Tehnologii pentru soferii mai putin indemanatici

Tehnologii pentru soferii mai putin indemanatici
Parcarea laterala iti da mari batai de cap, ti-ai luat permisul de conducere abia a treia oara pentru ca nu ai apreciat bine distanta dintre autoturisme, ai mereu lovita bara din spate a masinii, iar cand termini programul la serviciu astepti inca o ora sa se elibereze traficul?
Distribuie pe Facebook

Iata cateva dintre problemele de zi cu zi ale unui sofer mai putin indemanatic, care par sa-si fi gasit rezolvarea cu ajutorul noilor tehnologii:

1. Sistem bazat pe raze X

Raspunsul vine de aceasta data din parte gigantului auto german BMW, care are in acest moment in faza de testare un sistem complex bazat pe raze X.

Rezultatul? Aceasta tehnologie te ajuta sa parchezi masina pentru ca nu-ti mai obtureaza absolut nimic vizibilitatea. Mai bine spus, te orientezi vazand direct prin caroseria autoturismului. Senzatia pe care o ai este ca te-ai afla intr-un balon de sapun, totul fiind transparent in jurul tau.

Cum functionaza sistemul cu raze x?

Ochelarii sunt principalul accesoriu pe care gigantul auto german il foloseste in cadrul noului proiect. Tehnologia este atat de avansata incat soferul nu trebuie decat sa poarte ochelarii si sa se conecteze la sistemul informatic al autoturismului. Daca, de exemplu, vrea sa parcheze masina cu spatele, are nevoie de numai cateva secunde, caci odata conectat va putea sa vada prin partea din spate a caroseriei, ca si cum bancheta din spate si portbagajul ar fi pur si simplu invizibile.

Mai exact, in momentul in care intri cu autoturismul in marsarier, imaginea 3D exterioara este proiectata in ochelarii pe care ii porti. Scenele de la exterior, cele din strada, sunt astfel vizibile intr-un unghi de 360 de grade, iar tu vei reusi cu succes o parcare laterala sau o manevra in marsarier. In acelasi timp, sistemul de comunicare al BMW asigura si transmiterea audio a datelor exterioare, pentru a dubla sigranta sistemului inventat de consortiul din Munchen.

Sistemul extins si pentru analiza motoarelor BMW

Acelasi sistem bazat pe raze X pare sa devina si prietenul cel mai bun al mecanicilor. In momentul in care acesta priveste propulsorul unui BMW cu ochelarii la ochi, o imagine 3D este proiectata pe un ecran, diagnosticand astfel, dar si oferind raspunsul la eventualele probleme intalnite in interioriului blocului motor.

Rezolvarea problemei este astfel transmisa in timp real si proiectata in fata mecanicului care inspecteaza autoturismul. Si in cazul de fata instructiunile adresate mecanicului se aud prin castile din dotarea ochelarilor.

Ochelarii BMW, secret bine pazit

Inventia suta la suta nemteasca este tinuta momentan sub lacat de inginerii BMW. Salonul Auto de la Shanghai ar putea fi momentul aparitiei tehnologiei mult invidiate inclusiv de companii precum Microsoft sau Google - care si-au propus in urmatorii ani sa intre pe piata auto din intreaga lume, modeland cu ajutorul tehnologiei 3D noua imagine a soferului.

2. De la ochelari la nelipsitul smartphone, cheia propriului autoturism

Foarte rar intalnim un conducator auto care sa spuna ca nu si-a pierdut macar o data cheile masinii sau ca nu a fost in situatia in care sa-si fi inchis cheile in interior.

Ne indreptam pentru aceasta problema atentia spre compania Apple, care isi doreste sa dea o noua valoare si utilitate celebrului iPhone: mai exact, un smartphone capabil sa inlocuiasca cu brio cheile autoturismului.

Totul s-ar realiza prin intermediul unei conexiuni Bluetooth, coroborata cu un cod de acces care poate ajuta la deblocarea masinii. Aceeasi conexiune smartphone-masina poate duce la pornirea motorului. Apple a reusit in urma cu scurt timp sa obtina brevetul care ar ajuta la dezvoltarea tehnologiei.

BMW si Hyundai au furat startul

Apple a pierdut totusi startul la capitolul inventivitate, mizand in acest moment pe brandul iPhone pentru a recupera teren in fata BMW, care a reusit amplasarea in interiorul masinii a unui sistem ce permite proprietarilor sa inchida si deschida masina cu ajutorul propriului smartphone.

Acelasi lucru se intampla si in cazul Hyundai, care a dezvoltat cu ajutorul sistemului Android un ceas care se conecteaza la sistemul bluetooth al autoturismului si care are rolul de a porni motorul masinii, de a bloca sau deloca usile si inclusiv de a aprinde farurile.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Inovatii auto DATA PUBLICĂRII: 18 Februarie 2015