Opel primeste nota maxima la testul ACE pentru sistemele cu utilizare intuitiva

Opel primeste nota maxima la testul ACE pentru sistemele cu utilizare intuitiva
Sistemul infotainment al modelului Opel Astra, "Navi 900 Europe", prezinta un risc mult mai redus de distragere a atentiei in trafic decat doi dintre principalii sai rivali din segmentul autovehiculelor compacte, Ford Focus si VW Golf, conform unui nou studiu efectuat de revista "ACE Lenkrad" si Universitatea din Salzburg.
Distribuie pe Facebook
Revista detinuta de Auto Club Europa si cercetatorii din cadrul universitatii au efectuat un sondaj in randul a treizeci si sase de persoane. Modelul Opel Astra si sistemul sau infotainment au obtinut punctaj maxim pentru cel mai mic nivel de distragere a atentiei in trafic la testele HMI (Human-Machine-Interface - interfata om-masina).
Modelul Astra a excelat la operatiunea de accesare a unui numar din agenda telefonica. Redam mai jos opinia oficiala mentionata in studiu: "Accesarea unui numar de telefon a fost efectuata intr-un timp mult mai scurt decat la celelalte modele, au declarat participantii la sondaj. Cu o medie de 22 de secunde, utilizatorii Opel au avut nevoie de doar jumatate din timpul necesar celor ce au testat modelul VW Golf; acest timp a fost mult mai bun decat cel necesar persoanelor care au testat modelul de la VW pentru citirea afisajului."
Interfata de la Opel imbina pozitia ideala cu configuratia logica
Afisajul Opel are o diagonala de 7" (17,8 cm), avand cel mai mare ecran dintre cele trei autovehicule testate. Poate fi privit cu usurinta, aflandu-se in campul vizual al soferului. Sistemele infotainment de la Opel sunt recunoscute la nivel international pentru configuratia logica a interfetelor acestora. Butoanele ce ofera acces imediat la radio, la CD player si la telefon sunt dispuse unul deasupra altuia, in partea stanga a soferului, functiile secundare aflandu-se pe partea dreapta.

De asemenea, participantii la testul HMI au fost monitorizati in timp ce introduceau o destinatie in sistemul de navigatie, selectau un numar de telefon si un post de radio, precum si atunci cand utilizau atenuatorul difuzorului. Un cercetator se afla pe bancheta din spate, iar patru camere video echipate cu iluminare cu infrarosu amplasate pe panoul de instrumente au inregistrat directia privirii persoanei care testa sistemul infotainment in timp ce aceasta efectua manevrele.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Inovatii auto DATA PUBLICĂRII: 3 Iulie 2012