GM este primul producator auto care utilizeaza foaia de magneziu cu greutate redusa

GM este primul producator auto care utilizeaza foaia de magneziu cu greutate redusa
Datorita inlocuirii mai multor componente din otel si aluminiu, devin posibile economii de carburant ce se ridica la valori din doua cifre.
Distribuie pe Facebook

General Motors testeaza un proces de formare la cald si un tratament brevetat pentru marirea rezistentei la coroziune pentru foaia de magneziu, o premiera in industria auto ce va permite utilizarea din ce in ce mai frecventa a acesteia ca alternativa la otel si aluminiu.

GM doreste sa extinda utilizarea pieselor cu masa redusa pentru autovehiculele din intreaga lume si va urmari oportunitatile de brevetare asociate acestei tehnologii inovatoare. Obiectivul il constituie facilitarea utilizarii acestui proces de catre furnizori, pentru a rezulta o cantitate semnificativa de foaie de magneziu, care va contribui la reducerea substantiala a masei autovehiculelor.

Alaturi de motoarele conventionale si sistemele de propulsie electrice mai eficiente, utilizarea magneziului, ce cantareste cu 33% mai putin decat aluminiul, cu 60% mai putin decat titanul si cu 75% mai putin decat otelul, ii va ajuta pe clienti sa economiseasca bani in momentul alimentarii autovehiculului cu carburant.

Pana in prezent, producatorii de autovehicule au depus eforturi pentru a fabrica panouri din foaie de magneziu rezistente, fiabile si inoxidabile, cu ajutorul metodelor traditionale de formare. In cadrul procesului patentat de GM, caldura la care este supusa foaia de magneziu atinge 450 de grade Celsius (842 de grade Fahrenheit), permitand modelarea precisa a materialului in forme rigide, precise.

Cu ajutorul acestui proces, GM a dezvoltat un panou interior din magneziu pentru capacul portbagajului ce a rezistat la 77.000 de lovituri efectuate de roboti industriali si la impacturi de 250 kg, fara a suferi defectiuni.

Magneziul turnat a fost utilizat pentru multiple piese, de la volane la suporturi pentru motoare, dar GM este primul producator care utilizeaza foaia din magneziu formata la cald pentru structuri, preconizandu-se folosirea din ce in ce mai frecventa a foii de magneziu, impreuna cu materiale si optimizari de procese suplimentare, obiectivul reprezentandu-l reducerea costurilor.

"Utilizarea inovatoare a magneziului ilustreaza doar o situatie in care GM implementeaza tehnologii inovatoare care vor constitui un avantaj pentru clientii nostri din intreaga lume," a declarat Jon Lauckner, director tehnic al GM si vice-presedinte al diviziei Cercetare & Dezvoltare Globala. "Utilizarea materialelor cu rezistenta ridicata si greutate redusa, precum magneziul si aluminiul, reprezinta una dintre cele mai eficiente modalitati de a reduce consumul de carburant si de a creste performantele de conducere."

Divizia Cercetare si Dezvoltare a GM a anuntat recent lansarea unei tehnologii de sudura a aluminiului, o premiera in industria auto, care se preconizeaza ca va facilita utilizarea mai raspandita a acestui metal pentru autovehiculele urmatoare.

Asociatia pentru materiale utilizate in industria auto din SUA estimeaza ca, pana in anul 2020, pentru fiecare autovehicul vor fi folosite 159,09 kg de magneziu in locul a 227,27 kg de otel si a 59,09 kg de aluminiu, obtinandu-se o reducere cu 15% a masei totale. Aceasta masa redusa va asigura o economie de carburant intre 9 si 12%.

Datorita panoului interior pentru capacul portbagajului, pregatit pentru a intra in productie, GM poate obtine o reducere a greutatii cu 1 kg comparativ cu panoul interior din aluminiu.

"Fiecare gram in minus conteaza atunci cand este vorba de reducerea consumului de carburant," a declarat Greg Warden, director executiv global GM al departamentului de tehnologii pentru caroserie. "Datorita inlocuirii metalelor mai grele cu unul dintre cele mai usoare le vom putea oferi clientilor nostri din intreaga lume un consum de carburant mai redus, mentinand in acelasi timp gradul ridicat de siguranta si durabilitate al autovehiculelor noastre."

De asemenea, producatorii de autovehicule au depus eforturi pentru ca magneziul sa devina inoxidabil. In urma tratamentului brevetat de GM, foaia de magneziu formata la cald a rezistat timp de 10 saptamani consecutive la teste de mediu non-stop ce cuprindeau pulverizare cu sare, umiditate de 100% si temperaturi extreme.

"Ca in cazul tuturor pieselor auto din materiale de inalta tehnologie, am supus capacul pentru portbagaj din magneziu la cele mai dificile teste de rezistenta si coroziune, pe care le-a trecut cu brio," a spus Jon Carter, cercetator in domeniul metalelor, din cadrul diviziei Cercetare si Dezvoltare a GM. "Preconizam ca se va comporta extrem de bine, chiar si in cele mai dificile conditii."
General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) si partenerii sai produc autovehicule in 30 de tari, compania detinand o pozitie de lider pe cele mai mari si mai active piete auto din lume. Marcile GM includ Chevrolet si Cadillac, precum si Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall si Wuling. Puteti gasi mai multe informatii despre companie si filialele sale, inclusiv OnStar, lider la nivel mondial in domeniul sigurantei auto si al serviciilor de securitate si informatii la http://www.gm.com.
Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Inovatii auto DATA PUBLICĂRII: 30 Octombrie 2012