Final de cariera pentru un motor legendar. SUBARU isi ia adio de la EJ20 cu 555 de WRX-uri speciale

Final de cariera pentru un motor legendar. SUBARU isi ia adio de la EJ20 cu 555 de WRX-uri speciale
  • Final de cariera pentru motorul EJ20
  • A debutat in 1989 pe prima generatie Legacy
  • 555 de exemplare speciale, disponibile numai in Japonia
Distribuie pe Facebook

Subaru a prezentat, cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo, o editie limitata a lui WRX STI. Botezata EJ20 Final Edition, aceasta marcheaza finalul de cariera al legendarului motor al japonezilor.

Daca europenii conduc la numarul de modele populare lansate de-a lungul anilor, japonezii cu siguranta ocupa locul fruntas la propulsoarele care si-au lasat amprenta pe industria auto si implicit pe pasionatii de masini.

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Sa enumeram doar cateva: 2JZ de la Toyota, RB de la Nissan sau EJ20 de la Subaru. Acesta din urma a debutat in urma cu 30 de ani, odata cu prima generatie Legacy, si avea la inceput 125 de cai putere.

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

De-a lungul anilor insa, motorul de 2.0 litri turbo a echipat mai multe modele de strada de la Subaru, inclusiv Impreza WRX, dar si unele care au alergat in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC). Sau in cursa de 24 de ore de la Nurburgring.

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Cariera propulsorului cu patru cilindri a ajuns insa la final iar pentru a marca cum se cuvine momentul, Subaru a adus la Salonul Auto de la Tokyo un WRX STI EJ20 Final Edition. Acesta va fi replicat in 555 de exemplare, din nou o trimitere la WRC, disponibile din pacate numai in Japonia.

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Versiunea aniversara este bazata pe nivelul de echipare WRX STI Type S insa are si cateva dotari exclusive. Printre ele jantele BBS de 19 inch vopsite in auriu, accente rosii pe spoilere, scaune imbracate in piele naturala si Alcantara, cusaturi argintii, volan imbracat deasemenea in Alcantara si centuri de siguranta argintii.

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Sub capota, toate cele 555 de exemplare vor avea legendarul propulsor EJ20 cu turbina twin-scroll care livreaza ambelor punti 308 cai putere si 422 Nm cuplu prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu sase trepte.

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Franele sunt semnate de Brembo si au discuri de 18 inch pe fata, cu etriere cu sase pistoane si doua pe spate.

Asa cum spuneam la inceputul acestui articol, Subaru WRX STI EJ20 Final Edition poate fi comandat numai in Japonia, unde costa echivalentul a 37.900 de dolari.

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (25) Poze Subaru WRX STI EJ20 Final Edition
mai multe