Aer conditionat si motor Cosworth: Am gasit ARO-ul pistolarului fara tinta, Adrian Nastase, cel care a pus pe butuci ARO

  • Sistemul de franare este Volvo
  • Cutia de viteze este de Chrysler
  • Motorul Ford produce numai 121 cp
Distribuie pe Facebook

Ultima oara cand am fost la Campulung am avut ocazia sa vedem in carne si oase, mai degraba in tabla si rugina, masina personala a lui Adrian Nastase, fostul prim-ministru al Romaniei, cunoscut pentru fularul sau Burberry si pistolul cu teava stramba. Sau pentru faptul ca ruinat si a dus la faliment, printre altele, ARO Campulung.

E amuzant, trist sau penibil sa realizezi acum, dupa 15 ani de cand ARO a ajuns un morman de fier vechi si amintiri, ca cel mai vinovat personaj din povestea falimentului acestui brand romanesc primea cadou si beneficia de cele mai speciale automobile ARO. Adica cel care a vandut pe doua inghetate si trei fursecuri ARO Campulung si a trimis-o la pieire, era vazut ca un salvator, un erou, iar conducerea de atunci dorea sa-l pupe in dos, oferindu-i cele mai bune produse...

ARO NastaseFoto: www.4Tuning.ro

Adrian Nastase, caci despre el e vorba, cunoscut mai mult pentru dragostea sa barbateasca, pentru celebrul fular Burberry si pentru colectia sa de revolvere cu teava stramba care nu nimeresc jugulara nici de la 10 centimetri, nicidecum celebru pentru reforma politica si pentru aportul la dezvoltarea economiei romanesti, a fost cel care a vandut in 2003 ARO unui sud-american dornic de imbogatire rapida. Adica domnia sa, in dulcele stil romanesc, a facut o privatizare frauduloasa si... falimentara. Nimic nou pana aici.

ARO Nastase

ARO Nastase

ARO NastaseARO Nastase

Dar, pentru ca fundurile cele mai de pret trebuiau unse cu toate alifiile si sarutate mai ceva ca pe Felix, conducerea ARO de la acea vreme, pusa acolo tot pe criterii politice, evident, facea cadouri scumpe oamenilor-cheie din sistem. Unul dintre ei era Nastase, cel care a asigurat privatizarea frauduloasa si care era vazut ca un salvator de catre opinia publica, dar si de catre smecherii implicati care au devenit milionari subit.

Prin 2001-2002, Adrian Nastase a primit un cadou destul de special. E vorba de un ARO model 244 facut special pentru el, pe comanda. O masina pentru prim-ministrul Romaniei, mare vanator, cu care sa mearga sa impuste mistreti si ursi fara scapare. Automobilul de teren exista si acum in Campulung si am aflat de la actualul proprietar ca Nastase a folosit-o cativa ani, dupa care a returnat-o pentru cateva reparatii si nu a mai vrut-o. Pesemne ca isi luase vreun Porsche Cayenne sau BMW X5, cine stie...

ARO Nastase

ARO NastaseARO Nastase

ARO Nastase

Acest exemplar este in paragina, compromis in proportie de 100%, dar ne arata o serie de lucruri interesante. In cadrul uzinei exista o divizie numita CESAR (Centrul de Experimentari si Studii pentru Automobile Romanesti) care se ocupa de prototipuri si modificari ale masinilor de serie. De CESAR au fost realizate masinile ARO ale lui Ceausescu, vehiculele ARO care au traversat Rubiconul si masina primita de Nastase.

ARO Nastase

ARO NastaseARO Nastase

De ce este asa speciala masina asta? Pentru ca este unicat. Are sub capota un motor de 2.5 litri cu 4 pistoane pe benzina care ofera 121 cp realizat de divizia Cosworth de la Ford. Nu este cel mai puternic motor montat vreodata pe un ARO, fiind si motoare V6 de 3 litri instalate. Se pare ca la motor este cuplata o cutie de viteze cu 5 trepte de Chrysler.

ARO Nastase

Si mai interesant este ca masina e echipata cu aer conditionat, ca doar nu putea Nastase sa transpire in drum spre padure. In plus, spre deosebire de alte vehicule ARO, acest model special mai are diferential blocant la buton pe puntea spate, sistem de franare Volvo cu ABS, bord special si fete de usi turnate, cotiera cu suport de pahare si prize de aer pentru bancheta spate, plus o serie de imbunatatiri vizuale: bandouri, proiectoare, bare metalice de tip american (nu apar in imagini), geamuri ionizate, MRL-uri manuale heavy-duty, plafon personalizat si tapiterie de plus. Capota motorului este din fibra de sticla, desi greutatea nu prea conta...

Cu alte cuvinte, masina asta unica in lume si aflata in paragina ne arata ce aveau mai bun de oferit cei de la uzina ARO. Adica este o masina supra-dotata, dar care, la fel ca si proprietarul sau initial, a ajuns o fantoma uitata de lume, ingropata pe jumatate in pamant.

ARO Nastase

ARO Nastase

ARO Nastase

ARO Nastase

ARO NastaseARO Nastase

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (32) Poze ARO Nastase
mai multe