mergi tot timpul cu 5000 rpm ca sa atingi maximul de cai care ii are masina
+2 voturi
A raspuns yceboi EXPERT (113,920 puncte) acum 10 ani Benzina,mai ieftin de intretinut

Comentarii:

A comentat efi_cojocariu (330 puncte) acum 10 ani Asa ii dar urci cu aceasi viteza?
A comentat bysconty EXPERT (109,230 puncte) acum 10 ani cu un benzinar de 150cp+ nu conteaza coborare/urcare :)
A comentat Santi_Rafael (10,930 puncte) acum 10 ani La 150 cp + nu conteaza asta dar stii ce conteaza cel mai mult?alea cateva secunde cat ii dau tu tare si de gandesti la consumul ala de 15% + ;) asa ca...vorbeste si de partea cealalta,la diesel,cu 110 cp + ai si cuplu si cai si viteza si consum tot de 7,8 % MAXIM.
+4 voturi
A raspuns antonio.carsa (58,300 puncte) acum 10 ani depinde de masina. Unii producatori fac motoare mai bune diesel decat benzinare iar altii invers deci e relativa treaba. Intrebarea se pune in functie de ce cauti

Ce avantaj ai la diesel? Pai un consum mic, cuplu mare disponibil de la turatii joase

Ce avantaj ai la benzinar? Pornire mai usoara, mai putin fum scos pe esapament.

Treaba cu fiabilitatea pica din start deoarece spre exemplu motorul diesel 1.9 de la VW e de 10 ori mai bun decat cel de 1.4 16v din toate punctele de vedere deci....

Comentarii:

A comentat Santi_Rafael (10,930 puncte) acum 10 ani Cel mai bun raspuns pentru mine.Tot respectul,e adevarul.
+3 voturi
A raspuns robert11111 EXPERT (122,180 puncte) acum 10 ani Intretinerea mai mica la benzina , doar daca faci km multi anual se merita un diesel