Chiar daca au platit in plus pentru el si le-ar putea salva candva viata, multi soferi aleg sa dezactiveze acest sistem de siguranta

Chiar daca au platit in plus pentru el si le-ar putea salva candva viata, multi soferi aleg sa dezactiveze acest sistem de siguranta
  • Un studiu IIHS releva ca soferii dezactiveaza sistemele de siguranta activa pentru care au platit in plus
  • Respetivele tehnologii au potentialul de a reduce accidentele mortale chiar si cu pana la 86 de procente
  • Analiza institiei americane a fost realizata pe cateva sute de masini aduse in service pentru reviziei
Distribuie pe Facebook

Un studiu publicat recent de Institutul de Asigurare a Sigurantei pe Autostrazi (IIHS) scoate la iveala o situatie cel putin paradoxala: chiar daca au platit in plus pentru el si le-ar putea salva candva viata, multi soferi aleg sa dezactiveze sistemul de avertizare la depasirea benzii de rulare.

Companiile din industria auto au inregistrat progrese majore in ultima decada, cele mai semnificative reusite fiind obtinute in domeniul sigurantei pasagerilor.

Au fost imbunatatite considerabil si, totodata, au aparut noi sisteme active in acest sens, precum pilotul automat adaptiv, franarea autonoma de urgenta si altele.

Unele fac parte din echiparea standard a modelelor accesibile sau de lux, in timp ce altele cresc nota finala de plata a masini cu cateva sute sau mii de euro.

Paradoxal, cu toate ca le-ar putea salva candva viata, anumiti conducatori aleg sa opreasca sistemele de siguranta activa pentru care au platit in plus ori ba.

O dovedeste un studiu publicat recent de Institutul de Asigurare a Sigurantei pe Autostrazi (IIHS), care aduce in prim plan avertizarea la depasirea benzii de rulare.

Tehnologia respectiva are potentialul de a reduce accidentele mortale cu 86 de procente, insa 49% dintre soferi aleg sa o dezactiveze din diverse motive.

Intr-o situatie similara se afla si asistentul de monitorizare a unghiului mort, care poate reduce riscul unei coliziuni la schimbarea benzii de mers cu 14 procente.

Din studiul publicat recent de Institutul de Asigurare a Sigurantei pe Autostrazi mai reiese si ca sistemele cu avertizare sonora sunt scoase mai des din functiune.

Modelele care ofera un acces facil asupra comenzilor acestor tehnologii sunt mai 'vulnerabile' in fata conducatorilor dornici sa opreasca sprijinul electronic.

La analiza americanilor de la IIHS au 'participat' peste 983 de autoturisme de la noua producatori diferiti, aduse de conducatorii lor in service pentru revizie.

Distribuie pe Facebook
mai multe