Europenii au interzis la cea mai noua sportiva de la TOYOTA. Este dezvoltata impreuna cu divizia Gazoo Racing
- Toyota a lansat o noua versiune pentru modelul 86
- Este disponibila numai in Japonia
- Motorul boxer de 2.0 litri nu a suferit nicio modificare
Constructorul nipon de automobile a lansat o noua versiune pentru sportiva 86. Botezata GR Sport si dezvoltata impreuna cu divizia Gazoo Racing, aceasta nu va fi disponibila inafara Japoniei.
Doi mari producatori niponi de automobile, Toyota si Subaru, si-au unit fortele in 2012 si au dezvoltat o sportiva care la inceput a facut mare valva. Vorbim de modelul 86, sau BRZ, cu motor Boxer amplasat in fata, tractiune spate, patru locuri, caroserie de tip "fastback coupe" si o manevrabilitate de invidiat.
Masina a primit nenumarate premii in anul lansarii, printre care Car of The Year in Europa (de la publicatia Top Gear), Best Driver's Car de la Autocar sau Performance Car de la Auto Express. Insa cu timpul, Toyota 86 a inceput sa piarda teren in fata rivalilor care deveneau tot mai puternic si mai presus de toate, renuntau la motorul aspirat natural in favoarea unui agregat turbo.
Insa niponii nu au vrut nici in ruptul capului sa faca acest pas, astfel ca incet incet sportiva 86 s-a pierdut in umbra. Toyota, si Subaru deopotriva, a incercat de nenumarate ori sa o readuca in lumina reflectoarelor cu editii speciale si versiuni noi, precum acest 86 GR Sport prezentat in urma cu putin timp.
Asa cum spuneam mai sus, noua versiune 86 GR Sport este dezvoltat impreuna cu specialistii diviziei Gazoo Racing si este disponibila exclusiv pe teritoriul Japoniei. Din punct de vedere estetic, aceasta vine cu elemente aerodinamice, un set de jante negre cu diametrul de 17 inch si trei nuante noi de caroserie: Crystal Black Sillica, Crystal White Pearl si Pure Red.
La interior avem un volan mai mic, imbracat in piele cu cusaturi contrastante argintii, si logo-ul Gazoo Racing, inclusiv pe butonul de Start/Stop, si pe instrumentarul de bord.
Asa cum era de asteptat, inginerii nu au umblat deloc la unitatea de propulsie de 2.0 litri, astfel ca aceasta dezvoltat tot ca si pana acum 207 cai putere si 212 Nm cuplu.
Deasemenea, Toyota le pune clientilor la dispozitie si cateva componente noi din gama GR, printre care un splitter frontal, o aripa spate si doua seturi noi de jante. Posesorii de 86 mai pot comanda si un sistem de infotainment special, cu navigatie incorporata si display de 7 inch. Acesta monitorizeaza si afiseaza mai multi parametrii "de curse", inclusiv timpul pe circuit sau numarul de ture.