Inca doi pasi si devine lege: ITP anual pentru masinile mai vechi de 12 ani iar inspectia poate fi trecuta si cu defectiuni MINORE

- Proiectul de lege a fost votat de Camera Deputatilor
- Urmeaza sa fie promulgat de catre Presedinte
- Devine lege dupa ce este publicat in Monitorul Oficial
Noul regulament pentru ITP a primit si votul Camerei Deputatilor dupa ce in septembrie acesta a fost votat de Senat. Acum, pentru a deveni lege, acesta trebuie sa fie promulgat de Presedintele Romaniei si mai apoi publicat in Monitorul Oficial.
La inceputul acestui an, alesii neamului au anuntat ca elaboreaza un proiect de lege care sa modifice regulamentul pentru efectuarea si trecerea Inspectiei Tehnice Periodice. In aprilie, acesta a fost completat cu o serie de propuneri din partea Registrului Auto Roman, pentru ca in septembrie sa fie votat de catre Senat.
Camera Deputatilor, in calitate de camera decizionala, si-a dat acordul de-abia acum fara a aduce vreo modificare proiectului. Asadar, urmand pasii firesti, pana sa devina lege, proiectul mai trebuie sa fie promulgat de Presedintele Romaniei si mai apoi publicat in Monitorul Oficial.
Dupa acest moment, romanii cu masini mai vechi de 12 ani vor fi obligati sa faca ITP-ul anual, iar masinile noi vor face prima Inspectie la 3 ani de la inmatriculare. Pentru toate celelalte masini, Inspectia Tehnica Periodica se face o data la 2 ani, la fel ca si in prezent.
O alta noutate majora introdusa de acest proiect de lege este impartirea deficientelor unei masini in trei categorii, dupa cum urmeaza:
Deficientele MINORE se refera la acele defectiuni care nu au un efect semnificativ asupra sigurantei vehicului sau impact asupra mediului si alte neconformitati minore. Cele MAJORE pot compromite siguranta vehicului, pot avea un impact asupra mediului sau ii pot pune in pericol pe ceilalti participanti la trafic, dar si alte neconformitati mai importante.
Ultimele sunt deficientele PERICULOASE, adica acelea care constituie un risc direct si imediat la adresa sigurantei rutiere sau care au un impact asupra mediului.
De ce a fost nevoie de o asemenea impartire? Pentru ca indiferent de vechime, o masina va putea trece ITP-ul chiar si in cazul existentei unor deficiente MINORE.
Este important de stiut ca daca o masina are deficiente din doua categorii, va fi clasificata la categoria corespunzatoare deficientei mai mare. Totodata, daca un anumit vehicul are mai multe deficiente minore, inspectorii RAR il pot incadra la categoria deficientelor majore in cazul in care efectul combinat al defectiunilor genereaza un risc prea mare pentru siguranta si/sau mediul inconjurator.
-
Skoda rapid 1.6 tdi 2013 5900 €
Toyota yaris verso 121 2007 550 €
Vw passat automat 2006 3600 €
-
New db 608 limited cross atv bemi kxd-moto 589 €
Vw tiguan 4motion ,cutie automata dsg 2014 12850 €
Opel insignia 2.0 2009 2500 €
-
Bmw 730 730da 245 exclusive 2009 8500 €
Dacia duster 1.5 2015 4800 €
Audi a1 1.6 2011 2800 €
-
Folie auto llumar autorizata / omologata r.a.r. llumar- de la... 200 Lei
Bmw 320 2.0 d 2004 2490 €
Bmw x5 3.0d 2008 12500 €
-
Vw passat 2.0 2007 4500 €
Bmw 730 3.0 2007 3200 €
Atv nou model:hummer 125cmc allroad+trusa scule bonus 699 €
-
Audi a4 s-line quattro (4x4) euro 5, fab. 2009 8400 €
New hummer 8 grizzly cutie cu 3 trepte forta +revers automat 630 €
Vw passat 2.5 tdi 2000 1000 €
-
Renault megane 1.9 d 2003 1900 €
Vw passat b8 2016 11999 €
Porsche 924 1984 cc 1980 3000 €
-
Mitsubishi eclipse 4g69 2008 7500 €
Audi a4 2000 2009 6995 €
Dacia duster 1.5 2011 4800 €
-
Audi a6 quattro 2010 8100 €
Lincoln town car 100 2000 100 €
Dacia duster 1.5 2016 5500 €
-
Audi a4 2 2008 4800 €
Hyundai veloster 1.6 turbo 2013 11450 €
Vw golf gti 1.8t 2002 3400 €
-
Grila audi a4 b7 (2004- 2008) rs4 design negru mat 550 Lei
Opel astra 16i 2005 1300 €
Audi a4 b8 2.0tdi 143cp.euro4.klimatronic.piele.navi. 2009 6698 €
-
Vw golf golf 7 xenon 2.0 150 cp distronic laneassist 2015 10000 €
Opel astra motorina 2008 1100 €
Volvo v40 motor 1900 tdi impecabila 2003 1850 €





