Mercedes-Benz a decis sa controleze temperatura anvelopelor prin pulverizarea apei

Mercedes-Benz a decis sa controleze temperatura anvelopelor prin pulverizarea apei
  • Mercedes-Benz doreste sa patenteze un sistem care sa controleze temperatura anvelopelor
  • Un set de injectoare va pulveriza apa calda sau rece pe cauciucuri
  • Multumita acestei tehnologii, nemtii au gasit o solutie pentru prelungirea vietii anvelopelor
Distribuie pe Facebook

Daimler AG a inaintat o cerere de patent pentru un sistem care pulverizeaza apa pe anvelopele masinii pentru a le controla temperatura.

Exact cum v-ati astepta, sistemul patentat de cei de la Daimler AG este unul complex, dar vom incerca sa il explicam pentru a putea fi inteles de toata lumea.

In primul rand, acesta colecteaza apa din zonele unde aceasta se strange dupa ce masina este condusa prin ploaie sau prin zapada, precum dedesubtul parbrizului sau lunetei spate. Mai apoi, sistemul de climatizare a vehicului este folosit pentru a controla temperatura apei.

Aceasta tehnologie nu numai ca strange apa dar o si stocheaza intr-un loc special. O multitudine de senzori care monitorizeaza incontinuu temperatura anvelopelor, pe care mai apoi o compara cu cea exterioara, ii va spune calculatorului daca si cand este nevoie de apa.

In acel moment, un set de injectoare va pulveriza apa calda sau rece pe anvelope. Rolul apei este diferit: in timpul iernii, sistemul va folosi apa calda pentru a preveni acumularea de zapada sau gheata pe anvelope, iar vara va folosi apa rece pentru a raci cauciucurile.

Schita sistemului patentat de Mercedes-Benz

Multumita acestei tehnologii, constructorul german de automobile a gasit o modalitate de a prelungi viata anvelopelor, si de a se asigura ca acestea sunt la capacitate maxima in orice moment. In plus, daca temperatura este controlata, se elimina si riscul unei explozii de cauciuc.

Acest sistem, care la momentul actual este disponibil doar in cadrul curselor cu camioane, va fi mai mult ca sigur instalat initial pe modelele performante ale nemtilor, mai apoi urmand a fi disponibil pentru masinile obisnuite.

Distribuie pe Facebook
mai multe