Mazda lanseaza sistemul de franare regenerativa i-ELOOP

Franele regenerative de la Mazda sunt unice pentru ca folosesc un capacitor, o componenta electrica ce poate stoca temporar o cantitate mare de energie electrica. Comparativ cu bateriile, capacitoarele pot fi incarcate si descarcate rapid si in plus sunt rezistente la un numar mare de cicluri de incarcare-descarcare. "i-ELOOP" transforma eficient energia cinetica a automobilului in energie electrica, in timp ce acesta franeaza si foloseste curentul stocat in capacitor pentru a alimenta sistemele de climatizare, audio si alte componente electrice.
Sistemul de franare regenerativa creste in notorietate ca tehnologie destinata economisirii combustibilului. in general, acest sistem foloseste un motor electric sau un alternator pentru a genera electricitate pe masura ce vehiculul decelereaza, recuperand astfel o parte din energia cinetica a vehiculului. Sistemele de franare regenerativa din vehiculele hibride folosesc in general un motor electric de mari dimensiuni si o baterie dedicata.
Mazda a studiat procesele de accelerare si decelerare ale automobilului si a dezvoltat un sistem foarte eficient care recupereaza rapid o cantitate mare de electricitate de fiecare data cand vehiculul decelereaza. Spre deosebire de hibride, sistemul Mazda nu necesita un motor electric si o baterie dedicate.
"i-ELOOP" integreaza un alternator cu tensiune variabila de 12-25V, un capacitor electric cu doua straturi si rezistenta redusa si un convertor curent continuu/curent continuu. "i-ELOOP" incepe sa recupereze energia cinetica din momentul in care soferul ridica piciorul de pe pedala de acceleratie si vehiculul incepe sa decelereze. Alternatorul genereaza electricitate pana la 25V pentru o eficienta maxima, inainte sa il trimita catre capacitor (EDCL) pentru stocare. Capacitorul, care a fost dezvoltat pentru a fi utilizat intr-un autovehicul, poate fi incarcat la nivel maxim in decurs de cateva secunde. Convertorul transforma energia electrica din 25V in 12V, inainte ca aceasta sa fie distribuita direct componentelor electrice ale vehiculului. Sistemul incarca, de asemenea, bateria automobilului, daca este necesar.
"i-ELOOP" intervine ori de cate ori masina decelereaza, eliminand astfel situatia in care motorul consuma combustibil in plus pentru a produce electricitate. In consecinta, in conditii de trafic intens, consumul de combustibil este imbunatatit cu aproximativ 10%.
Numele "i-ELOOP" este o adaptare a expresiei "Intelligent Energy Loop" (circuit inteligent de energie) si reprezinta intentia Mazda de a eficientiza fluxul de energie intr-o maniera inteligenta.
"i-ELOOP" functioneaza de asemenea impreuna cu sistemul unic Mazda "i-stop" care extinde perioada in care masina este oprita automat in trafic.
Mazda lucreaza in directia maximizarii eficientei automobilelor cu motoare cu combustie interna prin intermediul tehnologiei revolutionare SKYACTIV. Combinand-o cu i-stop, i-ELOOP si alte elemente electrice care imbunatatesc consumul de combustibil prin eliminarea consumului inutil, Mazda depune eforturi pentru a livra vehicule cu performante
de mediu excelente si care genereaza senzatia Zoom-Zoom tuturor clientilor.
Sistemul "i-ELOOP" isi va face debutul mondial la Salonul Auto de la Tokio, inglobat in modelul concept TAKERI, un model de clasa medie de generatie viitoare, care integreaza tehnologia SKYACTIV si limbajul de design KODO - sufletul miscarii.
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
-
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei


