Doua premiere mondiale Opel si un studiu unic de design pentru bicicleta electrica

Doua premiere mondiale Opel si un studiu unic de design pentru bicicleta electrica
Opel lanseaza doua modele in premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva: noul SUV sub-compact Mokka si noul si puternicul Astra OPC. In concordanta cu motoul de anul acesta al salonului, "Conducem catre viitor", datorita noului model Mokka, Opel este primul producator german care intra pe segmentul B al autovehiculelor SUV, aflat in dezvoltare rapida.
Distribuie pe Facebook
Opel nu doar isi extinde gama de autovehicule cu noul Mokka si noul Astra OPC, ci ofera si mai multa emotie. Noul Astra OPC sport coupe de 206 kW/280 CP este cel mai puternic Astra de pana acum.
Si exista si mai multe motive de celebrare pentru Opel, care in acest an sarbatoreste 150 de ani de activitate. Pe langa cele doua premiere mondiale, marca lanseaza la Geneva si conceptul de design stilat si prietenos cu mediul, "RAD e". Este distractiv si raspunde nevoii clientilor de fi mobili, chiar cand folosirea masinii este restrictionata sau nu este posibila. RAD este totodata un memento a perioadei industriale de inceput a Opel, ca producator de biciclete. In acest sens, designerii au dezvoltat un studiu care este in acelasi timp relevant din punct de vedere istoric si ofera o viziune asupra viitorului.
Odata cu inceperea livrarilor pentru modelul Ampera, primul autovehicul electric produs in serie de un constructor european care poate calatori oriunde si oricand datorita autonomiei extinse, marca pune bazele unui nou segment in industria auto europeana si isi consolideaza rolul de deschizator de drumuri in materie de solutii progresive pentru mobilitatea electrica.
In plus, vizitatorii salonului de la Geneva vor avea ocazia sa afle mai multe despre tehnologiile de varf Opel. Noul motor diesel dinamic si extrem de eficient 2.0 BiTurbo CDTI, disponibil in premiera cu modelul Insignia, utilizeaza un sistem exclusivist cu doua turbocompresoare secventiale cu doua intercoolere separate. Insignia BiTurbo CDTI de 2,0 litri dezvolta o putere de 143 kW/195 cp si genereaza un cuplu de 400 Nm, iar consumul de carburant incepe de la 4,9 litri la 100 de kilometri (avand un nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km). Prin urmare, modelul este unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii din punct de vedere al consumului de carburant.
Premiera mondiala: dimensiuni compacte, atitudine puternica: noul Mokka
In ciuda lungimii sale de 4,28 metri, modelul Mokka poate transporta fara dificultati cinci persoane in scaune cu o pozitie mai ridicata. Acesta respecta promisiunea Opel de a combina designul atragator cu tehnologiile inovatoare si functiile destinate clasei premium, facandu-le accesibile unei categorii mai mari de clienti. Cele trei motoare eficiente, inclusiv motorul pe benzina de 1,6 litri (85 kW/115 cp) si versiunile Turbo de 1,4 l (103 kW/140 cp) si unitatea 1.7 CDTI (96 kW/130 cp) asigura o experienta dinamica de conducere. Siguranta este sporita prin intermediul noilor tehnologii revolutionare disponibile acum in segmentul B al autovehiculelor SUV, precum sistemele de asistenta pentru sofer, bazate pe camera video frontala Opel Eye, camera video pentru marsarier, suportul unic pentru biciclete FlexFix si scaunele certificate de AGR.

Dinamica de conducere a modelului Mokka a fost adaptata la stilul de viata urban, incluzand avantajele posibilitatii de deplasare pe teren accidentat. De aceea, in afara de tractiunea pe puntea fata, modelul Mokka poate fi echipat cu tractiune integrala, pentru forta de tractiune si manevrabilitate sporite. Tehnologia tractiunii integrale este eficienta, inteligenta si accesibila, permitand modelului Mokka sa se transforme dintr-un SUV robust de oras intr-un autovehicul de teren performant. In conditii de aderenta sporita, precum drumurile asfaltate, modelul Mokka utilizeaza modul cu tractiune pe puntea fata, distribuind cuplul doar catre rotile din fata. Acest lucru asigura reducerea consumului de carburant.

Insa, pentru a imbunatati experienta de conducere si manevrabilitatea, distributia cuplului este schimbata fara intreruperi dinspre puntea fata catre puntea spate, in functie de aderenta sau situatiile de conducere. Pe suprafete foarte alunecoase, distributia cuplului intre puntea fata si puntea spate este in raport de pana la 50-50. In general, soferul este ajutat de un sistem care se adapteaza automat la conditiile de drum predominante. Intregul sistem de tractiune integrala cantareste doar 65 de kilograme, astfel incat sa poata fi redus consumul de carburant.

Echipamentele standard care imbunatatesc experienta conducerii pentru toate versiunile modelului Mokka includ Controlul electronic al stabilitatii (ESC), Controlul tractiunii (TC), precum si sistemul de asistenta la pornirea in rampa (HSA) si sistemul de control la deplasarea in panta (HDC) - care sporesc siguranta si nivelul de confort in timpul deplasarii in rampa sau in panta.
Premiera mondiala: noul Astra OPC - cel mai puternic model Astra de pana acum
Cu noul Astra OPC, va fi lansata in premiera la Geneva versiunea de inalta performanta a modelului GTC Astra. Motorul pe benzina de 2 l (206 kW/208 cp) cu injectie directa si turbocompresor al modelului OPC poate dezvolta un cuplu maxim de 400 Nm si atinge o viteza maxima de 250 km/h. Este cea mai mare viteza atinsa vreodata de un model Astra. Suspensia de inalta performanta (HiPerStrut) se afla printre principalele atractii ale modelului Astra OPC, permitand autovehiculului sa ofere putere fara compromisuri. In combinatie cu sasiul FlexRide, care dispune de modurile de conducere dedicate Sport si OPC, modelul Astra OPC ofera o manevrabilitate rafinata.
Setarile modului standard asigura un nivel ridicat de confort al autovehiculului, iar modul special sport ofera un plus de agilitate. Setarea OPC transporta soferii intr-o a treia dimensiune. Volanul si pedala de acceleratie asigura un raspuns imediat, iar sasiul aduce o manevrabilitate dinamica.
Insa modelul OPC este chiar cu un pas mai in fata: pe puntea fata a fost montat un diferential autoblocabil mecanic. Acesta ofera modelului OPC si mai multa stabilitate si o manevrabilitate si tractiune imbunatatite, cu alte cuvinte: autovehiculul are o aderenta mai mare la iesirea in viteza din curbe si viraje, chiar si pe carosabil umed.

Modelul Astra OPC dispune si de un nou scaun tip bucket de inalta performanta cu tehnologie de ultima ora. Ambele scaune din fata sporesc experienta de conducere sportiva si dinamica datorita unui material revolutionar cu greutate redusa, pozitiei de sedere mai joase, precum si unui nivel imbunatatit de sustinere laterala. Noua structura a scaunului este mai usoara cu 45% fata de una conventionala. Niciun alt producator auto din lume nu a mai utilizat o foaie din materiale compozite injectata cu material organic intr-un autovehicul de serie. Noile scaune ofera pana la 18 setari diferite.

Toate tehnologiile OPC noi disponibile doar la Opel au fost supuse la un test de anduranta de 10.000 de kilometri pe celebrul circuit Nurburgring din Germania. Cei 10.000 de kilometri parcursi in conditiile dure ale buclei de nord a circuitului sunt echivalentul a 180.000 de kilometri parcursi in conditii normale.

Bicicleta electrica "RAD e" de la Opel ofera o viziune asupra viitorului
Opel va prezenta la Geneva un concept de desing urban prietenos cu mediul: bicicleta RAD e. RAD e vizeaza in principal mediul urban, intr-un moment cand se prevede ca bicicletele electrice vor juca un rol din ce in ce mai mare in conceptele viitoare de transport integrat. Urmeaza filosofia de design a Opel si incorporeaza elemente de design ce apar si in modelul multi premiat Ampera si vehiculul electric experimental RAK e. Numele RAD este inspirat din "Rad", cuvantul german pentru bicicleta si roata.
Acesta este totodata primul concept de bicicleta electrica ce este proiectat in jurul metodelor de productie auto de serie. Sistemul de propulsie pedelec este bazat pe un motor electric extrem de performant de 250 wati si o baterie litiu-ion. La o viteza medie de 20 km/h si in functie de asistarea electrica si de teren, bicicleta electrica atinge o autonomie electrica intre 60 si 145 km. In maxim doua ore si jumatate bateria poate fi complet incarcata. Bicicleta electrica poate fi transportata pe sistemul unic al Opel, FlexFix, si poate fi incarcata in timpul condusului.
Noul 2.0 BiTurbo CDTI desavarseste oferta de motoare diesel pentru Insignia

Vizitatorii de la Salonul Auto de la Geneva vor avea ocazia sa afle mai multe despre noul, dinamicul si deosebit de eficientul motor diesel 2.0 BiTurbo CDTI de la Opel, care debuteaza in dotarea varfului de lance al gamei, modelul Insignia. Insignia BiTurbo CDTI de 2,0 litri dezvolta o putere de 143 kW/195 cp si genereaza un cuplu de 400 Nm, iar consumul de carburant incepe de la 4,9 litri la 100 de kilometri (avand un nivel al emisiilor de CO2 de 129 g/km). Prin urmare, modelul este unul dintre cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii din punct de vedere al consumului de carburant.

La baza motorului se afla un sistem cu doua turbocompresoare secventiale, care pana acum a fost disponibil doar la cateva modele cu preturi mai ridicate. In cadrul sistemului inovator BiTurbo al modelului Insignia, cele doua turbocompresoare de dimensiuni diferite actioneaza fie individual, fie ca un ansamblu. Opel este singurul producator de autovehicule de dimensiuni medii care ofera acest sistem sofisticat cu doua turbocompresoare secventiale si doua intercoolere independente integrat intr-un motor diesel.

Obiectivul principal in dezvoltarea motorului 2.0 BiTurbo CDTI a fost asigurarea rapida a unei presiuni de supraalimentare in gama de turatii scazute, conferind in acelasi timp pedalei de acceleratie o sensibilitate sporita in gama de turatii medii. Cantitatea de aer din motor este reglata in functie de gama de turatii si necesitatile celor doua turbocompresoare de dimensiuni diferite.

La turatii scazute, un intercooler racit cu apa, conectat exclusiv la turbocompresorul mic, permite trecerea cantitatii mici de aer pe cale scurta si directa catre camera de combustie. In gama de turatii medii, turbocompresorul mai mare si mai puternic intervine din ce in ce mai mult in procesul de admisie a aerului. Fluxul sau de aer mai mare este racit prin intermediul intercoolerului conventional, de dimensiuni mai mari. Opel este primul producator care utilizeaza acest "sistem de racire dublu".

Acestea sunt componentele cheie care sporesc agilitatea si viteza de reactie ale noului motor de doi litri. In plus, gama de autovehicule cuprinde si mai multe inovatii: fiecare varianta cu tractiune integrala va fi disponibila in scurt timp cu sasiu SuperSport care include suspensia fata de inalta performanta (HiPerStruts) a modelului Insignia OPC (Opel Performance Center) si frane Brembo. Acest fapt confera dinamicii de conducere un caracter si mai incisiv. In plus, noile sisteme de asistenta pentru sofer pe baza de tehnologie radar sporesc nivelul de siguranta activa al modelului Insignia.
Imbunatatiri suplimentare

Opel isi imbunatateste oferta de motoare pe benzina si diesel pentru Meriva, campionul compact al flexibilitatii. Liderul segmentului European dotat cu sistemul FlexDoor cu balamalele usilor montate in spate, permitand un acces facil si confortabil, primeste o gama de motoare optimizate ce dezvolta o putere mai mare cu un consum mai mic de carburant. Tehnologia economica Start/Stop este acum disponibila pentru toate versiunile motorului pe benzina de 1,4 litri. Cu sistemul Start/Stop, consumul de carburant al variantei 1.4 Turbo de 88 kW/120 cp a fost micsorat fata de cel al variantei precedente, de la 5,9 litri la 5,7 litri/100 km.

De asemenea, inginerii au dezvoltat o noua versiune a acestui motor dotat cu o transmisie manuala cu 6 trepte de viteza, care atinge un cuplu de 200 Nm, cu 14% (25 Nm) mai mult decat cu varianta de transmisie cu 5 trepte de viteza. In acest mod, campionul flexibilitatii de la Opel poate fi condus intr-o maniera mai relaxata, fara a fi nevoie de schimbarea frecventa a treptelor de viteza.

Pentru clientii care prefera motoarele diesel si isi doresc o calatorie confortabila, Opel ofera acum un motor CDTI de 1,7 litri cu o putere de 81 kW/110 cp cu o transmisie automata cu 6 trepte de viteza. Motorul care este acum disponibil pentru Meriva genereaza un cuplu cu 10 cp mai mare decat precedenta versiune 1.7 CDTI cu transmisie automata si are un nivel de emisii de CO2 de doar 160 kg/km - cu 8 grame mai putin decat predecesorul sau.
Distribuie pe Facebook
mai multe