Aer conditionat si motor Cosworth: Am gasit ARO-ul pistolarului fara tinta, Adrian Nastase, cel care a pus pe butuci ARO

- Sistemul de franare este Volvo
- Cutia de viteze este de Chrysler
- Motorul Ford produce numai 121 cp
Ultima oara cand am fost la Campulung am avut ocazia sa vedem in carne si oase, mai degraba in tabla si rugina, masina personala a lui Adrian Nastase, fostul prim-ministru al Romaniei, cunoscut pentru fularul sau Burberry si pistolul cu teava stramba. Sau pentru faptul ca ruinat si a dus la faliment, printre altele, ARO Campulung.
Foto: Valentin Manus
E amuzant, trist sau penibil sa realizezi acum, dupa 15 ani de cand ARO a ajuns un morman de fier vechi si amintiri, ca cel mai vinovat personaj din povestea falimentului acestui brand romanesc primea cadou si beneficia de cele mai speciale automobile ARO. Adica cel care a vandut pe doua inghetate si trei fursecuri ARO Campulung si a trimis-o la pieire, era vazut ca un salvator, un erou, iar conducerea de atunci dorea sa-l pupe in dos, oferindu-i cele mai bune produse...
Adrian Nastase, caci despre el e vorba, cunoscut mai mult pentru dragostea sa barbateasca, pentru celebrul fular Burberry si pentru colectia sa de revolvere cu teava stramba care nu nimeresc jugulara nici de la 10 centimetri, nicidecum celebru pentru reforma politica si pentru aportul la dezvoltarea economiei romanesti, a fost cel care a vandut in 2003 ARO unui sud-american dornic de imbogatire rapida. Adica domnia sa, in dulcele stil romanesc, a facut o privatizare frauduloasa si... falimentara. Nimic nou pana aici.
Dar, pentru ca fundurile cele mai de pret trebuiau unse cu toate alifiile si sarutate mai ceva ca pe Felix, conducerea ARO de la acea vreme, pusa acolo tot pe criterii politice, evident, facea cadouri scumpe oamenilor-cheie din sistem. Unul dintre ei era Nastase, cel care a asigurat privatizarea frauduloasa si care era vazut ca un salvator de catre opinia publica, dar si de catre smecherii implicati care au devenit milionari subit.
Prin 2001-2002, Adrian Nastase a primit un cadou destul de special. E vorba de un ARO model 244 facut special pentru el, pe comanda. O masina pentru prim-ministrul Romaniei, mare vanator, cu care sa mearga sa impuste mistreti si ursi fara scapare. Automobilul de teren exista si acum in Campulung si am aflat de la actualul proprietar ca Nastase a folosit-o cativa ani, dupa care a returnat-o pentru cateva reparatii si nu a mai vrut-o. Pesemne ca isi luase vreun Porsche Cayenne sau BMW X5, cine stie...
Acest exemplar este in paragina, compromis in proportie de 100%, dar ne arata o serie de lucruri interesante. In cadrul uzinei exista o divizie numita CESAR (Centrul de Experimentari si Studii pentru Automobile Romanesti) care se ocupa de prototipuri si modificari ale masinilor de serie. De CESAR au fost realizate masinile ARO ale lui Ceausescu, vehiculele ARO care au traversat Rubiconul si masina primita de Nastase.
De ce este asa speciala masina asta? Pentru ca este unicat. Are sub capota un motor de 2.5 litri cu 4 pistoane pe benzina care ofera 121 cp realizat de divizia Cosworth de la Ford. Nu este cel mai puternic motor montat vreodata pe un ARO, fiind si motoare V6 de 3 litri instalate. Se pare ca la motor este cuplata o cutie de viteze cu 5 trepte de Chrysler.
Si mai interesant este ca masina e echipata cu aer conditionat, ca doar nu putea Nastase sa transpire in drum spre padure. In plus, spre deosebire de alte vehicule ARO, acest model special mai are diferential blocant la buton pe puntea spate, sistem de franare Volvo cu ABS, bord special si fete de usi turnate, cotiera cu suport de pahare si prize de aer pentru bancheta spate, plus o serie de imbunatatiri vizuale: bandouri, proiectoare, bare metalice de tip american (nu apar in imagini), geamuri ionizate, MRL-uri manuale heavy-duty, plafon personalizat si tapiterie de plus. Capota motorului este din fibra de sticla, desi greutatea nu prea conta...
Cu alte cuvinte, masina asta unica in lume si aflata in paragina ne arata ce aveau mai bun de oferit cei de la uzina ARO. Adica este o masina supra-dotata, dar care, la fel ca si proprietarul sau initial, a ajuns o fantoma uitata de lume, ingropata pe jumatate in pamant.
-
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Cauciucuri vara barum dot 2022 185/65/15 800 Lei
-
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Set curea transmisie cu caneluri bmw seria 1 (e87) (2003 -... 506 Lei
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
-
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
-
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
-
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
-
Anvelopa r20 255/55 dot 2018 land rover freelander [1998 -... 300 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
-
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Ford focus diesel 2012 3950 €
Motor benzina 266920 1.5 benzina mercedes-benz a-class w169 2004 2000 Lei
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
Motor benzina apf 1.6 benzina volkswagen golf iv 1j1 1997-2005 1000 Lei
Dezmembrez peugeot 208 coupe facelift 1.6 bluehdi bhy 100 cai...
-
Set curea transmisie cu caneluri bmw x3 (e83) (2004 - 2011)... 506 Lei
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Cauciucuri m+s semperit speed-grip 2 195/65/15 800 Lei
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
-
Dezmembrez skoda octavia mk3 (5e) 2.0 tdi crmb cutie dsg 6...
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €
Opel insignia diesel 2014 5399 €
-
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
Dezmembrez peugeot 3008 hybrid 4x4 2.0 hdi rhc 200 cai an 2012


