Adio, SEAT: Megane RS redevine cel mai rapid hot-hatch de la Nurburgring

Adio, SEAT: Megane RS redevine cel mai rapid hot-hatch de la Nurburgring
  • Renault Megane RS 275 Trophy-R a reusit un nou record la Nurburgring
  • Hot-hatch-ul francez a depasit astfel performanta modelului Leon Cupra 280
  • Secretul acestei realizari consta in numeroase imbunatatiri tehnice si vizuale
Trimite unui prieten

Batalia hot-hatch-urilor atinge un nou punct culminant. Doar trei luni de zile s-a putut lauda modelul SEAT Leon Cupra 280 cu titlul de "Cel mai rapid automobilul cu sistem de tractiune fata din istoria circuitului de la Nurburgring", performanta spaniolului fiind surclasata in cele din urma chiar de... mai vechiul sau rival.

Este oficial. Recordul stabilit anterior de noul SEAT Leon Cupra 280 a fost doborat. "Vina" ii apartine francezului Renault Megane RS 275 Trophy-R, care a reusit sa strabata cele peste 70 de viraje trasate de-a lungul celor 20 si ceva de kilometri ai legendarului Nurburgring in nici mai mult, nici mai putin de 7 minute si 54.36 secunde.

Secretul din spatele acestei realizari? Ei bine, asa cum o sugereaza si denumirea sa, editia speciala a hot-hatch-ului din Hexagon se bucura de prezenta la datorie a unui propulsorul turbo de doi litri si 275 cai putere, oferit la pachet impreuna cu o transmisie manuala in sase rapoarte si, bineinteles, un diferential cu alunecare limitata.

Renault Megane RS 275 Trophy-R

Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault Megane RS 275 Trophy-R

Nu lipsesc din meniu, de asemenea, nici suspensia Ohlins dotata cu amortizoare ajustabile si arcuri compozite, sistemul de franare accesorizat cu discuri din otel si aluminiu sau sistemul de evacuare Akrapovic realizat din titan, toate acest componente contribuind din plin atat la cresterea performantelor propriu zise, cat si la reducerea greutatii.

Si daca tot veni vorba de greutate, trebuie precizat neaparat ca noul Renault Megane RS 275 Trophy-R cantareste cu aproximativ 100 de kilograme mai putin comparativ cu recent lansata versiune RS 275 Trophy, aceasta situatie datorandu-se intr-o mare masura si bateriei din litiu ion, respectiv scaunelor fata din policarbonat, marca si modelul Recaro Pole Position.

In ceea ce priveste aspectul vizual, editia speciala a hot-hatch-ului din Hexagon iese in evidenta in special prin schema de culori de la nivelul caroseriei, combinatia de rosu, negru si alb perlat intalnita aici reusind sa dea nastere unui contrast de neuitat. Tot pe lista cu bunatati exterioare avem trecuta si o pereche de jante in 11 spite, pe 19 inch, in timp ce interiorul atrage urmeaza sa atraga atentia tuturor celor din jur mai degraba prin lipsa banchetei spate decat prin numeroasele insertii de piele, respectiv accente de alcantara.

Indeajuns insa cu detaliile! Iata si turul record pe care noul Renault Megane RS 275 Trophy-R l-a reusit la Nurburgring:

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (34) Poze Renault Megane RS 275 Trophy-R