Galerie Foto: Cel mai puternic Astra de pana acum isi face aparitia in 70 de noi fotografii

Galerie Foto: Cel mai puternic Astra de pana acum isi face aparitia in 70 de noi fotografii
Noua gama de autovehicule Astra de la Opel are acum un nou membru de inalta performanta - puternicul Astra OPC echipat cu un motor de 206 kW / 280 cp - care desavarseste gama OPC, din care mai fac parte modelele Corsa OPC de mici dimensiuni si Insignia OPC de dimensiuni medii.
Distribuie pe Facebook
Propulsat de un motor supraalimentat de 2 litri prevazut cu sistem de injectie directa, modelul Astra OPC (Opel Performance Center) atinge un cuplu maxim de 400 Nm si poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 6 secunde. Autovehiculul atinge o viteza maxima de 250 km/h. Niciun model Astra de pana acum nu a fost atat de rapid.
Motorul cu patru cilindri genereaza un cuplu maxim cu 25% mai mare decat versiunea anterioara a modelului Astra OPC, dezvoltand, de asemenea, o putere sporita cu 40 cp. Acest lucru inseamna 140 cp/litru, cea mai mare putere per litru furnizata de un autovehicul Opel de serie echipat cu motor pe benzina, comparativ cu valoarea de 120 cp dezvoltata de modelul Astra OPC anterior. Noul motor supraalimentat are la baza cel mai nou motor Opel de 2 litri pe benzina, dezvoltand o putere mai mare cu 30 cp decat acesta. Cu toate acestea, consumul de carburant a fost redus cu 12%, in timp ce emisiile de CO2 scad cu 14% fata de valorile inregistrate de modelul anterior. Nivelul emisiilor de CO2 ale modelului Astra OPC a fost redus la 189 g/km (fata de 221 g/km la modelul anterior), iar consumul de carburant la 8,1 l/100 km (fata de 9,2 l/100 km la modelul anterior).

Opel Astra OPC : Peste 70 de noi fotografii pentru placerea ta vizuala

Inginerii Opel au dezvoltat un sistem de admisie a aerului de ultima generatie complet nou pentru a permite patrunderea unei cantitati cat mai mari de aer in turbocompresor. In plus, sistemul de evacuare a fost optimizat, pentru a imbunatati circulatia gazelor de esapament si a spori performanta motorului. Si turbocompresorul a fost imbunatatit pentru a face fata unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare, rezistenta compresorului fiind astfel sporita in mod corespunzator prin utilizarea unor componente noi.
Sasiu de inalta performanta cu sistem FlexRide, suspensie HiPerStrut, diferential autoblocabil
Opel a proiectat un sasiu de inalta performanta, cu scopul de a conferi noului Astra OPC o dinamica laterala si o manevrabilitate excelente, ca o completare a motorului puternic de 206 kW/280 cp, care genereaza un cuplu de 400 Nm. Sasiul dispune de mai multe elemente importante care imbunatatesc dinamica de conducere a autovehiculului: suspensia fata de inalta performanta (HiPerStrut), sasiul mecatronic FlexRide, diferentialul autoblocabil mecanic multidisc si franele Brembo.

Opel Astra OPC : Peste 70 de noi fotografii pentru placerea ta vizuala

Sasiul FlexRide ii permite soferului sa obtina reactii mai rapide din partea amortizoarelor, sistemului de directie si pedalei de acceleratie. Soferul poate alege unul din cele trei moduri de conducere diferite, fiecare dintre acestea oferind o experienta de conducere unica, de inalta performanta. Modul Standard ofera performante inalte si un nivel ridicat de confort pe tot parcursul calatoriilor zilnice. Prin simpla atingere a unui buton, modul Sport modifica setarile suspensiei pentru a spori rigiditatea, mareste agilitatea reducand miscarile de ruliu si permite un raspuns direct al sistemului de directie. Pe de alta parte, modul OPC ofera cea mai avansata experienta de conducere: sistemul de directie ofera un raspuns mai direct fata de modul Sport, ca si acceleratia, iar sasiul este setat pentru oferi performanta maxima.
Jantele din aliaj de 19", incluse in dotarea standard, confera autovehiculului un plus de dinamism. In plus, inginerii OPC au reglat sasiul cu mare precizie conform standardelor OPC, modificand amortizoarele si sporind rigiditatea arcurilor si bucselor.

Opel Astra OPC : Peste 70 de noi fotografii pentru placerea ta vizuala

In plus, modelul Astra OPC a fost echipat cu un diferential autoblocabil mecanic multidisc pe puntea fata, care transmite un cuplu maxim catre roti. Diferentialul, ce contine mai multe discuri de ambreiaj, reduce patinarea rotii, de exemplu sub actiunea fortelor laterale foarte mari generate la acceleratie sau la schimbarile suprafetei carosabile. De asemenea, este ideal pentru incursiuni pe pista de curse. Coordonarea dintre diferential si cuplul de baza static garanteaza un raspuns si o tranzitie armonioase dintre functionarea sub sarcina si rularea din inertie, elimina influentele asupra mecanismului de directie si efectul de auto-directionare la rularea din inertie, asigurand rezerve de tractiune in cazul sarcinilor foarte variate exercitate asupra rotilor.
Sistemul de control al stabilitatii ESP din dotarea modelului Astra OPC are trei moduri diferite, care ii permit soferului sa aleaga intre un stil de conducere relaxat sau unul dinamic, sportiv. Primul dintre acestea este modul standard, care ofera un nivel maxim de siguranta in timpul calatoriilor zilnice. Cel de-al doilea, modul competitiv, ridica pragul la care intervin sistemele automate. In fine, cel de-al treilea mod ii permite soferului sa dezactiveze sistemul ESP, din acest motiv fiind cunoscut sub denumirea de "mod ESP dezactivat".

Opel Astra OPC : Peste 70 de noi fotografii pentru placerea ta vizuala

Sistemul de franare a fost special creat pentru a face fata cerintelor de inalta performanta ale modelului Astra OPC, chiar si in conditii de sarcina maxima. Inginerii OPC au echipat autovehiculul cu un sistem de franare Brembo de 18" prevazut cu amplificator al fortei de franare si discuri de frana mai mari de 355 x 32 mm, ventilate, racite suplimentar si perforate transversal si etriere cu 4 pistoane pentru rotile din fata. Modelul Astra OPC utilizeaza, de asemenea, placute de frana speciale de inalta performanta. Per ansamblu, franele Brembo se caracterizeaza printr-o rezistenta mai buna la temperaturi ridicate in cazul franarilor repetate si un raspuns performant in timpul franarilor lungi ocazionale.
Respectand cele mai nobile traditii OPC, autovehiculul a fost testat si reglat fin pe portiunea Nordschleife a circuitului Nurburgring, Germania. Toate autovehiculele OPC sunt testate pe pista de curse "Green Hell", considerata si in prezent a fi cea dificila si mai solicitanta din lume. Pista a fost supranumita astfel de pilotul de curse britanic Jackie Stewart. In timpul fazei de dezvoltare, fiecare model OPC este supus unui test de anduranta pe o distanta de 10.000 de kilometri, la viteza ridicata, pe segmentul Nordschleife cu o lungime de 20,8 km. Parcurgerea acestei distante pe pista de curse este echivalenta cu parcurgerea a 180.000 de kilometri pe drumurile obisnuite. Durabilitatea tuturor componentelor autovehiculului testata in aceste conditii extreme asigura un grad maxim de satisfactie a clientilor.

Galerie Foto & Video: Noul model compact OPC Opel - cel mai puternic Astra de pana acum

Design expresiv: modelul Astra de inalta performanta are un design atletic
Un autovehicul puternic are nevoie de un design pe masura: caroseria modelului Astra OPC exprima pasiunea pura pentru putere si viteza. La aceasta se adauga volanul cu marginea de jos plata, care ii va atrage cu siguranta pe pasionatii de autovehicule, scaunul usor tip bucket de inalta performanta, cu tehnologie de ultima generatie si noua aplicatie PowerApp pentru iPhone, care ii ofera soferului acces in timp real la date cu privire la motor si autovehicul via magistrala CAN. Materialele de calitate superioara si dotarile exclusiviste OPC din interiorul autovehiculului creeaza o atmosfera sportiva, de lux.
Aspectul sportiv al modelului Astra OPC este amplificat de barele de protectie fata si spate sculptate, fustele laterale, spoilerul de acoperis aerodinamic si cele doua tevi de esapament complet integrate, cu forma trapezoidala. In afara jantelor standard din aliaj de 19", sunt disponibile optional si jante din aliaj forjate de 20" pentru cei care doresc un autovehicul Astra OPC cu aspect mai indraznet. Clientii care doresc sa confere autovehiculului OPC un aspect si mai impresionant pot achizitiona pachetul OPC pentru exterior.

Galerie Foto & Video: Noul model compact OPC Opel - cel mai puternic Astra de pana acum

Noul volan cu marginea de jos plata este inspirat de autovehiculele de curse si are un diametru cu 10 mm mai mic decat cel utilizat la celelalte modele din gama Astra, oferind un raspuns mai precis, mai sportiv si mai direct din partea mecanismului de directie. Zonele de prindere de pe volan au o forma noua, pentru o aderenta imbunatatita si o mai buna vizibilitate asupra instrumentelor. Cusaturile exclusiviste OPC, in culoarea albastru arden sau cool pearl, de pe intreaga suprafata a habitaclului confera interiorului un aer sportiv, de lux.
Autovehiculul este acum disponibil cu scaunul optional tip bucket de inalta performanta, cu tehnologie de ultima generatie, care a fost certificat de catre expertii in sanatatea spatelui din cadrul organizatiei AGR ("Aktion Gesunder Rucken e.V"), indeplinind standardele ridicate in materie de ergonomie. Pentru structura acestui scaun performant, inginerii OPC au utilizat un material revolutionar cu greutate redusa, de inalta tehnologie. Noile scaune din fata sporesc dinamismul in timpul conducerii, oferind in acelasi timp o pozitie de sedere mai joasa si o sustinere laterala imbunatatita. Noile scaune optionale de inalta performanta pot fi reglate in 18 moduri diferite. Opel este primul producator din segmentul de autovehicule compacte de inalta performanta care a echipat partile laterale ale scaunului performant cu perne reglabile pneumatic. Asigurarea unei pozitii de sedere mai joase sporeste modul de perceptie a autovehiculului si interactiunea dintre sofer si drum.

Galerie Foto & Video: Noul model compact OPC Opel - cel mai puternic Astra de pana acum

Volum impresionant de vanzari pentru autovehiculele OPC
Ultima generatie a modelului Astra OPC, cel mai performant model al noii game Astra, va sublinia inca o data potentialul sportiv si expertiza tehnica asociate cu sigla OPC.
Numai in ultimii sapte ani au fost vandute peste 15.000 de autovehicule Astra OPC. Pe langa modelul Corsa OPC, conform cifrelor de vanzari anuale, Astra este printre cele mai bine vandute autovehicule Opel OPC. Opel estimeaza ca va vinde aproximativ 10.000 de modele OPC in urmatoarele 12 luni. Dintre acestea, aproximativ jumatate sunt autovehicule Astra OPC, circa 3.000 sunt Corsa, iar restul sunt autovehicule Insignia. Anual, la nivel european sunt vandute aproximativ 14.000 de autovehicule compacte de inalta performanta, cu o putere de peste 271 cp. Conform acestor estimari, Opel se asteapta sa obtina o cota de 30% din vanzarile de autovehicule compacte de inalta performanta in Europa.

Galerie Foto & Video: Noul model compact OPC Opel - cel mai puternic Astra de pana acum

Opel Performance Center, responsabil pentru accentele sportive ale gamei de modele Opel inca din 1999, este un element esential pentru profilul marcii. Acesta investeste emotii si multa pasiune in aceste autovehicule cu un design uimitor, tehnologie de ultima generatie si o dinamica de conducere extraordinara. Autovehiculele OPC sunt cele mai performante variante din gamele de modele respective, suscitand emotii puternice. In prezent, modelele OPC includ autovehiculele Corsa de 141 kW/192 cp (154 kW/210 cp in varianta Nurburgring Edition) si Insignia OPC (239 kW/325 cp), disponibil in varianta sedan cu patru sau cinci usi si Sports Tourer.
Aer sportiv: "OPC Line" pentru modelele Opel produse in serie
Pe langa pasionatii de modele OPC de inalta performanta, un numar mare de clienti isi individualizeaza modelul de serie Opel cu accesoriile de inalta calitate "OPC Line". Pentru autovehiculele noi, acestea pot fi comandate direct din fabrica. Cei care detin deja un autovehicul Opel pot monta echipamentele la un partener de service Opel autorizat. Pachetul OPC Line include componente de caroserie, jante din aliaj si detalii interioare precum volane si manete de schimbare a treptelor de viteza, proiectate si reglate cu precizie pentru modelele respective de catre designerii si inginerii Opel.

Galerie Foto & Video: Noul model compact OPC Opel - cel mai puternic Astra de pana acum

Popular si exclusivist: cursul de instruire a soferilor OPC Performance

Sedintele de instruire OPC Performance, oferite din 2006, sunt extrem de apreciate de soferii ambitiosi si sunt rezervate cu mult timp inainte. Aceste sunt disponibile nu doar pentru soferii care conduc autovehicule Opel sau modele OPC, ci si pentru soferii celorlalte marci de autovehicule. Exclusivitatea evenimentului care dureaza o zi se reflecta in primul rand in locatia acestuia. Totul se petrece la centrul de testare Opel din Dudenhofen, de obicei inchis publicului, acolo unde prototipurile si viitoarele modele Opel sunt dezvoltate in scopul productiei de serie.

Participantii invata sa utilizeze dinamica modelelor OPC intr-o maniera controlata si sigura, de la o echipa de instructori profesionisti, sub atenta supraveghere a lui Joachim Winkelhock, fostul pilot de uzina Opel, campion in cursa de la Le Mans si ambasador al marcii. Scopul principal al cursului de instruire este obtinerea unei placeri unice in timpul conducerii, mentinand in acelasi timp un control maxim asupra autovehiculului.



Opel Astra OPC - Trailer 1



Opel Astra OPC - Trailer 2

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (72) Poze Noul Opel Astra OPC - Galerie Foto
mai multe