Istoria tunerului german Alpina, specialistii in BMW, din 1965 pana azi
- Primele masini modificate de Alpina dateaza din anii '60
- Cel mai puternic motor produs de Alpina ofera 540 cp
- Initial, Alpina era o fabrica ce realiza masini de scris
Numele Alpina este, alaturi de Abarth, unul din cele mai vechi din domeniul performantei auto la nivel european. Un nume care este asociat exclusiv cu marca BMW, pentru care a modificat in trecut piese si pentru care acum produce automobile. Iata care este povestea marcii Alpina, din 1965, pana in prezent.
In zilele noastre, numele Alpina ne duce imediat cu gandul la BMW-uri performante, imbunatatite din bara in bara, care sunt realizate cu gandul la calitate si fiabilitate. Alpina este o companie privata ce poarta numele complet de Alpina Burkard Bovensiepen GmbH si are sediul in Buchloe, Bavaria, fiind un producator de automobile bazate pe modelele BMW. Alpina nu este considerata o companie aftermarket de tuning, ci un producator real de automobile. Mai mult, cei de la BMW nu-i considera un rival, ci dimpotriva, lucreaza si colaboreaza impreuna. De exemplu, unele modele sunt asamblate chiar pe liniile din fabricile BMW.
Inceputuri cu altfel de masini: masini de scris Alpina
Numele brandului Alpina dateaza inca din anii 1951, cand Dr. Rudolf Bovensiepen a pus bazele unei companii care producea masini de scris, numite Alpina Buromaschinenwerke AG. Compania a dat faliment in 1960, dar numele a fost o inspiratie pentru Burkard Bovensiepen (foto), fiul lui Dr. Rudolf, care a pus bazele unei companii de tuning in anul 1965. Initial, Burkard a dezvoltat carburatoare Weber cu doua camere pentru BMW 1500, carburatoare care s-au bucurat de un mare succes si care ulterior au fost certificate de BMW in 1964 pentru a echipa modelele fabricate.
Totul a inceput cand clientii acestui model erau dezamagiti de performante. Burkard a vazut oportunitatea si a identificat problema: admisie cu 4 intrari mari si un carburator prea mic. Motiv pentru care, in 1965, Burkard si-a transformat pasiunea de modificare a carburatoarelor si a pistoanelor de motor in afacere si a dat nastere companiei care exista si azi.
Compania s-a infiintat pe 1 ianuarie 1965 si avea 8 angajati care lucrau intr-una din cladirile vechii fabrici de masini de scris. Aici, muncitorii care erau acum angajati de ALPINA Burkard Bovensiepen KG modificau carburatoare Weber care echipau diverse modele BMW, dar si diferite piese pentru motor. Lui Burkard Bovensiepen ii placea sa experimenteze diverse modificari ale pieselor de motor, mai ales cele interne, de la pistoane, biele si vibrochen, pana la imbunatatirea blocului motor.
Imediat cum BMW a lansat modelul New Class 1600, Alpina a mai facut un pas inainte: a inceput sa realizeze motoare complete pentru acest model. Adica motoare BMW de fabrica pe care le imbunatatea considerabil: pistoane usurate, biele cu un design nou si un vibrochen mai echilibrat. La acea vreme, BMW 2002 Tii cu motorul Alpina se bucura de o putere uriasa de 165 cp.
In 1967 a fost realizat logo-ul companiei care este identic si azi. Un logo in care sunt incorporate piesele modificate la acea vreme care reprezentau activitatea firmei: carburatorul dublu si un vibrochen. Insa, ulterior, Alpina a inceput sa-si diversifice activitatile, implicandu-se inclusiv in sporturile cu motor.
Niki Lauda, pilot de teste Alpina alaturi de James Hunt si Jacky Icks
In 1968, Alpina a decis ca experienta in modificarea si imbunatatirea motoarelor de serie este suficienta ca sa intre in sporturile cu motor. De la 8 angajati a ajuns la peste 70, cand a si schimbat sediul initial din fosta fabrica de masini de scris din Kaufbeuren si s-a mutat in Buchloe, unde a ramas pana azi. Primele masini modificate integral de Alpina au fost modelele E9 3.0 CSL, care oricum avea si din fabrica diferite piese Alpina, si modelul BMW 2002. Dar, pentru a se asigura ca masinile modificate sunt performante, Burkard Bovensiepen a angajat o serie de piloti de teste care, ulterior, au ajuns celebri. Printre acestia s-au numarat nume sonore precum Niki Lauda, Derek Bell, Harald Ertl, James Hunt, Jacky Icks, Brian Muir sau Hans Stuck care au testat modelele modificate de Alpina, dar au si concurat intre 1968 si 1973. Niki Lauda a reusit in 1973 sa realizeze un record absolut, la bordul unul BMW Alpina Lightweight Coupe, in cadrul cursei de 6 ore de la Nurburgring.
Masinile modificate de Alpina s-au bucurat de un succes urias in motorsport si au reusit chiar sa obtina mai multe victorii. In 1970 si 1971, un BMW 3.0 CSL Alpina a reusit sa castige Campionatul European de Turisme, cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps si mai multe curse interne din Germania de raliu de strada sau urcare in coasta.
In anul 1977, Dieter Quester este Campionul European in cadrul Campionatului European de Turisme la bordul unui BMW Alpina 3.5 CSL, dupa ce s-a luptat indelung cu favoritele masini de curse ale echipei Jaguar. Dupa acest sezon plin de succes, Alpina se retrage din acest campionat vreme de un deceniu si revine in 1987 pentru un singur sezon. Marca a mai participat in cursele de motorsport pana in 1988, cand regulile legate de restrictii si limitari nu mai corespundeau cu filosofia Alpina. Ulterior, Alpina s-a dedicat exclusiv producerii de vehicule de strada pana in 2009, cand a revenit pe circuit.
Tot in 1987, Alpina si-a incercat norocul si in DTM. La bordul unui BMW Alpina M3 de Grupa A, piloti precum Ellen Lohr, Andy Bovensiepen, Fabien Giroix, Peter Oberndorfer si Christian Danner au obtinut mai multe victorii, dar nu au reusit sa castige campionatul. Insa, in acelasi an, Alpina mai reusea o performanta inedita in domeniul ecologiei: avea primele masini de curse dotate cu catalizatoare, o dotare care ulterior a fost obligatorie la toate masinile din DTM.
Anul 1971 a mai insemnat un moment istoric pentru Alpina: au fost dezvoltate de catre companie celebrele jante din aliaj usor cu 20 de spite, un design care este emblematic si astazi pentru aceasta companie.
Criza petrolului, un avantaj pentru Alpina
Anii '70 au reprezentat pentru soferii de rand o perioada dificila. Acea perioada in care celebrele masini americane de tip Muscle-Car erau date uitarii din cauza consumului mare, din pricina crizei mondiale a petrolului. Alpina insa a reusit sa supravietuiasca acestei perioade si s-a adaptat. A inceput sa realizeze motoare complete, modificand propulsoarele in 4 si 6 pistoane ale marcii BMW care echipau modelele New Class si New Six, astfel incat sa ofere performanta ridicata la un consum redus. Printre primele modele produse intr-un numar mai mare au fost BMW Seria 2 E21 320 care se vindea cu puteri de 122 sau 152 cp, dar si BMW Seria 6 E24, 630 CSi, o masina de 300 cp.
Tot pentru a-si spori succesul, Alpina a demarat dezvoltarea unei retele de dealeri pe teritoriul Germaniei de Vest. Mai mult, Alpina, fiind recunoscuta drept o marca distincta de automobile inregistrata si recunoscuta de TUV si-a deschis si o retea internationala de dealeri. Primele tari in care masinile BMW s-au vandut in strainatate, incepand cu 1975, au fost Elvetia si Marea Britanie.
BMW 2002 Tii, prima masina completa vanduta de Alpina
In 1973, Alpina produce prima masina completa pe care o scoate la vanzare. E vorba de modelul Alpina 2002 Tii care oferea aceeasi putere de 170 cp ca si modelul de serie BMW 2002 Turbo, dar care era mai placuta de condus si nu suferea de lag-ul turbinei. Mai mult, la acea vreme, produsul celor de la Alpina era cu 1500 de marci mai ieftin decat BMW Turbo, dar si consumul era unul mult mai mic. Ulterior, au mai urmat cateva modele produse in serie mica, insa abia in 1978 Alpina a reusit sa produca primele automobile realizate in propria uzina.
Anul 1978, anul inovatiilor semnate de Alpina si aparitia pe harta mondiala a performantei
Uzina, care la finele anilor '70 numara cateva zeci de angajati, producand deja inca din 1975 masini de serie modificate, s-a facut cu adevarat remarcata in 1978. Burkard Bovensipene a prezentat trei automobile care au intrigat opinia publica: un BMW Alpina B6 2.8 model Seria 3 E21 care avea un motor cu 6 pistoane care producea 200 cp, in timp ce BMW nu oferea niciun model de Seria 3 cu 6 pistoane, avand pe piata doar motorizari cu 4 cilindri. Urmatorul model era cel numit Alpina B7 Turbo, o masina bazata pe Seria 5 E12, care se bucura de un motor 3.0 supra-alimentat de 300 cp. La acea vreme, acest model a fost declarat cea mai rapida limuzina din lume. Ultimul model semnat de Alpina prezentat in 1978 se numea B7 Turbo Coupe, masina realizata pe baza lui 630 CSi, care avea acelasi motor de 3 litri si 300 cp ca si Seria 5. O premiera pentru o companie atat de mica era faptul ca aceste trei modele noi se bucurau de o aprindere electronica 100% computerizata, o inovatie mondiala la acea vreme.
Vinuri alese si vanzari in Japonia
Burkard Bovensipene era un afacerist inascut. In 1979, Alpina si-a extins domeniul de activitate si a dat nastere unei linii de vinuri exclusiviste care imediat au prins la public si au inceput sa fie vandute in toate restaurantele din Germania. Alpina avea propriile podgorii si vindea propriile produse, insa principala activitate a noii divizii Alpina Weine era importul de vinuri selecte.
In acelasi an, Alpina a mai bifat o reusita, de aceasta data, in domeniul auto. Si-a deschis o reprezentanta in Japonia, prin intermediul careia, din 1979 si pana in anul 2014, a vandut peste 2300 de automobile.
Din 1983, Alpina este un producator autonom de automobile
Pentru ca inginerii de la Alpina luau un model de serie pe care il modificau aproape integral, atat la motor, cat si pe partea mecanica, dar si la interior si exterior, Ministerul Transporturilor din Germania, numit Kraftfahrtbundesamt, a decis in 1983 sa-i confere marcii statutul de producator de sine statator de autoturisme. Cu alte cuvinte, automobilele Alpina nu mai erau obligate sa fie vandute cu sigla BMW, ci puteau fi vandute cu sigla proprie Alpina.
Alte inovatii realizate de tunerul german
In 1981, Revista Auto Motor und Sport organizeaza impreuna cu Shell competitia Shell Kilometer Marathon, in care erau premiate cele mai economice automobile din lume. Alpina a participat la acest concurs cu un model special realizat pentru economia de carburant, bazat pe BMW 318i. Masina a castigat competitia avand la final un consum de numai 2.3 l/100 km fara sa aiba un motor electric sau hibrid.
In 1985, Alpina isi doteaza toate masinile fabricate cu catalizatoare metalice, o solutie mult mai buna si mai eficienta decat cele ceramice. Aceasta tehnologie a fost ulterior folosita si de producatorii in masa, multi ani mai tarziu.
In 1992, Alpina realizeaza pentru modelul bazat pe Seria 8, numit B12 5.7 Coupe o cutie manuala fara... ambreiaj. De fapt, cu ambreiaj controlat electronic. Acest sistem numit Alpina Shift-Tronic permitea cutiei manuale cu 6 rapoarte sa fie folosita fara apasarea vreunei padele de ambreiaj.
In 1993, Alpina lanseaza sistemul Switch-Tronic prin care duce condusul sportiv al unei masini cu transmisie automata la un nou nivel. Este in fapt vorba de schimbarea treptelor cu ajutorul unor butoane sau padele de la volan, optiune care la acea vreme era rezervata masinilor din Formula 1.
In 1995, Alpina scoate pe piata sistemul de catalizatoare incalzite electric, numite E-KAT. Acesta a fost initial montat pe modelul B12 5.7 E-KAT si reusea sa scada emisiile nocive cu 80 de procente. Versiunea care a fost ulterior montata pe masinile de serie se numea Super-Cat.
In 2003, Alpina lanseaza un model special numit B7 care are un motor de 500 cp dotat cu un compresor radial care functioneaza cu ajutorul sistemului Valvetronic si al curentului electric, ceea ce ii permite limuzinei realizate pe baza unui BMW Seria 7 sa aiba consuma de... Matiz.
Toate Modelele Alpina realizate in serie
Incepand cu 1975, Alpina a inceput sa produca masini pe care le-a asamblat in uzina proprie. Ei cumparau un BMW de serie pe care il dezasamblau si faceau o serie de imbunatatiri. Motorul original era modificat pentru a-i creste puterea, caroseria primea cateva elemente vizuale aerodinamice, interiorul se bucura de noi elemente de confort si lux, iar partea mecanica era astfel reglata pentru ca soferul sa beneficieze de o tinuta de drum confortabila.
Majoritatea produselor realizate de Alpina se bazau pe motorizarile pe benzina de la BMW. Au existat insa si doua modele pe motorina. E vorba de modelul E39 D10 Biturbo de 245 cp si de Seria 3 E90 de 200 cp.
Model Alpina | Model la baza | Motor | Putere | Cuplu | Produs |
---|---|---|---|---|---|
A2/3 | E21 320 | A2/3 | 152 cp @ 6900 | 173 N·m @ 5500 | 1975–1977 |
A1/3 | E21 320 | A1/3 | 122 cp @ 5800 | 170 N·m @ 4000 | 1975–1977 |
A4S/3 | E21 320i | A4S/3 | 170 cp @ 6700 | 180 N·m @ 5500 | 1976–1977 |
A4/3 | E21 320i | A4/3 | 162 cp @ 6700 | 180 N·m @ 5500 | 1976–1977 |
B6 2,8 | E21 323i | B6 | 200 cp @ 6200 | 248 N·m @ 4500 | 1978–1981 |
B7 Turbo Coupé | E24 630CSi | B7 | 300 cp @ 6000 | 462 N·m @ 2500 | 1978–1982 |
B7 Turbo | E12 528i | B7 | 300 cp @ 6000 | 462 N·m @ 3000 | 1978–1982 |
C1 2,3 | E21 323i | C1 | 170 cp @ 6000 | 210 N·m @ 4500 | 1980–1983 |
B7 S Turbo | E12 528i | B7S | 330 cp @ 5800 | 500 N·m @ 3000 | 1981–1982 |
B9 3,5 | E28 528i | B9 | 245 cp @ 5700 | 320 N·m @ 4000 | 1981–1983 |
B6 2,8 | E21 323i | B6 | 218 cp @ 6000 | 265 N·m @ 5000 | 1981–1983 |
B9 3,5 Coupé | E24 635CSi | B9 | 245 cp @ 5700 | 320 N·m @ 4000 | 1982-1982 |
B7 S Turbo Coupé | E24 635CSi | B7S | 330 cp @ 5800 | 500 N·m @ 3000 | 1982-1982 |
B9 3,5 Coupé / 1 | E24 635CSi | B9/1 | 245 cp @ 5700 | 320 N·m @ 4000 | 1982–1985 |
C1 2,5 | E30 325i | C2/3 | 190 cp @ 5800 | 235 N·m @ 5000 | 1983–1985 |
C1 2,3 / 1 | E30 323i | C1/1 | 170 cp @ 6000 | 225 N·m @ 5000 | 1983–1985 |
B9 3,5 / 1 | E28 528i | B9/1 | 245 cp @ 5700 | 320 N·m @ 4000 | 1983–1985 |
B6 2,8 / 1 | E30 323i/325i | B6/2 | 209 cp @ 6100 | 270 N·m @ 5000 | 1984–1986 |
B7 Turbo Coupé / 1 | E24 635CSi | B7/2 | 330 cp @ 5700 | 512 N·m @ 2400 | 1984–1987 |
B7 Turbo / 1 | E28 528i/535i | B7/1 | 300 cp @ 5800 | 501 N·m @ 3000 | 1984–1987 |
B6 3,5 | E30 323i/325i | B10/2 | 261 cp @ 6000 | 346 N·m @ 4000 | 1985–1987 |
B10 3,5 Coupé | E24 635CSi | B10 | 261 cp @ 6000 | 346 N·m @ 4000 | 1985–1987 |
B10 3,5 | E28 535i | B10 | 261 cp @ 5800 | 346 N·m @ 4000 | 1985–1987 |
C2 2,5 | E30 325i | C2 | 185 cp @ 5800 | 246 N·m @ 4800 | 1986-1986 |
C2 2,7 | E30 325i | C2/1 | 209 cp @ 5800 | 267 N·m @ 4500 | 1986–1987 |
B7 Turbo / 1 | E28 | B7/3 | 320 cp @ 5700 | 520 N·m @ 2400 | 1986–1987 |
B6 3,5 | E30 325i | B10/3 | 254 cp @ 5900 | 320 N·m @ 4000 | 1986–1987 |
B7 Turbo Coupé / 1 | E24 635CSi | B7/3 | 320 cp @ 5700 | 520 N·m @ 2400 | 1986–1988 |
C2 2,7 | E30 325i | C2/2 | 203 cp @ 6000 | 265 N·m @ 4800 | 1987-1987 |
B11 3,5 | E32 735i | B11 | 250 cp @ 5700 | 330 N·m @ 4000 | 1987-1987 |
B11 3,5 | E32 735i | B11/1 | 239 cp @ 5700 | 310 N·m @ 4500 | 1987-1987 |
B6 3,5 S | E30 M3 | B10/5 | 254 cp @ 5900 | 320 N·m @ 4000 | 1987–1990 |
B6 3,5 | E30 325i | B10/5 | 254 cp @ 5900 | 320 N·m @ 4000 | 1987–1990 |
B3 2,7 | E30 325i | C2/2 | 204 cp @ 6000 | 265 N·m @ 4800 | 1987–1992 |
B11 3,5 | E32 735i | B11/3 | 254 cp @ 6000 | 325 N·m @ 4000 | 1987–1993 |
B10 3,5 / 1 | E34 535i | B11/3 | 254 cp @ 6000 | 325 N·m @ 4000 | 1988–1992 |
B12 5,0 | E32 750i | D1 | 349 cp @ 5300 | 470 N·m @ 4000 | 1988–1994 |
B10 Bi-Turbo | E34 535i | B7/5 | 360 cp @ 6000 | 520 N·m @ 4000 | 1989–1994 |
Roadster Limited Edition )RLE) | Z1 | C2/6 | 200 cp @ 6000 | 261 N·m @ 4900 | 1990–1991 |
B12 5,0 Coupé | E31 850i/850Ci | D1/1 | 349 cp @ 5300 | 470 N·m @ 4000 | 1990–1994 |
B6 2,8 | E36 325i | E1 | 241 cp @ 5900 | 293 N·m @ 4700 | 1992–1993 |
B12 5,7 Coupé | E31 850CSi | D2 | 416 cp @ 5400 | 570 N·m @ 4000 | 1992–1996 |
B11 4,0 | E32 740i | F1 | 315 cp @ 5800 | 410 N·m @ 4600 | 1993–1994 |
B3 3,0 | E36 325i | E3 | 250 cp @ 5700 | 320 N·m @ 4400 | 1993–1996 |
B10 4,0 | E34 540i | F1 | 315 cp @ 5800 | 410 N·m @ 4600 | 1993–1996 |
B10 3,0 ALLRAD | E34 525ix | E3/1 | 231 cp @ 5800 | 312 N·m @ 4200 | 1993–1996 |
B10 4,6 | E34 540i | F2 | 340 cp @ 5700 | 480 N·m @ 3900 | 1994–1996 |
B8 4,6 | E36 328i | F2/1 | 333 cp @ 5700 | 470 N·m @ 3900 | 1995–1998 |
B12 5,7 E-KAT | E38 750i | D3 | 387 cp @ 5200 | 560 N·m @ 4100 | 1995–1998 |
B3 3,2 | E36 328i | E4 | 265 cp @ 5800 | 330 N·m @ 4400 | 1996–1999 |
B10 V8 | E39 540i | F3 | 340 cp @ 5700 | 470 N·m @ 3900 | 1997–1998 |
B10 3,2 | E39 528i | E4/3 | 260 cp @ 5900 | 330 N·m @ 4300 | 1997–1998 |
B10 V8 | E39 540i | F4 | 347 cp @ 5700 | 480 N·m @ 3700 | 1998–2002 |
B12 6,0 E-KAT | E38 750i | D3/2 | 430 cp @ 5400 | 600 N·m @ 4200 | 1999–2001 |
B3 3,3 | E46 328i | E4/4 | 280 cp @ 6200 | 335 N·m @ 4500 | 1999–2002 |
B10 3,3 | E39 528i | E4/5 | 280 cp @ 6200 | 335 N·m @ 4500 | 1999–2003 |
B3 3,3 ALLRAD | E46 330ix | E4/8 | 280 cp @ 6200 | 335 N·m @ 4500 | 2001–2005 |
Roadster V8 Limited Edition | E52 Z8 | F5 | 381 cp @ 5800 | 520 N·m @ 3800 | 2002–2003 |
B10 V8 S | E39 540i | F5 | 375 cp @ 5800 | 510 N·m @ 3800 | 2002–2004 |
B3 S | E46 330i | E5/1 | 305 cp @ 6300 | 362 N·m @ 4800 | 2002–2006 |
Roadster S | E85 Z4 | E5/2 | 300 cp @ 6300 | 362 N·m @ 4800 | 2003–2005 |
B7 | E65/E66 745i | H1 | 500 cp @ 5500 | 700 N·m @ 4250 | 2003–2008 |
B5 | E60/E61 545i | H1 | 500 cp @ 5500 | 700 N·m @ 4250 | 2005–2007 |
B6 | E63/E64 650i | H1 | 500 cp @ 5500 | 700 N·m @ 4250 | 2006–2008 |
B5S | E60/E61 550i | H2 | 530 cp @ 5500 | 725 N·m @ 4750 | 2007–2010 |
B3 Bi-Turbo | E90/E91/E92/E93 335i | K2 | 360 cp @ 5500 | 500 N·m @ 3800 | 2007–2010 |
B3 Bi-Turbo Allrad | E90/E91/E92 335xi | K2 | 360 cp @ 5500 | 500 N·m @ 3800 | 2008–2010 |
Alpina in prezent
In 2014, Alpina vinde 9 modele, atat pe benzina, cat si pe motorina, insa absolut toate dotate cu motoare Biturbo. Cel mai puternic motor din ziua de azi pe care il ofera Alpina este propulsorul de 540 cp 4.4 V8 pe benzina. In schimb, cea mai puternica motorizare pe motorina este cea de 3 litri Biturbo care ofera 350 cp. Unele automobile care poarta semnatura Alpina in ziua de azi sunt realizate cu ajutorul celor de la BMW. Mai exact, limuzina premium bazata pe Seria 7, numita B7, este fabricata la uzina BMW din Dingolfing, Germania.
Filosofia marcii Alpina
Alpina este un tuner care are o directie speciala. Nu este precum Brabus, tunerul specializat pe Mercedes-Benz, care face modificari la motor radicale, astfel incat produsul finit sa fie extrem de rapid si de performant. Alpina isi doreste altceva de la masinile pe care le realizeaza. Acest tuner german si-a propus inca de cand a aparut pe piata sa realizeze masini fiabile, cu motoare imbunatatite si economice, cu interioare mult mai orientate spre lux decat spre sportivitate, un design exterior minimalist personalizat cu elemente putine dar emblematice (jantele cu 20 de spite, buza frontala cu numele, culoarea albastra sau verde, etc) si o abordare diferita a performantei. De exemplu, in timp de vechea generatie de M5 E60 avea sub capota un motor aspirat V10, Alpina a realizat un model performant folosind propulsorul V8 de 4.4 litri supra-alimentat, pentru a se bucura de o greutate mai mica, cuplu mai mare la turatie mica si putere identica. Si pentru aceasta reteta pe care nimeni nu o mai abordeaza in lume, Alpina merita un loc fruntas in topul celor mai speciali tuneri din lume.
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Vw touran diesel 2011 5790 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei