Jumatate din service-urile auto controlate de RAR au fost inchise. De ce?

Jumatate din service-urile auto controlate de RAR au fost inchise. De ce?
  • Franele masinii trebuie verificate periodic
  • RAR a suspendat 55 de ateliere auto
  • Amenzile acordate, in valoare de 260.000 de lei
Distribuie pe Facebook

Conform unui comunicat al Registrului Auto Roman, in luna mai 2015, au fost realizate 131 de controale la tot atatea service-uri. Scopul acestor controale a fost verificarea respectarii legii cu privire la sistemele de franare ale masinilor reparate in service.

Conform legii, atunci cand la un service mecanicii umbla la frane, sunt obligati sa faca testul pe aparatul special. Ei bine, se pare ca acest lucru nu se intampla si asta poate duce in timp la accdiente grave. Cu alte cuvinte, daca schimbam placute, discuri, furtune sau alte elemente ale franelor, mecanicii trebuie sa ne faca un test de franare care sa stabileasca daca masina opreste in caz de urgenta in parametri.

Conform Registrului Auto Roman, multi dintre prestatorii de servicii de reparatii independenti apeleaza la metode “la limita legii” pentru a-si face loc pe piata marilor firme in domeniu. Oferind servicii ieftine clientilor si multumindu-i pe moment, service-urile nu fac decat sa presteze reparatii de proasta calitate care nu garanteaza siguranta in trafic.

In urma controalelor realizate de RAR la 131 de service-uri din Bucuresti au fost aplicate sanctiuni contraventionale in valoare de 260.000 de lei. In plus, 55 de societati care nu-si mentineau conditiile initiale de autorizare au fost suspendate si masura opririi activitatii pentru 9 societati care aveau autorizatia tehnica expirata.

Sanctiunile au fost aplicate pentru:
- neconformitatea de a nu efectua inspecţiile finale, probele pe standul de frânare care să garanteze că autovehiculul supus activităţilor de reparaţii a sistemului de frânare corespunde condiţiilor şi reglementărilor legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie;
- pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de frânare în perioada în care Autorizaţia Tehnică era suspendată;
- neconformitatea de a nu-şi păstra şi respecta condiţiile iniţiale de autorizare;
- pentru efectuarea de activităţi de reparaţii la sistemul de frânare fără a deţine Autorizaţie Tehnică.

Distribuie pe Facebook
mai multe