SUNTEM FURATI PE FATA - Firmele de ridicari auto

Primarul Andrei Chiliman - una promite, alta face
Saptamana trecuta, cateva zeci de automobile parcate pe stradutele din jurul Caii Dorobanti au fost ridicate pentru ca, desi nu se aflau in zone de actiune ale indicatorului "Oprirea interzisa", erau urcate cu o roata pe trotuar si nu asigurau astfel un spatiu de cel putin un metru pentru circulatia pietonilor, asa cum prevede regulamentul rutier.
"Stiu ce a zis primarul Chiliman, dar pana acum nu a luat nicio masura, probabil pentru ca si-a dat seama ca nu e responsabilitatea noastra, ci a politiei, noi fiind doar executanti", comenteaza Vasile Stoicescu, directorul general al CFR Transauto. Firma pe care o conduce are un contract de "ridicare, transport, depozitare, paza si eliberare a vehiculelor stationate neregulamentar pe domeniul public" semnat pe o perioada de zece ani, primul audit urmand sa fie facut la cinci ani de la demararea operatiunilor. Cinic, se poate spune ca este un contract avantajos pentru autoritati. Alta firma controlata de Florian Walter (cel care detine, prin fiii sai, CFR Transauto si, intre altele, patron al Universitatii Cluj), Romprest, a incheiat un contract cu aceeasi primarie de sector pe nu mai putin de 25 de ani, primul audit fiind programat in 2023.
Banii ajung la firme private, nu la Primarii ca sa faca locuri de parcare!
Si normal, daca firmele care ridica masinile sunt ale neamurilor primarilor... De ce sa bage banii in Primarie si sa faca locuri de parcare, cand pot sa-i bage direct in buzunar?
Pe rolul judecatoriilor de sector si al Tribunalului Bucuresti sunt peste o mie de actiuni deschise de automobilisti, care cer despagubiri atat din partea Brigazii de Politie Rutiera, cat si a firmelor de ridicari. Primul caz castigat in instanta a fost deja celebrul dosar instrumentat de Gheorghe Piperea, din martie 2010, prin care politia a fost obligata sa achite atat cuantumul amenzii, cat si suma achitata de petent pentru a-i fi eliberat automobilul. Intre timp, zeci de avocati si-au dat seama ca subiectul reprezinta o paine de mancat si ca masura de ridicare este atat de abuziva, incat trebuie gasita o cale valida de atac.
Am vorbit cu doi dintre avocatii care s-au implicat pana acum in astfel de cazuri. Ambii au inceput sa fie preocupati de tema dupa ce le-au fost ridicate autoturismele. Unul dintre ei este Flavius Oancea, colaborator la SCA Magureanu si Asociatii."Pe scurt, avem aceasta situatie: fiecare consiliu local are propria hotarare, conform carora in unele sectoare primariile nu primesc niciun procent din veniturile obtinute de firmele de ridicari. In final, asta ar fi putut fi un obiectiv firesc, ca primariile sa obtina noi sume pe care sa le investeasca in crearea de noi locuri de parcare. Insa toti banii astia se duc la firme particulare."
Ce-i de facut, atunci? "La procesele castigate pana acum, s-a mers pe ideea ca, potrivit Codului civil, suntem cu totii raspunzatori pentru faptele noastre, astfel incat politia este obligata sa plateasca pentru greseala sa. Eu nu merg pe asta, pentru ca sunt de parere ca firma trebuie sa plateasca, nu autoritatile publice. Ma bazez tot pe o prevedere din Codul civil, care stabileste ca persoana care a incasat abuziv o suma de bani trebuie s-o restituie (formal, se numeste imbogatire fara just temei), asa ca prejudiciul trebuie suportat de firma, pentru ca ea a luat banii", spune Oancea, a carui ipoteza nu a fost confirmata de o hotarare definitiva, toate cazurile sale aflandu-se inca pe rol.
Cu alte cuvinte, Politia este tapul ispasitor si plateste pagubele in cazul unui proces, nu firma care a incasat banii. Asta da prostie uriasa!
Andreea P., avocata specializata in acest gen de cazuri, spune ca, pana acum, a avut peste 20 de dosare finalizate, din care a pierdut doar doua: "Unul in care masina era parcata chiar sub semnul de parcare interzisa si un altul in care clientul a dorit sa-si redacteze singur contestatia si a facut-o destul de prost."
Dosarele impotriva politiei reprezinta principalul segment al activitatii sale si are prieteni avocati care se ocupa exclusiv de aceste spete, adesea cu mult succes. Fiindca, adesea, circumstantele sunt favorabile. "Cei mai multi judecatori detesta firmele de ridicari si mafia din Capitala. Trebuie doar ca dosarul sa fie instrumentat decent, iar fapta sa nu fie prea grava. Daca masina era parcata in intersectie sau in statia de autobuz, este greu de crezut ca se poate face ceva."Dincolo de nevoia cetateanului de a capata satisfactie, se pune intrebarea, totusi, daca merita deranjul. Andreea P., de pilda, taxeaza fiecare client cu o mie de lei, "care se achita inainte de actiunea in instanta, clientul recuperandu-si prejudiciul ulterior de la politie".
Doar ca, prin lege, autoritatile publice sunt obligate sa achite sumele la sase luni de la pronuntarea sentintei. Iar cei care se asteapta ca banii sa le vina de la firma de ridicari, ar trebui sa ia aminte la spusele lui Vasile Stoicescu, managerul uneia dintre cele mai hulite astfel de companii din Capitala: "Am fost chemati in instanta de nenumarate dati, insa pana acum nu am pierdut decat trei procese, iar pentru niciunul decizia nu este irevocabila. Va spun sincer, eu fiind jurist, nici instantele, nici avocatii nu sunt inca familiarizati cu aceste cazuri si nu au gasit pana acum modalitatea sa castige procesele."
Ridicari cu susu-n jos si in provincie
Scandaluri sunt in toata tara, nu numai in Capitala. De la Cluj la Focsani si de la Brasov la Timisoara, oamenii sunt revoltati ca autoritatile locale au adoptat asemenea masuri drastice, in conditiile in care solutiile pentru lipsa locurilor de parcare sunt departe de a fi gasite.
In cazul unora dintre aceste orase, soferii ramasi fara masina se pot consola macar ca banii ajung la primarie, nu in conturile unei firme private. Este valabil, in acest context, exemplul Sibiului, unde primaria a achizitionat un singur utilaj-platforma, cu care a ridicat intr-un an peste 700 de masini, taxandu--i pe soferi cu cate 500 de lei. Este, in parte, si al Iasiului. Numai ca acolo oamenii sunt din ce in ce mai revoltati: pe de o parte, pentru ca de la 1 octombrie primaria a crescut tarifele de eliberare a masinii de la 310 la 550 de lei; pe de alta, pentru ca, detinand o singura masina potrivita acestei activitati, municipalitatea inchiriaza lunar doua masini speciale de la o firma privata, care primeste cate 80 de lei pentru fiecare automobil ridicat. In schimb, sunt cazuri extreme, ca acela al micutului oras brasovean Codlea, unde locuitorii se plang ca masura de ridicare nu-si gaseste justificarea. Si unde nu numai ca serviciul este externalizat, dar firma (una din Botosani, nu din Brasov) este acuzata ca amplaseaza semne de parcare interzisa fara a avea avizul comisiei locale de circulatie.
Sunt si eu om si inteleg furia celor patiti. Daca reuseste cineva sa schimbe legislatia, bravo lui. Eu nu fac decat sa respect legea, zice Vasile Stoicescu, director, CFR Transauto - unul din mafiotii care ridica abuziv masini si isi umple buzunarele.
Campioni la sechestrarea masinilor
CFR transauto este detinuta indirect de Florian Walter (fost Busca), actionari in acte fiind cei doi fii ai sai (unul de 24, altul de 26 de ani). Firma s-a desprins in 1999 din CFR Marfa, in 2004 urmand privatizarea propriu-zisa. Compania are 29 de puncte de lucru in intreaga tara, obiectul principal de activitate fiind transportul combinat de marfa si transportul de persoane. Potrivit directorului general, serviciul de ridicare de masini aduce 15% din totalul veniturilor companiei. Compania a avut venituri constante in ultimii ani, de circa 4-4,5 milioane de euro, insa rata profitului a variat semnificativ: de la un profit net de 300.000 de euro in 2006 la o pierdere de 870.000 de euro anul trecut. "In 2009, am facut o serie de investitii importante. De aceea, am terminat pe minus. Insa situatia s-a redresat anul trecut, dupa ce am facut eforturi mari de promovare. Ma refer la promovarea serviciilor de transport, nu la cel de ridicare de masini, pentru care nu avem nevoie", explica Vasile Stoicescu. CFR Transauto are opt masini-platforma pentru ridicarea masinilor.
Ilcor este detinuta in proportie de 50% de Vasilica Vieru si administrata de Victor Vieru , proprietarul a doua case de amanet. Infiintata in 2008, firma a avut o evolutie financiara spectaculoasa: de la venituri de 250.000 de euro si profit de 50.000 de euro in primul an de activitate la venituri de 1,7 milioane de euro, cu o marja de profit de 25%, in 2009.
Supercom apartine familiilor Bucu si Ciuclea, in frunte cu fostul senator PSD Ilie Ciuclea. Cele doua familii detin peste zece firme in domenii diverse (de la agricultura la imobiliare), Supercom fiind cea mai rentabila. Sotii Ciuclea sunt, totodata, fondatorii "primei corale profesioniste particulare din tara, Divina Armonie", creata, potrivit Paulei Ciuclea, "din iubirea pentru Dumnezeu, pentru Biserica Ortodoxa Romana si pentru armonia corala".
Sursa partiala: capital.ro
CE PUTEM FACE PENTRU A STOPA ACEST ABUZ LEGAL CE UMPLE BUZUNARELE FIRMELOR CONDUSE DE NEPOTI SI NEAMURI ALE PRIMARILOR?
-
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
-
Ford focus benzina 2014 4650 €
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
-
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
-
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €


