Taximetristii isi pot vedea de treaba. Serviciile de ride-sharing, precum UBER sau BOLT, au intrat in legalitate

Taximetristii isi pot vedea de treaba. Serviciile de ride-sharing, precum UBER sau BOLT, au intrat in legalitate
  • Serviciile de ride-sharing au intrat in legalitate
  • Guvernul a adopatat Ordonata de Urgenta
  • Impune reguli noi pentru companii si soferi
Distribuie pe Facebook

Guvernul a adoptat cu putin timp in urma Ordonanta de Urgenta care reglementeaza activitatea serviciilor de ride-sharing in Romania. Printre cele mai populare platforme la momentul actual se numara Uber, Bolt si Clever Go.

Suparati ca "nemernicii de la Uber" si de la alte companii asemanatoare le fura clientii, taximetristii din Romania ( cu mici exceptii ) au lasat in plata Domnului imbunatatirea serviciilor, curatenia masinii, carpirea caroseriei unde este nevoie, si tot ce tine de bunul-simt fata de client si s-au pus pe protestat.

Dupa ce au blocat de cateva ori Bucurestiul si au lasat in urma lor o mizerie de nedescris, soferii de taxi au induplecat Guvernul, care tocmai a adoptat o Ordonanta de Urgenta care reglementeaza activitatea acestor servicii de ride-sharing, precum Uber, Bolt sau Clever Go.

Cu alte cuvinte, cei care practica o astfel de meserie, fie ei soferi sau companii, trebuie sa se supuna unor reguli stricte, asemanatoare cu cele impuse si companiilor clasice de taximetrie.

Asadar, de acum incolo, serviciile de tip ride-sharing vor putea functiona la noi in tara numai dupa obtinerea unui aviz tehnic de la Ministerul Comunicatiilor si plata unei taxe de 50.000 de lei.

Soferii de Uber, Bolt sau Clever Go trebuie sa obtina un certificat de atestare a pregatirii profesionale pentru transportul de persoane in regim de inchiriere eliberat de Autoritatea Rutiera Romana, sa aiba permis de conducere categoria B de cel putin 2 ani si varsta minima de 21 de ani.

Totodata, cand sunt in timpul serviciului, acestia trebuie sa aiba asupra lor asigurarea RCA, o asigurare pentru persoane si bunurile acestora, o copie a constractului incheiat intre operator si operatorul de transport alternativ si o copie conforma a autorizatiei pentru transport alternativ.

Cat despre masinile folosite, acestea nu trebuie sa fie mai vechi de 15 ani, sa aiba ITP-ul efectuat la fiecare 6 luni si sa aiba cinci locuri. Acestea pot fi in proprietatea soferilor, inchiriate sau achizitionate in leasing.

Ordonanta de Urgenta mai prevede ca masinile trebuie sa aiba afisate in partea dreapta-jos a parbrizului si a lunetei cate un ecuson rotund cu diametrul de 10 cm care va include numarul de inmatriculare al masini si denumirea platformei digitale utilizata de sofer.

Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine amendarea soferilor cu sume de pana la 5000 de lei.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Legislatie Auto DATA PUBLICĂRII: 26 Iunie 2019