Stiti de ce Nissan-ul Skyline GT-R R32 este poreclit "Godzilla"? Daca nu, va spunem noi.

- Nissan a lansat generatia R32 in anul 1988
- Masina avea un motor de 2.6 litri twin-turbo si sistem inteligent de tractiune integrala
- R32-ul GT-R a dominat Grupa A FIA pana cand oficialii Campionatului Australian de Turisme au interzis motoarele turbo si tractiunea integrala
Suntem siguri ca multa lume stie sau cel putin a auzit macar o data porecla data Nissan-ului Skyline GT-R R32, "Godzilla". Dar cum "omul cat traieste, invata," nu este nicio tragedie daca nu stiti de unde vine acest apelativ. Pentru aceasta, vom face o scurta incursiune in istoria marcii japoneze.
Totul a inceput la mijlocul anilor '80 cand marile companii japoneze profitau de influxul mare de bani datorat cifrelor crescande ale actiunilor la bursa si a preturilor din ce in ce mai mari al imobiliarelor.
Nissan, la fel ca si ceilalti producatori niponi de automobile, au cunoscut atunci o perioada foarte buna in care s-au dezvoltat din mai multe puncte de vedere.
Avand in vedere ca modelul R31 Skyline nu era unul foarte popular in acea perioada, oficialii japonezi au decis sa resusciteze compania cu ajutorul unei noi generatii, cunoscuta ca R32.
Cu gandul la omologarea modelului pentru Grupa A din cadrul FIA, inginerii au dezvoltat in 1988, Skyline R32, o adevarata nava spatiala pentru acele vremuri. In primul rand era motorul de 2.6 litri twin-turbo, botezat RB26DETT. Desi acesta producea de fapt aproximativ 320 de cai putere, pentru a nu incalca acel "gentlemen's agreeement" dintre constructorii japonezi care stipula ca masinile produse in tara sa nu depaseasca limita de 276 de cai putere, oficial, puterea motorului a fost declarata ca fiind mai mica.
In al doilea rand a fost sistemul avansat prin care aceasta putere era transmisa rotilor. Pentru a face fata fortelor, japonezii au creat ATTESSA E-TS, un sistem de tractiune integrala inspirat din competitorul direct al R32-ului GT-R, Porsche-ul 959.
Exact ca si GT-R-ul, 959-le era cu mult inaintea acelor vremuri din punct de vedere tehnic, in special datorita ambreiajului electro-hidraulic care impartea cuplul intre puntea fata si spate, in functie de distribuirea greutatii. Nissan-ul a preluat acest sistem, dar cuplul era trimis doar rotilor din spate pana cand acestea pierdeau aderenta.
Desi pare putin complicat, este mult mai simplu decat v-ati astepta. Sistemul implementat pe Porsche trimitea intotdeauna 20% din cuplu rotilor din fata, fapt care conducea la subvirare, pe cand cel al GT-R-ului pastra tractiunea spate pana la iesirea din viraj pentru ca rotile fata sa aiba maximul de aderenta.
Dupa un an de la lansarea versiunii de strada a GT-R-ului, Nissan s-a apropiat mai mult de telul sau si a dezvelit versiunea mai usoara si mai rea, NISMO GT-R. Pentru a o omologa in Grupa A, producatorul japonez a construit 560 de exemplare.
De aici incolo, GT-R-ul a devenit o adevarata forta a naturii care matura intrega Grupa A. Modelul a castigat toate cele 29 de curse in care a luat parte in Campionatul Japonez de Turisme, a castigat cursa de 24 de ore de la Spa din 1991, si a batut tot ce se putea in Australia. Dupa ce R32-ul a castigat de trei ori Campionatul Grupei A si de doua ori cursa Bathurst 1000, presa australiana a poreclit Nissan-ul GT-R R32 "Godzilla", numele care si azi se afla pe buzele a milioane de fani.
Dar, succesul nu a durat foarte mult deoarece oficialii Campionatului Australian de Tursime au decis ca lupta sa se dea doar intre doua marci, GM-Holden si Ford, interzicand astfel motoarele turbo si tractiunea integrala in aceasta serie. Acest moment a reprezentat sfarsitul dominatiei GT-R-ului in cursele australiene.
N-o fi cel mai rapid GT-R produs de constructorul japonez, nici cel mai frumos si nici cel mai puternic, dar cu siguranta, R32-ul este unul dintre cele mai iubite modele din istoria auto japoneza si mondiala.
-
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Vand piese yamaha r6 99-02 50 €
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Opel zafira 1.9 cdti 2008 999 €
Radio cd cu navigatie, 5p0035191g, seat leon (1p1) (id:314035) 590 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Grila fata dacia duster 2010-2017 [v1] 595 Lei
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
-
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
-
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Radiator turbo intercooler toyota rav 4 ii 2000 2001 2002 2003... 250 Lei
-
Capota fata, skoda octavia 3 combi (5e5) (id:659345) 1055 Lei
Skoda octavia i 2014 6950 €
Set discuri frana față-spate 380 lei 380 Lei


