Stiti de ce Nissan-ul Skyline GT-R R32 este poreclit "Godzilla"? Daca nu, va spunem noi.

- Nissan a lansat generatia R32 in anul 1988
- Masina avea un motor de 2.6 litri twin-turbo si sistem inteligent de tractiune integrala
- R32-ul GT-R a dominat Grupa A FIA pana cand oficialii Campionatului Australian de Turisme au interzis motoarele turbo si tractiunea integrala
Suntem siguri ca multa lume stie sau cel putin a auzit macar o data porecla data Nissan-ului Skyline GT-R R32, "Godzilla". Dar cum "omul cat traieste, invata," nu este nicio tragedie daca nu stiti de unde vine acest apelativ. Pentru aceasta, vom face o scurta incursiune in istoria marcii japoneze.
Totul a inceput la mijlocul anilor '80 cand marile companii japoneze profitau de influxul mare de bani datorat cifrelor crescande ale actiunilor la bursa si a preturilor din ce in ce mai mari al imobiliarelor.
Nissan, la fel ca si ceilalti producatori niponi de automobile, au cunoscut atunci o perioada foarte buna in care s-au dezvoltat din mai multe puncte de vedere.
Avand in vedere ca modelul R31 Skyline nu era unul foarte popular in acea perioada, oficialii japonezi au decis sa resusciteze compania cu ajutorul unei noi generatii, cunoscuta ca R32.
Cu gandul la omologarea modelului pentru Grupa A din cadrul FIA, inginerii au dezvoltat in 1988, Skyline R32, o adevarata nava spatiala pentru acele vremuri. In primul rand era motorul de 2.6 litri twin-turbo, botezat RB26DETT. Desi acesta producea de fapt aproximativ 320 de cai putere, pentru a nu incalca acel "gentlemen's agreeement" dintre constructorii japonezi care stipula ca masinile produse in tara sa nu depaseasca limita de 276 de cai putere, oficial, puterea motorului a fost declarata ca fiind mai mica.
In al doilea rand a fost sistemul avansat prin care aceasta putere era transmisa rotilor. Pentru a face fata fortelor, japonezii au creat ATTESSA E-TS, un sistem de tractiune integrala inspirat din competitorul direct al R32-ului GT-R, Porsche-ul 959.
Exact ca si GT-R-ul, 959-le era cu mult inaintea acelor vremuri din punct de vedere tehnic, in special datorita ambreiajului electro-hidraulic care impartea cuplul intre puntea fata si spate, in functie de distribuirea greutatii. Nissan-ul a preluat acest sistem, dar cuplul era trimis doar rotilor din spate pana cand acestea pierdeau aderenta.
Desi pare putin complicat, este mult mai simplu decat v-ati astepta. Sistemul implementat pe Porsche trimitea intotdeauna 20% din cuplu rotilor din fata, fapt care conducea la subvirare, pe cand cel al GT-R-ului pastra tractiunea spate pana la iesirea din viraj pentru ca rotile fata sa aiba maximul de aderenta.
Dupa un an de la lansarea versiunii de strada a GT-R-ului, Nissan s-a apropiat mai mult de telul sau si a dezvelit versiunea mai usoara si mai rea, NISMO GT-R. Pentru a o omologa in Grupa A, producatorul japonez a construit 560 de exemplare.
De aici incolo, GT-R-ul a devenit o adevarata forta a naturii care matura intrega Grupa A. Modelul a castigat toate cele 29 de curse in care a luat parte in Campionatul Japonez de Turisme, a castigat cursa de 24 de ore de la Spa din 1991, si a batut tot ce se putea in Australia. Dupa ce R32-ul a castigat de trei ori Campionatul Grupei A si de doua ori cursa Bathurst 1000, presa australiana a poreclit Nissan-ul GT-R R32 "Godzilla", numele care si azi se afla pe buzele a milioane de fani.
Dar, succesul nu a durat foarte mult deoarece oficialii Campionatului Australian de Tursime au decis ca lupta sa se dea doar intre doua marci, GM-Holden si Ford, interzicand astfel motoarele turbo si tractiunea integrala in aceasta serie. Acest moment a reprezentat sfarsitul dominatiei GT-R-ului in cursele australiene.
N-o fi cel mai rapid GT-R produs de constructorul japonez, nici cel mai frumos si nici cel mai puternic, dar cu siguranta, R32-ul este unul dintre cele mai iubite modele din istoria auto japoneza si mondiala.
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Scut motor plastic audi a3 8p 2005 hatchback 2.0 tdi bkd 150 Lei
-
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
-
Cutie viteze opel astra h j zafira b mokka meriva corsa 1.7... 2000 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Planetara dreapta fata, cod 96348791, chevrolet aveo sedan... 248 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Carenaj stanga fata vw golf 7 1.6 tdi cod motor clh... 200 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Dezmembrez,piese vw polo variant verde 1.6 benzina 1999
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €


