Noul Guvern readuce in discutie taxa de prima inmatriculare: "Trebuie sa fie perceputa ca o taxa de poluare"

Noul Guvern readuce in discutie taxa de prima inmatriculare: "Trebuie sa fie perceputa ca o taxa de poluare"
  • Prim-ministrul a anuntat introducerea unei noi taxe auto
  • Aceasta urmeaza sa fie perceputa ca o taxa pe poluare
  • Cuantumul va fi calculat in functe de emisii
Distribuie pe Facebook

Guvernul proaspat investit a atins deja o coarda sensibila: taxa de prima inmatriculare pentru masini. Premierul sustine ca se pregateste o astfel de taxa, dar care sa fie perceputa ca o taxa pe poluare.

La 1 februarie 2017, romanii rasuflau usurati ca au scapat de timbrul de mediu fara sa se gandeasca, insa, ca soselele patriei se vor umple de rable venite din vestul Europei.

Si exact asa s-a intamplat. Varsta medie a parcului auto national a crescut iar RAR a atras atentia in repetate randuri ca foarte multe dintre masinile care circula pe drumuri sunt adevarate capcane ale mortii.

Noul Guvern vrea acum sa stopeze acest fenomen. Cum? Cu o taxa de prima inmatriculare care sa fie percepta ca o taxa pe poluare, intrucat valoarea acesteia va depinde de emisii. Anuntul a fost facut cu putin timp in urma de prim-ministrul Romaniei.

"Trebuie sa fie perceputa ca o taxa de poluare si cuantumul taxei sa depinda de cantitatea de noxe care sunt eliberate in atmosfera," a declarat Ludovic Orban.

Si fostul Guvern a incercat sa reintroduca o astfel de taxa, dar s-a lasat pagubas dupa ce Ministerul Mediului nu a reusit sa gaseasca o formula de calcul care sa respecte legislatia europeana. Dealtfel, si noul Executiv recunoaste ca va fi greu de gasit formula potrivita.

Totusi, Orban insista ca nu va aplica nicio taxa daca aceasta nu primeste acordul Uniunii Europene. Sa nu se ajunga iar in situatia in care statul sa fie nevoit sa returneze banii celor care au platit o taxa declarata ilegala.

"Taxa poate fi gandita si ca un impozit pe proprietate variabil, dar si aici exista riscul sa contravenim principiului ca o taxa depinde de valoarea unui bun. Decat sa venim cu o taxa ca sa mai luam niste bani de la proprietarii de masini, apoi sa ii dam inapoi, mai bine masuram de sapte ori si sa fim siguri ca ceea ce stabilim va fi acceptat la nivelul UE," mai sustine el.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Legislatie Auto DATA PUBLICĂRII: 7 Noiembrie 2019