Sa fie oare adevarat? 150 de lei, taxa unica pentru recuperarea masinii ridicate

Sa fie oare adevarat? 150 de lei, taxa unica pentru recuperarea masinii ridicate
De fapt, mai bine zis, taxa unica pentru recuperatul masinii ridicate! O masina parcata ilegal, este ridicata (ilegal) de catre firmele angajate de primariile de sector. Insa in prezent, taxele cerute de catre firme pentru ca soferii sa-si recupereze masinile sunt aberante, ajungand chiar si la 1000 de lei. Unde mai pui ca Primaria incaseaza mai putin de 10% din sumele platite de soferi? Si atunci cum sa visam la locuri de parcare? Insa o urma de speranta se intrevede la orizont: 150 de lei taxa unica de recuperare a masinii. Vis sau realitate?
Distribuie pe Facebook
Un proiect de hotarare a consiliului general prevede ca soferii care parcheaza ilegal in oricare dintre sectoarele Capitalei sa plateasca un tarif uniform pentru recuperarea autovehicului. Daca proiectul se aproba, falimentul firmelor care se ocupa in prezent de ridicarea masinilor este aproape, deoarece taxa perceputa nu le va mai aduce niciun profit.
Proiectul, initiat de conisilierul general Horia Scarlat, prevede ca autoturismul care este parcat neregulamentar si care optureaza traficul rutier sau accesul in institutiile publice sa fie blocat. Potrivit actului, daca pana la ora 22.00 a zilei in curs, proprietarul nu achita toate taxele aferente deblocarii, vehiculul va fi deblocat, ridicat, transportat si depozitat intr-un spatiu special amenajat.

Cu alte cuvinte, initiativa este buna, dar foarte... proasta. Domnul Horia Scarlat vrea ca o masina care blocheaza, sa zicem, un sens de mers, sa fie blocat, nu ridicat! Adica traficul, si asa foarte aglomerat al capitalei, sa fie si mai rau, din cauza unor soferi care vor avea masinile oprite pe loc... Inteligent, domnule Scarlat!

Insa exista si o veste buna: sumele fixe pentru recuperarea masinii ridicate. Pentru recuperarea masinii, proprietarul autorusimului cu masa de sub 2.500 de kilograme va plati 150 de lei, cei cu vehicule de pana in 4.000 de kilograme vor plati 210 lei, iar cei cu masini de mare tonaj vor plati 270 de lei. Se va taxa si ziua de depozitare cu cate 50, 70, respectiv 100 de lei.
"Am stabilit acest tarif in functie de gradul de suportabilitate al populatiei. In alte tari, unde salariul mediu este in jur de 2.500 de euro, aceasta taxa este de 100 de euro. La noi s-a ajuns ca un om sa-si dea tot salariul pentru a-si putea recupera masina", a declarat, pentru "Adevarul de Seara", Horia Scarlat. De asemenea, proiectul prevede ca primariile de sector sa asigure firmei de ridicari de masini un spatiu de depozitare precum si paza acestui spatiu. Masinile vor fi deblocate si eliberate in fiecare zi, in intervalul orar 8.00-22.00, mai putin duminica, cand programul este de la 8.00 la 14.00.
"Ar insemna sa lucram cu bani de acasa"

Patronii firmelor care se ocupa cu ridicatul masinilor au si ei socotelile lor si spun ca impunerea unui tarif atat de mic face imposibila desfasurarea activitatii. "Cand am stabilit taxa de 677 de lei, am facut un studiu din care a rezultat ca ridicarea si depozitarea masinii ne-ar costa 450 de lei. Din incasari, primaria de sector percepe 10%, iar profitul nostru este undeva la 20% din incasari, deci facem jumatate cu primaria. Daca s-ar aproba tariful din proiect, ar insemna sa lucram cu bani de acasa", a declarat, pentru "Adevarul de Seara", Bogdan Bona, directorul firmei care ridica masini in sectorul 6.
Directorul a mai spus ca afacerea este oricum putin profitabila, intrucat bucurestenii s-au mai disciplinat si nu mai parcheaza pe oriunde. "In urma cu un an, ridicam in jur de 80 de masini pe zi, acum, maximum 20, iar, in perioada de vara, cand majoritatea sunt plecati in concediu, lucrurile merg si mai prost", a mai spus Bona.
Vrajeala primariilor: Tariful actual este cel minim!

Reprezentantii tuturor primariilor de sector care au astfel de servicii spun ca tariful practicat in prezent nu poate suferi vreo micsorare, intrucat este deja cel minim. Anatol Albu, purtatorul de cuvant al Primariei Sectorului 2, explica: "Cand s-a organizat licitatie, principalul criteriu a fost cel mai mic pret. Astfel, Primaria nu ia niciun ban din aceasta activitate".
Tariful perceput in sector este de 550 de lei. Tot atat este si in sectorul 4, insa 3% din incasari merg la bugetul local. Si in sectorul 1, unde taxa a fost recent redusa la 450 de lei, primariei ii revin 20% din incasari, iar in sectorul 6, edilii sustin ca se percepe taxa "cea mai mica", adica 677 de lei. Si aici, 10% din incasari vin la bugetul local.
Coordonarea serviciului

Indiferent de motivele invocate de afaceristi si de edili, in cazul in care va fi aprobata, hotararea va fi aplicata in toate sectoarele care au astfel de servicii. "Hotararea de consiliu general este mai importanta decat cea de consiliu local, in baza carora sunt incheiate contractele. Se va face o anexa la contractul deja existent cu noile sume. Mai exista si posibilitatea ca actualele firme sa nu mai doreasca sa presteze serviciul, insa in tot Bucurestiul se va gasi una care sa poata", a mai spus Scarlat. Mai exista si posibilitatea ca firmele sa actioneze in judecata primariile de sector.
Proiectul de hotarare va intra in dezbatere publica, iar apoi, in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti. "Desi majoritatea consilierilor sunt nemultumiti de modul in care se ridica masinile in Bucuresti, este posibil ca patronii firmelor sa anumiti consilieri si sa nu voteze proiectul", a conchis Scarlat, mentionand ca lui nu i s-a ridicat niciodata masina.
Cum se plateste in prezent taxa pe sectoare

In sectorul 1 se percepe o taxa 450 de lei, iar 29% din incasari revin primariei. In sectorul 2 acest serviciu costa 550 de lei, insa firma nu da niciun leu la bugetul local. Aceeasi taxa se percepe si in sectorul 3. In sectorul 4, cetatenii platesc aceeasi taxa de 550 de lei, iar 3% din incasari revin primariei de sector. In sectorul 6, taxa este de 677 de lei, iar la bugetul local revin 10% din incasari. In sectorul 5 nu se ridica masini.

Sursa: adevarul.ro

Distribuie pe Facebook
mai multe