Renault lucreaza la un Zoe autonom

Renault lucreaza la un Zoe autonom
  • Renault lucreaza la o versiune autonoma a modelului Zoe
  • Automobilul ar putea fi lansat pe piata inainte de 2020
  • Pachetul harware include GPS, camere video si numerosi senzori
Distribuie pe Facebook

Primul vehicul Renault autonom ar putea intra in productie pana in 2020, informeaza editia electronica a revistei britanice Autocar. Inginerii francezi realizeaza deja primele teste cu un prototip Zoe EV capabil sa conduca singur la viteze de pana la 32 de km/h.

Dupa Nissan, Ford, Volvo sau Google, Renault a anuntat ca vrea sa intre in randul producatorilor de masini autonome pana in 2020.

Astfel, ca parte a programului de cercetare al sistemului avansat de asistenta la volan (ADAS), inginerii Renault au echipat un Zoe electric cu setul propriu de echipament hardware si software prin care masina se conduce singura la viteze ce nu depasesc 32 de km/h, pe sosele special concepute, fara pietoni. In timpul acesta, soferul poate sa foloseasca conexiunea la internet, putand astfel sa isi rezvolve anumite sarcini legate de munca sau sa se relaxeze.

Sistemul ADAS dezvoltat de Renault se foloseste foarte mult de tehnologia bazata pe senzori care exista deja in portofoliul companiei franceze. Cand prototipul Zoe EV intra intr-o zona ce ii permite sa ruleze autonom, il alerteaza pe sofer ca poate preda controlul volanului. Este nevoie doar de apasarea unui buton pentru ca masina sa intre in modul autonom. Soferul poate reveni oricand asupra controlului autovehicului prin punerea mainilor pe volan.

Pachetul low-cost de harware este format din GPS, o camera video frontala montata in apropierea oglinzii retrovizoare, un radar frontal si senzori cu ultrasunete montati in bara de protectie. Renault vrea sa introduca acest echipament incepand cu anul viitor, ca masura suplimentara de siguranta. Sistemul de conducere autonoma va putea fi activat in viitor prin suplimentarea cu un software specializat.

Vehiculul autonom va putea sa mearga cu ajutorul "fuziunii de date" primite de la trei tipuri de senzori diferiti. Aceste date vor forma o harta a drumului din fata, iar sistemul va putea astfel sa interactioneze si cu alte vehicule sau obiecte solide, insa nu poate recunoaste pietonii, biciclistii sau animalele. Se asteapta ca drumurile existente sa poata fi adaptate fara o revizuire majora a retelei de drumuri.

Distribuie pe Facebook
mai multe