Showroom-ul virtual, solutia de viitor gasita de Audi pentru a spori vanzarile

Showroom-ul virtual, solutia de viitor gasita de Audi pentru a spori vanzarile
  • Sistemul va fi prezent in reprezentante la sfarsitul anului
  • Clientul isi poate alege orice echipament, personalizare sau finisaje
  • Cu ajutorul castilor se poate auzi sunetul portierelor, motorului si al sistemului audio
Distribuie pe Facebook

Dupa ce si-a dat seama ca a pierdut teren in segmentul premium, marca BMW ocupand locul 1 in topul celor mai bine vandute automobile in 2014, se pare ca Audi apeleaza la tehnolgie pentru a incerca stimularea vanzarilor. Audi are de gand sa apeleze la Realitate Virtuala pentru a duce un showroom intr-o valiza, direct in fata ochilor clientilor, oriunde acestia s-ar afla. Cum?

Tehnologia numita VR Experience se pare ca va fi deja disponibila la finele acestui an, acolo unde pietele sunt bine dezvoltate si cererea pentru inovatie este in continua crestere. Mai tineti mintea ochelarii Oculus Rift care te transportau intr-o realitate virtuala pentru a beneficia de o experienta si mai profunda in domeniul jocurilor? Ei bine, ceva de genul acesta isi propune sa faca Audi. Departamentul de vanzari incepe sa devina istorie, acesta urmand a fi inlocuit cu... o valiza.

O valiza in care sunt niste ochelari si niste casti foarte performante. Un agent de vanzari nu va mai fi nevoit sa astepte clienti in showroom ci s-ar putea deplasa oriunde, direct la biroul sau la domiciliul clientului, cu acest dispozitiv modern. Clientul va putea vedea in fata ochilor automobilul 3D, putand explora fiecare colt si chiar putand asculta sunetele motorului, cum se aude sistemul audio sau poate chiar simula o plimbare cu masina. In functie de cum isi misca capul, clientul se poate plimba in jurul masinii, poate descuia portierele si poate face orice fel de personalizare. Adica ii poate schimba culoarea intr-o secunda, poate da o tura de masina si, daca nu-i place, o poate schimba. Acelasi lucru este valabil si pentru jante, anvelope, ornamente si accesorii... Iar la final, clientul poate fi sigur ca va primi automobilul exact asa cum si l-a dorit.


Audi VR Experience

Producatorul german spune ca acest sistem numit Audi VR Experience urmeaza sa fie un mijloc prin care dealerul sa-si promoveze mai bine masinile. Ochelarii vor fi conectati la o aplicatie mobila iar vanzatorul poate alege orice model din gama scoasa la vanzare. In sistem Audi spune ca deja a inclus orice fel de combinatii posibile, orice dotare optionala si toate echiparile realizate de producator. Cu alte cuvinte, un client are la dispozitie... posibilitati nenumarate.

Audi VR Experience a fost prezentat de catre Luca de Meo, membru din consiliul de administratie al departamentului de vanzari si marketing al Audi AG, in cadrul Salonului Auto de la Detroit: "Impreuna cu dealerii nostri, vom aduce in reprezentante un sistem digital inovativ care are ca scop cresterea nivelului de consiliere si mai buna lamurire a clientilor. Cu Audi VR demonstram inca o data rolul de pionierat al celor patru cercuri pe piata Americii de Nord".

Ideea pare una extrem de buna, ce va fi cu siguranta preluata de toti producatorii premium. Cand vine un client in showroom, il asezi pe scaun si ii pui ochelarii pe cap. In cateva minute isi configureaza masina, isi da seama cum arata si cum se aude, isi alege culorile si finisajele. Dar este o mare problema: sistemul virtual nu simuleaza felul in care se simte masina pe drum, in viraje, pe gropi... Adica un test-drive nu poate fi simulta cu una, cu doua. Ideea este buna, insa nu acopera chiar toate nevoile unui potential client. Si, in cele din urma, clientul va dori sa treaca si in fata unui volan real, nu doar pe scaunul masinii virtuale...

Audi VR Experience

Distribuie pe Facebook
mai multe