CES 2014: Cele mai interesante tehnologii auto prezentate la CES 2014

CES 2014: Cele mai interesante tehnologii auto prezentate la CES 2014
Desfasurat zilele acestea in Las Vegas, cel mai mare targ de tehnologie din lume ne aduce cu un pas mai aproape de viitor, prezentandu-ne cateva dintre sistemele si inovatiile care urmeaza a ne face viata cat mai usoara. Anul acesta, in lumina reflectoarelor se afla chiar automobilul.
Distribuie pe Facebook

Cele mai importante companii auto din lume isi dau intalnire in Las Vegas, in perioada 7 - 10 ianuarie, pentru a dezvalui in fata intregii planete viziunea lor asupra viitorului. Principala tema aleasa de constructorii de automobile pentru CES este siguranta rutiera, insa nici propulsia alternativa nu a fost lasata deoparte.

Fara nici un fel de alta introducere, iata cele mai importante noutati din cadrul evenimentului Consumers Electronics Show 2014:

  • Farurile cu Laser

Tehnologii de la CES 2014

Batalia pentru suprematia in domeniul farurilor cu laser continua zilele acestea cu un nou episod. Dupa ce bavarezii de la BMW au anuntat ca aceasta tehnologie revolutionara va fi disponibila publicului larg incepand cu anul acesta, in echiparea supercarului hibrid i8, rivalii de la Audi au ripostat imediat prin conceptul Sport Quattro Laserlight. Concept care, pe langa cei 700 de cai putere ce propulseaza caroseria din fibra de carbon de la 0 la 100 km/h in aproximativ 3.7 secunde, mai impresioneaza si prin tehnologia inglobata la nivelul blocurilor sale optice frontale.

Despre ce este insa vorba, mai exact? Pai, asa cum o sugereaza si denumirea sa, noul Audi Sport Quattro Laserlight Concept se bucura de o pereche de faruri cu laser. Astfel, datorita acestei inovatii, automobilul german reuseste sa stabileasca noi standarde in materie de iluminare a drumului, faza lunga cu laser fiind de aproximativ trei ori mai luminoasa decat in cazul LED-urilor, iar vizibilitatea crescand de aproape doua ori, pana la o distanta de circa 500 metri.

Si vestile bune nu se opresc aici: Noile blocuri optice frontale, ce combina o matrice de LED-uri cu tehnologia laser, nu doar ca sunt mai sigure, ci sunt si ceva mai eficiente decat cele ce folosesc exclusiv LED-uri. Se poate oare si mai bine de atat?

  • Automobilul care face drifturi complet singur

La fel ca si in cazul farurilor cu laser, automobilele autonome nu reprezinta chiar o noutate absoluta. Totusi, atunci cand credeam ca nimic nu ne va mai surprinde, bavarezii de la BMW au decis sa vina cu masina care... face drifturi de una singura, fara a beneficia de nici un fel de ajutor sau interventie din partea soferului.

Cum de este posibil asa ceva? La fel ca si in cazul parcarii autonome, de exemplu, secretul consta intr-o multitudine de senzori cu ultrasunete, radare, sisteme GPS si camere de filmat care pun cap la cap toate datele colectate si actioneaza directia, acceleratia si franarea pana la limitele dinamicitatii masinii. De asemenea, aceiasi multitudine de senzori cu ultrasunete, radare, sisteme GPS si camere de filmat ascunsa sub caroserie mai contribuie si pentru a ajuta automobilul, un BMW Seria 2 Coupe in cazul de fata, sa faca depasiri de unul singur.

Si, oricat de periculos ar putea suna, compania bavareza ne asigura ca totul se face in deplina siguranta.

  • Propulsia pe baza de hidrogen

Tehnologii de la CES 2014

Principalul subiect de discutat si promovat ales de japonezii de la Toyota pentru editia din acest an a evenimentului Consumers Electronics Show a fost propulsia pe baza de hidrogen. Intr-o alta ordine de idei, constructorul nipon si-a intarit declaratiile facut in cadrul Salonului Auto de la Tokyo din toamna anului trecut, conform carora conceptul FCV va fi lansat intr-o versiune de productie chiar in cursul anului viitor.

Pana atunci insa, reamintim ca modelul Toyota FCV Concept este pus in miscare de un propulsor electric care furnizeaza pana la 134 cai putere si functioneaza cu energia generata de hidrogenul regasit in cele doua rezervoare pozitionate sub caroseria aerodinamica. Conform primelor informatii, automobilul japonez beneficiaza de o autonomie de pana la 500 de kilometri, iar umplerea celor doua rezervoare nu dureaza mai mult de trei minute.

  • Alte inovatii prezentate la CES 2014

Tehnologii de la CES 2014

Pentru editia din acest an a celui mai mare targ de tehnologie din lume, americanii de la Ford i-au adaugat modelului C-Max Energi un acoperis cu panouri solare. Rezultatul se numeste Ford C-Max Solar Energi Concept si ar putea reprezenta solutia ideala pentru zonele in care infrastructura de incarcare a masinilor electrice reprezinta o problema: o zi in care masina sta sub razele soarelui este echivalenta cu patru ore de incarcare normala, la priza.

O alta tehnologie interesanta, prezentata in cadrul evenimentului Consumers Electronics Show 2014 vine de la Mercedes si consta intr-un ceas destept, dezvoltat impreuna cu compania Pebble. Acesta lucreaza impreuna cu aplicatia Digital DriveStyle oferita de constructorul german pentru a-i oferi purtatorului, permanent, tot felul de detalii vitale despre masina sa si / sau trafic.

Tehnologii de la CES 2014

Tie care ti se pare cea mai interesanta tehnologie dintre acestea si pe care ai vrea sa o vezi pe masina ta?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Tehnologii de la CES 2014
mai multe