SUNTEM FURATI PE FATA - Firmele de ridicari auto

Primarul Andrei Chiliman - una promite, alta face
Saptamana trecuta, cateva zeci de automobile parcate pe stradutele din jurul Caii Dorobanti au fost ridicate pentru ca, desi nu se aflau in zone de actiune ale indicatorului "Oprirea interzisa", erau urcate cu o roata pe trotuar si nu asigurau astfel un spatiu de cel putin un metru pentru circulatia pietonilor, asa cum prevede regulamentul rutier.
"Stiu ce a zis primarul Chiliman, dar pana acum nu a luat nicio masura, probabil pentru ca si-a dat seama ca nu e responsabilitatea noastra, ci a politiei, noi fiind doar executanti", comenteaza Vasile Stoicescu, directorul general al CFR Transauto. Firma pe care o conduce are un contract de "ridicare, transport, depozitare, paza si eliberare a vehiculelor stationate neregulamentar pe domeniul public" semnat pe o perioada de zece ani, primul audit urmand sa fie facut la cinci ani de la demararea operatiunilor. Cinic, se poate spune ca este un contract avantajos pentru autoritati. Alta firma controlata de Florian Walter (cel care detine, prin fiii sai, CFR Transauto si, intre altele, patron al Universitatii Cluj), Romprest, a incheiat un contract cu aceeasi primarie de sector pe nu mai putin de 25 de ani, primul audit fiind programat in 2023.
Banii ajung la firme private, nu la Primarii ca sa faca locuri de parcare!
Si normal, daca firmele care ridica masinile sunt ale neamurilor primarilor... De ce sa bage banii in Primarie si sa faca locuri de parcare, cand pot sa-i bage direct in buzunar?
Pe rolul judecatoriilor de sector si al Tribunalului Bucuresti sunt peste o mie de actiuni deschise de automobilisti, care cer despagubiri atat din partea Brigazii de Politie Rutiera, cat si a firmelor de ridicari. Primul caz castigat in instanta a fost deja celebrul dosar instrumentat de Gheorghe Piperea, din martie 2010, prin care politia a fost obligata sa achite atat cuantumul amenzii, cat si suma achitata de petent pentru a-i fi eliberat automobilul. Intre timp, zeci de avocati si-au dat seama ca subiectul reprezinta o paine de mancat si ca masura de ridicare este atat de abuziva, incat trebuie gasita o cale valida de atac.
Am vorbit cu doi dintre avocatii care s-au implicat pana acum in astfel de cazuri. Ambii au inceput sa fie preocupati de tema dupa ce le-au fost ridicate autoturismele. Unul dintre ei este Flavius Oancea, colaborator la SCA Magureanu si Asociatii."Pe scurt, avem aceasta situatie: fiecare consiliu local are propria hotarare, conform carora in unele sectoare primariile nu primesc niciun procent din veniturile obtinute de firmele de ridicari. In final, asta ar fi putut fi un obiectiv firesc, ca primariile sa obtina noi sume pe care sa le investeasca in crearea de noi locuri de parcare. Insa toti banii astia se duc la firme particulare."
Ce-i de facut, atunci? "La procesele castigate pana acum, s-a mers pe ideea ca, potrivit Codului civil, suntem cu totii raspunzatori pentru faptele noastre, astfel incat politia este obligata sa plateasca pentru greseala sa. Eu nu merg pe asta, pentru ca sunt de parere ca firma trebuie sa plateasca, nu autoritatile publice. Ma bazez tot pe o prevedere din Codul civil, care stabileste ca persoana care a incasat abuziv o suma de bani trebuie s-o restituie (formal, se numeste imbogatire fara just temei), asa ca prejudiciul trebuie suportat de firma, pentru ca ea a luat banii", spune Oancea, a carui ipoteza nu a fost confirmata de o hotarare definitiva, toate cazurile sale aflandu-se inca pe rol.
Cu alte cuvinte, Politia este tapul ispasitor si plateste pagubele in cazul unui proces, nu firma care a incasat banii. Asta da prostie uriasa!
Andreea P., avocata specializata in acest gen de cazuri, spune ca, pana acum, a avut peste 20 de dosare finalizate, din care a pierdut doar doua: "Unul in care masina era parcata chiar sub semnul de parcare interzisa si un altul in care clientul a dorit sa-si redacteze singur contestatia si a facut-o destul de prost."
Dosarele impotriva politiei reprezinta principalul segment al activitatii sale si are prieteni avocati care se ocupa exclusiv de aceste spete, adesea cu mult succes. Fiindca, adesea, circumstantele sunt favorabile. "Cei mai multi judecatori detesta firmele de ridicari si mafia din Capitala. Trebuie doar ca dosarul sa fie instrumentat decent, iar fapta sa nu fie prea grava. Daca masina era parcata in intersectie sau in statia de autobuz, este greu de crezut ca se poate face ceva."Dincolo de nevoia cetateanului de a capata satisfactie, se pune intrebarea, totusi, daca merita deranjul. Andreea P., de pilda, taxeaza fiecare client cu o mie de lei, "care se achita inainte de actiunea in instanta, clientul recuperandu-si prejudiciul ulterior de la politie".
Doar ca, prin lege, autoritatile publice sunt obligate sa achite sumele la sase luni de la pronuntarea sentintei. Iar cei care se asteapta ca banii sa le vina de la firma de ridicari, ar trebui sa ia aminte la spusele lui Vasile Stoicescu, managerul uneia dintre cele mai hulite astfel de companii din Capitala: "Am fost chemati in instanta de nenumarate dati, insa pana acum nu am pierdut decat trei procese, iar pentru niciunul decizia nu este irevocabila. Va spun sincer, eu fiind jurist, nici instantele, nici avocatii nu sunt inca familiarizati cu aceste cazuri si nu au gasit pana acum modalitatea sa castige procesele."
Ridicari cu susu-n jos si in provincie
Scandaluri sunt in toata tara, nu numai in Capitala. De la Cluj la Focsani si de la Brasov la Timisoara, oamenii sunt revoltati ca autoritatile locale au adoptat asemenea masuri drastice, in conditiile in care solutiile pentru lipsa locurilor de parcare sunt departe de a fi gasite.
In cazul unora dintre aceste orase, soferii ramasi fara masina se pot consola macar ca banii ajung la primarie, nu in conturile unei firme private. Este valabil, in acest context, exemplul Sibiului, unde primaria a achizitionat un singur utilaj-platforma, cu care a ridicat intr-un an peste 700 de masini, taxandu--i pe soferi cu cate 500 de lei. Este, in parte, si al Iasiului. Numai ca acolo oamenii sunt din ce in ce mai revoltati: pe de o parte, pentru ca de la 1 octombrie primaria a crescut tarifele de eliberare a masinii de la 310 la 550 de lei; pe de alta, pentru ca, detinand o singura masina potrivita acestei activitati, municipalitatea inchiriaza lunar doua masini speciale de la o firma privata, care primeste cate 80 de lei pentru fiecare automobil ridicat. In schimb, sunt cazuri extreme, ca acela al micutului oras brasovean Codlea, unde locuitorii se plang ca masura de ridicare nu-si gaseste justificarea. Si unde nu numai ca serviciul este externalizat, dar firma (una din Botosani, nu din Brasov) este acuzata ca amplaseaza semne de parcare interzisa fara a avea avizul comisiei locale de circulatie.
Sunt si eu om si inteleg furia celor patiti. Daca reuseste cineva sa schimbe legislatia, bravo lui. Eu nu fac decat sa respect legea, zice Vasile Stoicescu, director, CFR Transauto - unul din mafiotii care ridica abuziv masini si isi umple buzunarele.
Campioni la sechestrarea masinilor
CFR transauto este detinuta indirect de Florian Walter (fost Busca), actionari in acte fiind cei doi fii ai sai (unul de 24, altul de 26 de ani). Firma s-a desprins in 1999 din CFR Marfa, in 2004 urmand privatizarea propriu-zisa. Compania are 29 de puncte de lucru in intreaga tara, obiectul principal de activitate fiind transportul combinat de marfa si transportul de persoane. Potrivit directorului general, serviciul de ridicare de masini aduce 15% din totalul veniturilor companiei. Compania a avut venituri constante in ultimii ani, de circa 4-4,5 milioane de euro, insa rata profitului a variat semnificativ: de la un profit net de 300.000 de euro in 2006 la o pierdere de 870.000 de euro anul trecut. "In 2009, am facut o serie de investitii importante. De aceea, am terminat pe minus. Insa situatia s-a redresat anul trecut, dupa ce am facut eforturi mari de promovare. Ma refer la promovarea serviciilor de transport, nu la cel de ridicare de masini, pentru care nu avem nevoie", explica Vasile Stoicescu. CFR Transauto are opt masini-platforma pentru ridicarea masinilor.
Ilcor este detinuta in proportie de 50% de Vasilica Vieru si administrata de Victor Vieru , proprietarul a doua case de amanet. Infiintata in 2008, firma a avut o evolutie financiara spectaculoasa: de la venituri de 250.000 de euro si profit de 50.000 de euro in primul an de activitate la venituri de 1,7 milioane de euro, cu o marja de profit de 25%, in 2009.
Supercom apartine familiilor Bucu si Ciuclea, in frunte cu fostul senator PSD Ilie Ciuclea. Cele doua familii detin peste zece firme in domenii diverse (de la agricultura la imobiliare), Supercom fiind cea mai rentabila. Sotii Ciuclea sunt, totodata, fondatorii "primei corale profesioniste particulare din tara, Divina Armonie", creata, potrivit Paulei Ciuclea, "din iubirea pentru Dumnezeu, pentru Biserica Ortodoxa Romana si pentru armonia corala".
Sursa partiala: capital.ro
CE PUTEM FACE PENTRU A STOPA ACEST ABUZ LEGAL CE UMPLE BUZUNARELE FIRMELOR CONDUSE DE NEPOTI SI NEAMURI ALE PRIMARILOR?
-
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
-
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
320x06881 28317158 320-06881 hrd385 delphi injector jcb 900 Lei
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei


