Taxa Oxigen debuteaza cu o AMANARE: "Cetatenii trebuie sa fie mult mai informati"

Taxa Oxigen debuteaza cu o AMANARE: "Cetatenii trebuie sa fie mult mai informati"
  • Taxa Oxigen amanata doua luni
  • Trebuia sa intre in vigoare de la 1 ianuarie 2020
  • Masinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2 vor fi interzise in centru
Distribuie pe Facebook

Taxa Oxigen, prin care primarul Capitalei vrea sa scape de masinile poluante din Bucuresti, nu mai intra in vigoare de la 1 ianuarie 2020 asa cum era programat initial. Gabriela Firea sustine ca cetatenii nu au fost suficient de bine informati.

La finalul lunii octombrie, Consiliul General al Municipiului Bucuresti vota asa-numita taxa Oxigen. O taxa pe care, de la 1 ianuarie 2020, trebuiau sa o plateasca toate masinile care au norma de poluare Euro 0, 1 2 sau 3 si care vor sa mai circule in Bucuresti.

Numai ca Gabriela Firea, primarul Capitalei, este de parere ca locuitorii nu au fost inca suficient de bine informati in aceasta privinta asa ca amana noua taxa pana in martie 2020.

"Normal ar trebui sa fie aplicata de la 1 ianuarie si autoturismele poluante sa nu mai aiba acces in zona anuntata deja. Deoarece constientizam faptul ca cetatenii trebuie sa fie mult mai informati am luat hotararea [...] ca lunile ianuarie si februarie sa fie dedicate informatii si constientizarii," a anuntat Firea.

Asadar, incepand cu 1 martie 2020, masinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1, Euro 2 si Euro 3 vor plati aceasta taxa pentru a putea circula in continuare in Bucuresti. In ceea ce priveste masinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2, acestea vor fi interzise in centrul orasului chiar daca platesc taxa Oxigen.

Restrictionarea traficului in centrul Bucurestiului se va aplica doar in zilele de luni pana vineri in intervalul orar 07:00 - 22:00.

Proprietarii de masini Euro 4 mai au ragaz pana pe 1 ianuarie 2021. Incepand cu aceasta data, si ei vor trebui sa plateasca taxa Oxigen.

In functie de norma de poluare, valoarea taxei variaza intre 500 si 1.900 de lei pe an.

Treptat, primaria Capitalei vrea sa interzica accesul masinilor poluante in Bucuresti dupa cum urmeaza: masinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2 nu vor mai putea circula in Bucuresti incepand din 2022 iar cele Euro 3 din 2024.

Pentru inceput, soferii vor fi verificati in mod aleatoriu de politistii rutieri, de cei locali si de "imputernicitii" primarului urmand ca mai apoi sa fie implementat un sistem de monitorizare prin camere video. Sistemul va identifica masinile non-Euro, Euro 1 si Euro 2 dupa numarul de inmatriculare.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Legislatie Auto DATA PUBLICĂRII: 9 Decembrie 2019