Radarele fixe redevin active de la primavara, in toata Romania

Radarele fixe redevin active de la primavara, in toata Romania
Asa cum anuntam nu demult, 2012 mai vine cu o surpriza: radarele fixe redevin active. Dupa o lunga perioada de pauza, in care au devenit chiar si ilegale, ori nu se stia cine le managerizeaza si cine incaseaza amenzile, politia sau primariile, iata ca radarele fixe sunt gata sa ne ia banii daca depasim viteza legala, inca din primavara care sta sa vina.
Distribuie pe Facebook
Politia Rutiera spera ca radarele fixe sa redevina functionale pana in luna aprilie-mai, inaintea aparitiei noului Cod Rutier.
"Noul Cod Rutier va aparea in perioada aprilie-mai a anului viitor. Noi speram ca radarele fixe sa fie deja functionale la momentul aparitiei noului Cod Rutier", a spus, pentru RTV.net, Lucian Dinita, comisar sef al Directiei Rutiere.
Repornirea radarelor depinde si de decizia Ministerului de Interne.
"Am facut un demers catre Ministerul de Interne pentru a se repune in functiune aceste radare fixe", a precizat Lucian Dinita. Repunerea in functiune a radarelor fixe va fi facuta ca si prima data, in parteneriat public-privat.
"Va fi un parteneriat public-privat, intre primarii si Inspectoratul General al Politiei Romane. Radarele nu vor fi ale Politiei Rutiere", a amintit Lucian Dinita.
Pana la repunerea in functiune a radarelor fixe, tot mai multi soferi vitezomani scapa nepedepsiti.
"Nu am cifre exacte, dar numarul de amenzi este in scadere fata de perioada in care radarele functionau", a mai declarat Lucian Dinita pentru RTV.net. "Depinde de fiecare primarie la ce distante vor monta radarele unele fata de celelalte", a conchis Lucian Dinita.
In momentul cand radarele functionau, soferii erau panditi de peste 130 de aparate pe toate drumurile tarii.
La data de 24 aprilie 2009, dupa indelungi discutii controversate, Politia Rutiera a retras avizul de functionare a radarelor fixe amplasate in 18 judete.
Suspendarea aparatelor radar fixe amplasate a fost ceruta din cauza lipsei cadrului legal general de functionare pentru aceste sisteme, in urma unor contracte incheiate de primarii cu societati particulare.
Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP) anunta atunci ca va cere in justitie anularea unor contracte privind amplasarea radarelor fixe care nu respecta procedurile de atribuire a contractelor de achizitie publica.
De atunci si pana in prezent, singurul sistem de depistare a vitezei ramas in functiune este cel de pe DN1, care apartine in totalitate Politiei.
Distribuie pe Facebook
mai multe