Cea mai asteptata masina a anului lansata cu RWD si cutie manuala. Acesta este noul BMW M3/M4

  • Debut programat pentru luna martie a anului viitor
  • Motor de 3.0 litri cu 480 sau 510 cai putere
  • Versiunea de baza are tractiune spate si cutie manuala
Distribuie pe Facebook

Asa cum a promis, BMW a publicat primele imagini oficiale si informatii referitoare la noile M3 si M4 Coupe. Debutul pe piata este programat pentru luna martie a anului viitor.

Dupa o lunga asteptare, constructorul bavarez de automobile a lansat oficial noile M3 si M4, la 35 de ani de la debutul primului M3.

Pana sa ajungem la capitolul estetic, trebuie sa stii ca modelele de performanta au crescut in dimensiuni, comparativ cu vechea iteratie: lungimea a crescut cu 122 de milimetri, la 4794 mm, iar ampatamentul este mai generos cu 45 de milimetri, masurand 2857 mm.

Noile BMW M3 si M4

Desi a starnit multe controverse, BMW a ales sa preia partea frontala de la noua Seria 4, cu tot cu grila verticala si fara rama insa restul elementelor sunt specifice modelelor M. Ne referim aici la prizele de aer mai mari, splitter modificat sau la capota cu nervuri accentuate pentru un plus de agresivitate.

Noile BMW M3 si M4

Mai departe avem praguri noi, jante cu diametrul de 18 inch pe fata si 19 pe spate (19 si 20 pentru versiunile Competition), plafon din plastic ranforsat cu fibra de carbon, aripa spate de mici dimensiuni, spoiler complet redesenat, difuzor de aer si patru terminatii de 100 mm pentru sistemul de evacuare.

Noile BMW M3 si M4

Farurile cu LED sunt standard insa pe lista cu dotari optionale regasim farurile BMW Laserlight si pachetul M Carbon. Paleta de culori exterioare include trei nuante noi si anume Sao Paolo Yellow (M4 din imagini), Toronto Red si Isle of Man Green (M3 din imagini).

Noile BMW M3 si M4

Pentru interior, BMW a pregatit un volan sport, instrumentar de bord specific modelelor de performanta si scaune sport imbracate in piele Merino. Clientii au la dispozitie si scaunele M Carbon.

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 si M4

Sub capota celor doua modele de performanta regasim un motor de 3.0 litri biturbo, cu sase cilindri in linie, care dezvolta 480 de cai putere la 6.250 rpm si 550 Nm intre 2.650 si 6.130 rpm. Bifarea versiunii Competition creste aceste valori la 510 CP, dezvoltati tot la 6.250 rpm, si 650 Nm cuplu intre 2.750 si 5.500 rpm.

Noile BMW M3 si M4

Si acum vestea care ii va bucura pe fani: in standard, atat M3 cat si M4 Coupe vine cu o tractiune spate si o cutie manuala de viteze, cu sase trepte, si functie Gear Shift Assistant care poate fi dezactivata din meniul iDrive.

Noile BMW M3 si M4

In aceste conditii, suta de kilometri pe ora este atinsa in 4.2 secunde iar viteza de top este limitata electronic la 250 km/h. Pachetul optional M Drive o poate creste, insa, pana la 290 km/h.

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 Competition si M4 Competition vin alaturi de o transmisie automata M Steptronic cu opt trepte si Drivelogic. Tractiunea spate ramane singura optiune si aici pana in vara anului viitor cand va fi disponibila si o varianta cu tractiune integrala M xDrive si diferential Active M. Aceasta va oferi, la fel ca si in cazul lui M5, mai multe moduri de rulare: 4WD, 4WD Sport si 2WD.

Noile BMW M3 si M4

In ceea ce priveste performantele (cu RWD), M3 Competition si M4 Competition atinge 100 de km/h in 3.9 secunde iar repriza 80-120 km/h dureaza 2.6 secunde.

Indiferent de versiune, lista de echipamente standard include suspensii adaptive cu amortizoare controlate electronic, directie M Servotronic, sistem de franare cu doua setari pentru raspunsul pedalei (M Compound iar cel cu componente din carbon ceramic este optional), evacuare a carei sunet poate fi controlat prin apasarea butonului M Sound Control si un sistem DSC care integreaza functia M Dynamic Mode.

Noile BMW M3 si M4

O premiera este sistemul de control al tractiunii, M Traction Control, care poate fi reglat pe 10 trepte. Pe langa toate acestea mai avem si cateva modificari la nivelul sasiului pentru un comportament dinamic imbunatatit.

Noile BMW M3 si M4

Tot o noutate absoluta este si sistemul M Drive Professional cu functiile M Drift Analyser, M Laptimer si M Traction Control, toate disponibile in modul de rulare Track. Aici trebuie mentionat si pachetul M Race Track care scade masa totala cu circa 25 de kilograme si include sistemul de franare M Carbon, jantele din aliaj usor si scaunele din carbon,

Noile BMW M3 si M4

La capitolul sisteme de asistenta oferite in standard, noile BMW M3 si M4 stau destul de bine. Lista include asistent la parcare, sistem de franare automata de urgenta sau sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare cu functie pentru identificarea limitelor de viteza.

Noile BMW M3 si M4

Driving Assistant Professional, Active Navigation, Emergency Lane Assistant, BMW Drive Recorder, Head-Up Display cu afisaj M si asistenul la parcare cu functia Reversing Assistant sunt optionale.

Noile BMW M3 si M4

Asa cum spuneam la inceputul acestui material, debutul comercial al celor doua modele de performanta este programat pentru luna martie a anului viitor.

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 si M4

Noile BMW M3 si M4

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (222) Poze Noile BMW M3 si M4
mai multe