Viitorul Efficient Dynamics si revolutia motoarelor BMW

Viitorul Efficient Dynamics si revolutia motoarelor BMW
Din 2007, BMW Group are la dispozitie un concept de mare succes pentru reducerea consumului de combustibil si a emisiilor - strategia de dezvoltare Efficient Dynamics. Toate directiile de dezvoltare ale automobilului sunt influentate de aceasta strategie.
Distribuie pe Facebook
BMW Group are ca obiectiv ferm orientarea catre propulsie electrica. Cu toate acestea, pe termen scurt, motorul cu ardere interna va ramane tehnologia de baza - deci, propulsorul standard - pentru gamele viitoare ale modele produse in serie. Obiectivul ramane astfel reducerea continua a consumului de combustibil pentru intreaga flota BMW Group.
Pe acest fond, BMW Group a decis dezvoltarea unei familii noi de propulsoare. Gama complet noua de motoare Efficient Dynamics a BMW Group dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo. Conceptul high-tech al tehnologiei TwinPower Turbo va fi utilizat mai eficient si, in acelasi timp, noua familie va fi definita de un numar mare de componente comune pentru a atinge o economie de scala. Cel mai recent membru al acestei noi generatii este propulsorul TwinPower Turbo de 1,5 litri, care va fi utilizat de anul viitor.
In prezent, tehnologia BMW TwinPower Turbo este folosita cu succes la motoarele pe benzina si diesel cu diferite capacitati si niveluri de putere. Numeroase premii si distinctii dovedesc acest lucru. Cele mai recente exemple includ Engine of The Year Award pentru motorul cu patru cilindri, disponibil cu capacitatea de 1,6 si 2.0 litri, precum si propulsorul diesel de 3,0 litri, cu sase cilindri, cu trei turbocompresoare. Tehnologia BMW TwinPower Turbo combina gestiunea variabila a alimentarii, injectia directa si turbocompresia, configurate specific pentru a se adapta fiecarui motor. Astfel, atat eficienta, cat si dinamica sunt crescute in egala masura.
Prin introducerea noii game de motoare Efficient Dynamics, tehnologia TwinPower Turbo va fi prezenta pe toate motoarele diesel si benzina ale marcii. Gradul ridicat de componente comune va permite realizarea unor economii de scara in dezvoltare, integrare si productie, pe fondul unui nivel sporit al calitatii. In plus, BMW Group a creat si conditiile necesare pentru a putea oferi in viitor si mai multe variante de caroserie.
Noua familie de motoare se bazeaza pe module optimizate ale cilindrilor, fiecare cu o capacitate de aproximativ 500 centimetri cubi, concepute pentru eficienta termodinamica, operare cursiva si silentioasa si placere superioara - caracteristici absolut necesare pentru orice model BMW Group. Cu noile motoare cu trei, patru, respectiv sase cilindri, BMW Group furnizeaza o gama de propulsoare cuprinsa intre 1,5 si 3,0 litri, astfel ca sustine un portofoliu de modele de volume foarte mari.
Noua familie de motoare isi sarbatoreste premiera cu agregatul turbo de 1,5 litri, cu trei cilindri. Motorul compact, cu cilindri dispusi in linie, are aceleasi gene ca si varianta cu sase cilindri si impresioneaza prin cursivitatea remarcabila. BMW Group si-a completat astfel gama de motoare intr-o maniera unica, prin adaugarea unui membru in partea inferioara a ierarhiei. Noul sistem modular de motoare dovedeste un grad ridicat de asemanari intre propulsoarele pe benzina si cele diesel. Numarul de componente identice utilizate in motoarele alimentate cu acelasi combustibil a crescut la 60%, in timp ce nivelul de asemanari structurale intre versiunile pe benzina si cele diesel este de aproximativ 40%. Pentru ca motoarele pe benzina si cele diesel vor fi produse in premiera pe aceeasi linie de fabricatie, procesul in sine va fi semnificativ mai flexibil si mai eficient.
Capacitatile predictive optimizeaza automobilul.

In plus fata de optimizarea componentelor individuale, BMW Group exploreaza continuu alte posibilitati de reducere a consumului de combustibil si a emisiilor, precum si de a creste dinamica automobilelor. Un exemplu este previzionarea conditiilor de condus. Asemenea unui conducator experimentat ce calatoreste pe un tronson de drum pe care il cunoaste foarte bine, aceasta tehnologie poate optimiza strategiile de functionalitate si operationale ale automobilului daca este informat de situatiile de condus cu care se va confrunta.

Aceasta informatie este furnizata de electronica de la bordul masinii prin intermediul numerosilor senzori, iar acum si de sistemul de navigatie. Aceasta permite ca potentialul Efficient Dynamics sa fie combinat cu functionalitatea pentru o utilizare mai buna. Exemple ale acestor tehnologii, foarte benefice pentru client, sunt sistemul Predictive Power Management (gestiunea predictiva a energiei) si functia de decelerare, cu Foresight Assistant.

Transmisia automata are darul anticiparii.
Noul sistem Predictive Power Management permite transmisiei automate sa "prevada" traseul ce va urma. Electronica utilizeaza datele referitoare la traseu, extrase din sistemul de navigatie, pentru a optimiza controlul transmisiei care sa ii permita sa abordeze conditiile de condus. Transmisia este constienta de un viraj de pe traseu, inca dinainte ca soferul ca ia piciorul de pe acceleratie si selecteaza automat viteza potrivita. Automobilul poate negocia virajul sub o sarcina mai mica si sa accelereze mai bine la iesire.
Modul ECO PRO cu Foresight Assistant.
Noul sistem Predictive Power Management sustine si un stil de condus foarte economic cand este selectat modul ECO PRO. Foresight Assistant ii permite conducatorului sa constientizeze din timp situatiile de decelerare, pentru a evita manevrele ineficiente de franare si pentru a reduce consumul de combustibil. Alte masuri de eficienta includ decelerarea, cand motorul este decuplat de la sistemul de propulsie, si functia ECO PRO Route, care ii ofera conducatorului cel mai eficient traseu din punct de vedere al consumului. Acest sistem, alaturi de gestionarea inteligenta a temperaturii motorului, sunt deja disponibile pe noul BMW Seria 7 care a fost lansat la inceputul acestei luni.
Efficient Dynamics economiseste energie in interiorul automobilului.
Sub antetul general "Intelligent Energy Management" (gestiune inteligenta a energiei), inginerii BMW Group analizeaza o varietate de solutii individuale prin care consumul de energie este redus. La automobilele electrice cu baterii (BEV) sau masinile care folosesc tehnologia hibrid plug-in (PHEV), fiecare kilowatt de energie stocata (in acest caz, curentul electric din acumulator), care poate fi economisit prin operarea selectiva a sistemelor auxiliare, va fi disponibil pentru ca electromotorul sa propulseze automobilul. Dintre aceste tehnici de reducere a consumului de energie, unele pot fi aplicate si la masinile cu motoare conventionale cu ardere interna.
Pompa de caldura: reduceri de pana la 50% ale energiei necesare pentru incalzirea habitaclului.
O provocare deosebita pentru BEV si PHEV este incalzirea habitaclului. Daca ar fi utilizata doar energia acumulatorului pentru aceasta operatiune, acest consum de electricitate ar limita drastic autonomia automobilului. Prin utilizarea pompei de caldura la acest gen de masini, 50% sau chiar mai mult din aceasta energie electrica poate fi economisita, in functie de conditiile de condus. In functie de ciclul de condus atunci cand temperatura exterioara este la limita inghetului, extinderea autonomiei prin aceasta economie poate fi de pana la 30%. Pentru functionare, pompa de caldura foloseste circuitul aerului conditionat pentru a extrage caldura din mediu exterior si a directiona-o in interior.
Suprafete de incalzire cu infrarosu emit caldura radianta "sanatoasa".

In prezent, radiatoarele conventionale si aerul conditionat incalzesc atmosfera din habitaclu, a carui caldura este preluata de conducator si de pasageri. Prin contrast, in sistemele care utilizeaza suprafete de incalzire cu infrarosu, energia este convertita in radiatie infrarosu care ulterior incalzeste direct corpul pasagerilor. Efectul de incalzire este operational la doar un minut dupa pornirea sistemului. In plus, caldura generata de suprafetele de incalzire cu infrarosu este distribuita fara a fi necesar vreun curent de aer si este complet silentioasa.

In domeniul sistemelor de incalzire a automobilelor, suprafetele moderne de incalzire cu infrarosu sunt o solutie noua pentru promovarea consumului redus de energie, furnizand si o imbunatatire semnificativa a confortului pasagerilor. In special cand sunt utilizate la automobile electrice (BEV), propulsate exclusiv electric, suprafetele de incalzire cu infrarosu din viitor vor produce beneficii pentru eficienta, din moment ce energia electrica va fi utilizata direct pentru a incalzi pasagerii.

Pe langa incalzirea rapida a ocupantilor automobilului, suprafetele de incalzire cu infrarosu pot fi utilizate si ca dotare suplimentara pentru a crea o ambianta confortabila si agreabila in automobil. Circuitele reglate separat, similare cu incalzirea scaunelor prin care pasagerii isi pot stabili propriul grad de confort, sunt o alta posibilitate. Intrucat fiecare pasager va dispune de propriu sistem de incalzire, este posibila si incalzirea selectiva doar a acelor scaune care sunt ocupate - astfel se reduce inca o data consumul de energie.

A doua generatie a clapetelor admisie aer din grila radiatorului.
In 2003, controlul clapetelor de aer a devenit o dotare standard la numeroase modele, ca parte a strategiei Efficient Dynamics. Sistemul, care este amplasat in spatele grilei duble si in fata radiatorului, opereaza cu lamele mobile, care pot fi inchise daca este cazul, imbunatatind astfel aerodinamica masinii. Prin cea de-a doua generatie a acestei tehnologii, pot fi stabilite mai multe pozitii pentru a controla mai bine curentul aerului de racire, intr-o maniera mai flexibila, controlata la cerere. In mod normal, lamelele superioare sunt inchise - cand sunt in aceasta pozitie, ele au o contributie majora la reducerea rezistentei aerodinamice. Per total, sistemul de control al prizelor de aer reduce coeficientul de rezistenta cW cu 0,015.
Gestionarea inteligenta a temperaturii de functionare a motorului cu ardere interna.
In combinatie cu sistemul de navigatie, gestiunea termica predictiva contribuie la mentinerea echilibrului termic din interiorul motorului, prin intermediul climatizarii termice predictive a lichidului de racire. Furnizarea puterii motorului este imbunatatita, iar fiabilitatea operationala termica este optimizata suplimentar. Cu ajutorul informatiilor sistemului de navigatie, de exemplu atunci cand automobilul se deplaseaza in oras, sistemul functioneaza pentru o incalzire mai rapida si mentinerea temperaturii motorului folosind o cantitate mai redusa din lichidul de racire.
Gestiunea energiei este un domeniu de o importanta tot mai mare.
Intelligent Energy Management este parte integranta a strategiei Efficient Dynamics desfasurata de BMW Group. Obiectivul economisirii energiei la toate modelele de automobile si detaliile tuturor componentelor auto are prioritate ridicata - si acum, si in viitor.
Istorie: Efficient Dynamics - 5 ani de inovatie
Din primavara anului 2007, BMW Group are la dispozitie cel mai cuprinzator program pentru reducerea constanta a consumului de combustibil si a emisiilor - strategia de dezvoltare Efficient Dynamics. Cel mai de succes constructor de automobile premium din lume, BMW, a devenit lider in introducerea tehnologiilor inovatoare care sustin utilizarea cu responsabilitate a resurselor naturale. Inca din 2000, dezvoltarea durabila a fost definita ca o politica corporate esentiala. De atunci, strategia Efficient Dynamics a devenit principiul de baza in toate domeniile de dezvoltare a automobilelor.
Aceasta dezvoltare include motoarele cu ardere interna si transmisiile care furnizeaza un nivel foarte ridicat de eficienta, dezvoltarea continua a tehnologiei BMW ActiveHybrid, conceptele inovatoare pentru electromobilitate, precum si ingineria constructiilor usoare si aerodinamica optimizata. In prima faza, BMW Group s-a axat pe propriile inovatii tehnice de pionierat, iar acum s-a transformat in compania auto cu cea mai buna dezvoltare durabila din lume. Obiectivul este reducerea consumului si a emisiilor fiecarui model nou in comparatie cu predecesorul si, in acelasi timp, furnizarea unor performante sporite.
Motoarele pe benzina si diesel, echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, transmisiile mai eficiente, componentele auxiliare controlate inteligent si introducerea functiei Auto Start-Stop - disponibila si la modelele cu transmisie automata - sunt in centrul solutiilor pe care le furnizeaza BMW, sporind eficienta generala. In plus, masuri precum generarea energiei la franare, controlul clapetelor de aer, indicarea punctului optim de schimbare a treptelor de viteza, directia asistata electric, precum si pneurile cu rezistenta redusa la inaintare contribuie la reducerea suplimentara a consumului de combustibil.
Gratie Efficient Dynamics, automobilele care poarta emblemele BMW si MINI stabilesc standardele in privinta consumului de combustibil in cadrul segmentului premium. La nivel european, consumul flotei a fost redus semnificativ cu peste 25 de procente intre 1995 si 2008. BMW Group este astfel singurul constructor auto care nu numai ca a respectat angajamentul autoimpus facut in fata Asociatiei Constructorilor Auto din Europa (ACEA), ba chiar l-a depasit.
In total, de-a lungul ultimilor 15 ani, BMW Group a redus emisiile CO2 ale flotei sale de automobile noi din Europa cu aproximativ 30 de procente. La inceputul anului 2012, gama de modele BMW si MINI era formata din 73 de automobile cu emisii CO2 de maximum 140 g/km, inclusiv 30 de modele BMW cu emisii care nu depaseau 120 grame per kilometru (date valabile 07/2012).
BMW Group a anuntat ca intentioneaza sa reduca emisiile CO2 la modelele sale cu inca 25 de procente pana in anul 2020.
Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Viitorul Efficient Dynamics si revolutia motoarelor BMW
mai multe