Sfarsitul samsarilor din Romania? RAR isi face serviciu pentru verificarea daunelor masinilor second-hand

Sfarsitul samsarilor din Romania? RAR isi face serviciu pentru verificarea daunelor masinilor second-hand
  • Serviciul va fi activ in 2 luni
  • Momentan se lucreaza la bazele de date
  • Informatiile vor fi oferite prin SMS
Distribuie pe Facebook

Registrul Auto Roman colaboreaza cu Autoritatea de Supraveghere Financiara pentru dezvoltarea unui serviciu care sa le ofere celor interesati informatii, precum numarul de kilometri, eventuale probleme tehnice sau daune, despre o masina second-hand.

Poeziile de genul "este in stare impecabila", "a fost condusa de un batran", "nu a fost niciodata implicata intr-un accident", "kilometrii sunt reali", sau altele auzite de romanii care au vrut sa-si cumpere o masina second-hand vor fi de domeniul trecutului.

Cel putin asta spera Registrul Auto Roman, care lucreaza impreuna cu Autoritatea de Supraveghere Financiara la implementarea unui serviciu pentru o informare rapida, corecta si transparenta a cumparatorilor de autovehicule second-hand inmatriculate in Romania.

Mai exact, romanii care vor dori sa-si achizitioneze o astfel de masina vor putea sa trimita un SMS catre RAR si vor primi informatii generale despre numarul de kilometri al masinii respective sau despre eventualele daune ori probleme tehnice. Costul unui SMS va fi cuprins intre 3 si 5 euro.

Roxana Dima, purtatorul de cuvant al RAR, a declarat ca, momentan, cele doua institutii lucreaza la bazele de date si ca in maximum doua luni serviciul va deveni activ.

"Acum inca se lucreaza la baza de date disponibila la nivel national care cuprinde toate masinile inregistrate in Romania. Pentru masinile inmatriculate in strainatate se lucreaza deja pentru a putea fi facuta extinderea bazei de date," sustine Dima.

Lansarea acestui serviciu nu inseamna nicidecum disparitia samsarilor si nici faptul ca vom afla absolut toate informatiile despre un anumit vehicul. Spre exemplu, acesta nu va acoperi chiar toate daunele pe care le-a avut un vehicul, ci numai cele aflate in sistemul asiguratorilor din Romania.

In ceea ce priveste kilometrajul real, pana se face acea extindere a bazei de date, serviciul de la RAR nu are cum sa stie daca odometrul a fost masluit inainte de importul in Romania, respectiv inainte de prima trecere pe la RAR a vehiculelor second-hand aduse din strainatate.

Distribuie pe Facebook
mai multe