Asteptarea a luat sfarsit. Acesta este noul GLS, cel mai mare si luxos SUV din istoria Mercedes-Benz
- Dimensiunile au crescut comparativ cu modelul trecut
- Disponibil cu patru motorizari
- Lansat pe piata europeana la finalul anului
Dupa o perioada destul de lunga de asteptare, Mercedes-Benz a lansat oficial noul GLS, cel mai mare si luxos SUV din istoria constructorului german de automobile. Primele exemplare ajung in Europa spre finalul acestui an.
Mercedes-Benz si-a innoit in ultimii ani cea mai mare parte a gamei de modele, dar a neglijat din motive necunoscute modelul GLS, care se vrea a fi cel mai luxos SUV din gama. A doua generatie a fost lansata in 2013 iar in 2016 a primit un facelift si odata cu el a fost schimbata denumirea din GL in GLS.
De atunci insa, modelul german a ramas neschimbat, o miscare deloc inteligenta in contextul in care rivalitatile cresc. Dar acum ca BMW a lansat noul X7, Mercedes a fost oarecum si mai motivat sa imbunatateasca si sa prezinte lumii intregi o noua generatie GLS.
Debutul oficial a avut loc cu putin timp in urma, in cadrul Salonului Auto care se desfasoarele zilele acestea la New York. Potrivit nemtilor, noul GLS este cel mai mare si luxos SUV din istoria companiei, un SUV care poate gazdui pana la sapte pasageri.
Din punct de vedere estetic, avem linii mai rotunjite, o grila frontala supradimensionata, faruri Multibeam cu 112 LED-uri pentru fiecare bloc optic, stopuri redesenate si mai multe elemente cromate care adauga un plus de eleganta.
Mercedes-Benz GLS masoara 5.207 milimetri in lungime (+77 mm), 1.956 mm in latime (+22 mm) si are un ampatament de 3.135 milimetri (+60). In plus, SUV-ul este mai aerodinamic ca niciodata, nemtii declarand un coeficient de 0.32, fata de 0.35 cat avea modelul anterior.
Habitaclul avea cea mai mare nevoie de o revizuire, astfel ca acum regasim aici sistemul de infotainment MBUX si ceasurile digitale de bord cu display de 12.3 inch, un Head-Up Display color si multe alte tehnologii de ultima ora. Pasagerii din spate sunt rasfatati cu mai mult loc pentru picioare (+87 mm) dar si cu sistemul MBUX Rear Seat Entertainment care le permite sa urmareasca filme sau sa navigheze pe internet, printre altele.
Spuneam ca noul GLS poate gazdui pana la 7 pasageri. Al doilea rand de scaune poate fi rabatat intr-o configuratie 60:40 iar pentru un acces facil la ultimele doua scaune, acesta culiseaza si se pliaza. Pe cel de-al treilea rand, care ofera in premiera functie de incalzire, pot sta confortabil chiar si persoane care au o inaltime de 1.94 metri.
In ceea ce priveste gama de motorizari, Mercedes-Benz GLS poate fi comandat cu doua propulsoare pe benzina si doua unitati diesel. In prima categorie intra GLS 450 4Matic cu al sau propulsor de 3.0 litri, 367 de cai putere, 500 Nm cuplu si un sistem EQ Boost care ofera pentru perioade scurte un plus de 22 CP si 250 Nm. Acest sistem alimenteaza deasemenea si sistemul electric de 48V.
Tot aici avem versiunea GLS 580 4Matic, pentru amatorii de senzatii tari. In cazul ei vorbim despre o unitate V8 de 4.0 litri care dezvolta 489 CP si 700 Nm cuplu. Si aceasta vine alaturi de tehnologia EQ Boost si de un sistem electric de 48V.
De partea cealalta avem modelul GLS 350d 4Matic, la fel cu un motor de 3.0 litri, dar diesel, care livreaza 286 CP si 600 Nm cuplu. Cel mai puternic diesel este GLS400d 4Matic cu ai sai 330 CP si 700 Nm.
Indiferent de varianta aleasa, Mercedes-Benz ofera o tractiune integrala 4Matic si o transmisie automata cu 9 trepte. Tot standard este si suspensia Airmatic. Cat despre tehnologia E-Active Body Control care a debutat odata cu noul GLE, aceasta este optionala si vine impreuna cu functiile Road Surface Scan si Curve.
Prima analizeaza starea suprafetei de rulare cu ajutorul camerelor video si actioneaza inainte ca masina sa intalneasca o groapa, spre exemplu, iar cea de-a doua functie inclina masina spre interiorul virajului.
Ca tot am pomenit de tehnologia regasita la bordul noului Mercedes-Benz GLS, tot aici merita sa amintim pachetul Driving Assistance Plus care integreaza Active Distance Assist Distronic sau Active Stop&Go Assist. Multumita lor, SUV-ul se poate conduce semi-autonom in anumite situatii.
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Audi q5 quatro 2017 23800 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Piese auto pentru volkswagen passat b6 2.0tdi bmp cutie dsg... Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6800 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Vw touran diesel 2011 5790 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10400 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Ford s-max 2.0 2011 6200 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €