Anvelopele viitorului tot mai aproape de productia de serie. Americanii de la GM incep testele de drum

Anvelopele viitorului tot mai aproape de productia de serie. Americanii de la GM incep testele de drum
  • GM va incepe testele de drum spre finalul acestui an
  • Preconizeaza ca vor echipa masinile de serie in 2024
  • UPTIS nu mai trebuie umflata si nici nu se uzeaza neuniform
Distribuie pe Facebook

Francezii de la Michelin au dezvoltat anvelopele viitorului, pe care le-au botezat UPTIS. Acum colaboreaza cu gigantul american General Motors pentru a le perfectiona, astfel incat sa intre cat mai repede in productia de serie.

Odata cu dezvoltarea industriei, conservarea mediului inconjurator a devenit o problema care nu mai poate fi ignorata. Industria auto isi aduce aportul prin utilizarea de materiale prietenoase cu natura, prin perfectionarea motoarelor conventionale sau prin dezvoltarea de sisteme de propulsie alternativa, printre altele.

Michelin UPTIS

Producatorii de anvelope vor sa contribuie si ei, astfel ca se cauta incontinuu alternative la anvelopele pe care le ai si tu pe masina ta. Ca o paranteza, studiile arata ca 20% dintre anvelopele vandute la nivel mondial sunt aruncate anual din cauza penelor sau a uzurii neregulate. In total, 200 de milioane de anvelope ajung in fiecare an la gunoi.

Michelin UPTIS

Michelin lucreaza de ceva timp la UPTIS, sau cu alte cuvinte Unique Puncture-proof Tire System. Pe scurt, o anvelopa care nu mai trebuie umflata, care nu se mai uzeaza prematur si, poate cel mai important, care nu mai face pana.

Michelin UPTIS

Francezii colaboreaza acum cu gigantul american General Motors pentru perfectionarea si testarea lor. GM a anuntat ca va incepe testele de drum spre finalul acestui an, atunci cand intentioneaza sa echipeze o flota de Chevrolet Bolt cu aceste UPTIS. Daca totul decurge conform planului, americanii estimeaza ca le vor oferi pe masinile lor incepand cu 2024.

Michelin UPTIS

UPTIS va rezolva si problema mediului inconjurator, in contextul in care numarul de anvelope aruncate inainte de vreme, din cauza penelor sau uzurii neuniforme, va scadea considerabil. In plus, masinile nu vor mai avea nevoie de o roata de rezerva, ceea ce inseamna mai putine emisii (rezultate in procesul de fabricatie) si mai putin material brut folosit.

Michelin UPTIS

Michelin UPTIS

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Michelin UPTIS
mai multe