Cel mai de succes BMW din istorie a primit o noua generatie. Mai bun, mai confortabil si acum semi-autonom
- BMW a lansat oficial noul Seria 3
- Este mai tehnologizat ca oricand
- Pasagerii din spate au mai mult spatiu la picioare
Constructorul bavarez de automobile a lansat a saptea generatie Seria 3 cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Sedanul de clasa medie vine cu un design revizuit, tehnologii de ultima generatie si o gama generoasa de motorizari.
Primele imagini neoficiale cu noul Seria 3 au aparut recent pe internet, iar acum a venit momentul ca BMW sa lanseze cea de-a saptea generatie a celui mai de succes model al sau in cadrul Salonului Auto de la Paris care tocmai si-a deschis portile pentru membrii presei din intreaga lume.
Sedanul german masoara 4.709 milimetri in lungime (+76mm comparativ cu vechea iteratie), 1.827 mm latime (+ 16 mm) iar ampatamentul ajunge la 2.851 milimetri (+ 41). Multumita acestor noi dimensiuni, spatiul interior a crescut simtitor, pasagerii din fata bucurandu-se acum de mai mult loc pentru umeri, iar cei din spate vor avea mai mult spatiu pentru picioare.
In tot acest timp, portbagajul poate inghiti pana la 480 de litri de bagaje cu scaunele spate in pozitie normala. Bancheta vine intr-o configuratie 40:20:40, insa BMW nu a spus nimic despre volumul portbagajului obtinut prin rabatarea acesteia.
Revenind la noutatile estetice, noul Seria 3 propune faruri full LED inca din standard (optional faruri adaptive cu tehnologie laser), doua terminatii pentru sistemul de evacuare, grila supradimensionata (un detaliu care face parte din noul limbaj de design al bavarezilor) sau 12 nuante pentru caroserie, dintre care doua noi: Portimao Blue si Vermont Bronze.
Habitaclul a fost la randul lui revizuit, astfel ca pe langa materiale si finisaje mai calitative, pasagerii vor regasi aici scaune cu confort sporit pe distante lungi, un volan nou, plafon panoramic mai lung cu 100 de milimetri decat inainte, noile ceasuri de bord digitale cu display de 12.3 inch in varianta de top, un ecran tactil pentru sistemul de infotainment de 8.8 inch in standard si de 10.25 de inch optional, sau un asistent care te poate ajuta ori de cate ori rostesti cuvintele "Hey BMW".
Noul BMW Seria 3 este disponibil in patru nivele de echipare, si anume Advantage, Sport Line, Luxury Line si desigur, M Sport.
Asa cum ii sta bine oricarui model premium de ultima generatie, si sedanul german vine cu un pachet generos de sisteme de siguranta si asistenta. Oferta standard include printre altele un pilot automat cu functie de franare, Collision and Pedestrian Warning cu functie City Braking, Lane Departure Warning, pachetul Driving Assistant cu functiile Cross Traffic Alert, Rear Collision Prevention si Lane Change Warning, Head-Up Display sau pachetul Parking Assistant Plus cu functie Reversing Assistant.
O noutate este pachetul Driving Assistant Professional, care include toate functiile de mai sus plus Steering and Lane Control Assistant, astfel ca vorbim de capacitatea de rulare intr-un mod semi-autonom.
Ramanem la echiparea standard, dar trecem la capitolul dotari, acolo unde BMW Seria 3 vine cu senzori de ploaie, activare automata a luminilor, sistem de climatizare automat sau sistem audio cu sase difuzoare capabile sa ofere 100 wati. Optional, clientii pot opta pentru un sistem de climatizare pe trei zone sau pentru un sistem audio Harman Kardon cu 16 incinte cu o putere totala de 464 de wati.
Gama de motorizari este pentru toate gusturile si include atat unitati pe benzina cat si diesel. In plus, de anul viitor va fi disponibila si o versiune plug-in hybrid, insa la aceasta din urma revenim putin mai incolo.
Intrarea in gama unitatilor pe benzina se face cu versiunea 320i, cu motor de 2.0 litri capabil de 184 de cai putere si 300 Nm cuplu. Masina atinge 100 de km/h in 7.2 secunde, viteza maxima este de 238 de km/h iar consumul mediu declarat de BMW se incadreaza intre 5.7 si 6.0 litri/100 de kilometri.
Cealalta varianta pe benzina se numeste 330i si propune un agregat de 2.0 litri, cu 258 de cai putere si 400 Nm cuplu. In aceste conditii, repriza 0-100 de km/h dureaza 5.8 secunde iar viteza maxima este de 250 de km/h.
In vara anului viitor, noul Seria 3 va putea fi comandat si intr-o versiune M340i xDrive, cu motor de 3.0 litri care dezvolta 374 de cai putere si 500 Nm cuplu. Acestuia ii trebuie numai 4.4 secunde sa ajunga la 100 de km/h.
Cel mai accesibil Seria 3 diesel este versiunea 318d. Motorul de 2.0 litri ofera 150 de cai putere si 320 Nm cuplu, iar acceleratia de la 0 la 100 de km/h dureaza in cazul lui 8.5 secunde. Daca se opteaza pentru o transmisie automata cu opt trepte, aceeasi repriza are loc in 8.4 secunde.
Nu lipseste celebra varianta 320d, cu acelasi motor de 2.0 litri, dar care dezvolta acum 190 de cai putere si 400 Nm cuplu. Aceasta poate fi comandata atat cu transmisie manuala, cat si cu una automata cu opt trepte, dar si cu tractiune integrala xDrive.
Cel mai puternic BMW Seria 3 diesel este 330d. Unitatea de 3.0 litri cu sase cilindri in linie livreaza 265 de cai putere si 580 Nm cuplu si vine inca din standard alaturi de o cutie de viteze automata cu 8 trepte. In aceste conditii, masina atinge 100 de km/h in 5.5 secunde si poate atinge 250 de km/h. Consumul mediu mixt declarat de BMW este cuprins intre 4.8 si 5.2 litri/100 de km.
Clientii mai grijulii cu mediul inconjurator vor avea de anul viitor o varianta plug-in hybrid 330e, care va oferi 251 de cai putere. Multumita functiei XtraBoost, puterea creste pana la 292 de cai putere, astfel ca acceleratia de la 0 la 100 de km/h ar trebui sa dureze aproximativ 6 secunde. IN plus, acesta va putea parcurge pana la 60 de kilometri in modul full electric.
Ca tot suntem la capitolul noutati tehnice, merita amintit centrul de greutate coborat cu aproximativ 10 milimetri, distributia maselor de 50:50, rigiditatea sasiului crescuta cu aproximativ 25%, masa totala scazuta cu 55 de kilograme, suspensia cu amortizoare cu raspuns variabil in functie de cursa, directia revizuita, diferentialul M imbunatit (unde este cazul) sau suspensia M care reduce garda la sol cu 10 milimetri si este mai rigida cu 20% fata de cea standard. Optional, clientii vor putea opta, desigur, si pentru suspensia M adaptiva.
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw passat gmo 2017 11900 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 13500 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Ford s-max 2.0 2011 6200 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 €