Dunlop propune pneuri silentioase cu un strat de spuma. Sa fie eficiente oare?

Dunlop propune pneuri silentioase cu un strat de spuma. Sa fie eficiente oare?
  • In prezent, aceasta anvelopa echipeaza cateva modele Audi
  • Tehnologia estompeaza rezonanta cavitatii anvelopei
  • Spuma este plasata la interior, intr-un strat subtire
Distribuie pe Facebook

Producatorii de anvelope incearca sa vina mereu cu noi inovatii. In timp ce Michelin a venit cu pneul care este garantat 100.000 de kilometri si Goodyear vinde cea mai mare anvelopa din lume, iata ca Dunlop ne propune altceva. Prin intermediul tehnologiei Noise Shield, producatorul vrea sa reduca zgomotul din habitaclu.

Noile reglementari la nivel european impun producatorilor de pneuri sa afiseze pe noul model de eticheta nivelul de franare pe carosabil umed, eficienta in rulare si nivelul de zgomot. Fara nicio legatura cu aceste trei aspecte, Dunlop a nascocit un nou fel de pneu: unul cu izolatie fonica pe interior. Scopul? Unul destul de incert.

Dunlop mentioneaza ca noile pneuri, datorita tehnologiei Noise Shield, reduc zgomotul in interiorul masinii cu pana la 4 decibeli. Mai precis, stratul de spuma reduce sunetul produs prin rezonanta capitatii anvelopei (Tire Cavity Resonance -TCR). Acest zgomot este produs de vibratia aerului in timpul rulajului pe carosabil si este transmis in interiorul automobilului. Stratul de spuma care este lipit pe interiorul pneului contribuie la diminuarea vibratiei in cavitatea anvelopei.

Cu ajutorul acestei tehnologii, zgomotul la rulare din masina scade cu 4 dB. Daca, sa zicem, un pneu are afisat pe eticheta zgomotul de 72 dB, in habitaclu vom percepe sunetul de 68 dB, in realitate perceput cam cu o treime mai slab decat cel de 72 dB (10 decibeli in plus sunt perceputi ca dublarea nivelului de zgomot). Asadar, daca sunetul din masina este diminuat cu o treime, chiar inseamna ceva.

Problema este ca Dunlop spune ca sunetul scade cu pana la 4 dB. Adica poate sa nu scada, poate sa scada doar cu 1 dB, 2 sau 3. In plus, sunetul din habitaclu este in proportie de 90% controlat de izolarea fonica. Daca un automobil are o izolare fonica buna din fabrica, diferenta in zgomotul la rulare al pneurilor nu va fi sesizabila. Poate doar in cazul in care circulam cu pneuri dotate cu profil de iarna, fata de cele de vara.

Structura de spuma din stratul Noise Shield este foarte usoara, gratie formulei sale avansate, ea nu afecteaza performantele anvelopei si nici capacitatile sale relative la viteza. Spuma este parte integranta a intregii vieti a anvelopei, fara ca, in conditii normale de utilizare, sa isi piarda capacitatea de a reduce nivelul de zgomot. In prezent, tehnologia Noise Shield dezvoltata de Dunlop este disponibila pentru echiparea urmatoarelor masini: Audi RS6 (pneul de vara Sport Maxx GT si pneul de iarna WinterSport 4D), Audi RS7 (pneul de iarna WinterSport 4D) si Audi A8 (pneul de vara Sport Maxx GT).

Noua inovatie pare un lucru bun. Dar nu trebuie sa uitam ca discutam de automobile premium, care vin din fabrica cu o izolatie fonica extrem de buna. Si diferenta dintre un pneu dotat cu tehnologie Noise Shield si un pneu fara asa ceva este insesizabila la viteze normale de rulare. Poate la o viteza de peste 150 km/h stratul se spuma este eficient si reuseste sa reduca putin zgomotul facut de roti si sa se simta o diferenta in habitaclu.

Dunlop Noise ShieldDunlop Noise Shield

Distribuie pe Facebook
mai multe