Legendara STRATOS readusa la viata. Debuteaza la Geneva cu motor de FERRARI si cutie manuala

Legendara STRATOS readusa la viata. Debuteaza la Geneva cu motor de FERRARI si cutie manuala
  • Noul Stratos va fi expus la Geneva
  • Productie limitata la 25 de exemplare
  • Are motor de Ferrari si cutie manuala
Distribuie pe Facebook

Italienii de la Manifattura Automobili Torino au readus la viata legendara Lancia Stratos. Productia va fi limitata la doar 25 de exemplare iar doua prototipuri gata de livrare vor fi prezentate la Geneva.

Lancia Stratos este una dintre acele masini care si-au lasat amprenta pe industria auto si in special pe Campionatul Mondial de Raliuri. A fost prima masina din istorie care sa fie dezvoltata de la zero pentru aceasta competitie, pe care a si castigat-o in 1974, 1975 si 1976.

Noul Stratos

Prototipul a fost lansat in 1971 la Salonul Auto de la Torino iar versiunea de strada ascundea sub capota un motor V6 furnizat de Ferrari. Productia a fost de 500 de exemplare, de atatea fiind nevoie pentru a primi omologarea de la Federatia Internationala de Automobilism.

Noul Stratos

Pana in 2005, Lancia Stratos a intrat intr-un con de umbra, dar la Salonul Auto de la Geneva o companie de design din Marea Britanie a facut mult-asteptatul anunt: sportiva italiana se intoarce. Din pacate, proiectul a fost abandonat, dar in 2010 un pilot de raliuri si-a construit un Stratos unicat pe sasiul unui Ferrari F430 Scuderia.

Noul Stratos

Michael Stoschek sustinea la acea vreme ca daca exista interes din partea impatimitilor auto, ar putea asambla maxim 25 de exemplare. Desigur, Ferrari s-a impotrivit si chiar le-a interzis furnizorilor sai sa aiba vreo legatura cu acest proiect.

Noul Stratos

Au trecut alti opt ani pana cand, anul trecut in luna februarie, o companie italiana a anuntat ca a primit toate aprobarile si ca se va ocupa de asamblarea celor 25 de exemplare promise de Stoschek.

Manifattura Automobili Torino (MAT) tocmai a terminat de construit doua prototipuri pe care le va expune in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Acestea sunt gata de livrare si, la fel ca si Startos-ul din 2010, sunt dezvoltate pe sasiul unui Ferrari F430 Scuderia.

Noul Stratos

Vorbim asadar despre un propulsor V8 de 4.3 litri care livreaza puntii spate 450 de cai putere, dar vestea cea mai buna este ca transmisia oferita de MAT este una manuala.

Noul Stratos

Totul suna bine pana acum, dar exista o "problema": noul Stratos costa 500.000 de euro, pret care nu include si masina donatoare, adica un Ferrari F430 (Scuderia sau nu).

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Noul Stratos
mai multe
Publicat în categoria: Masini noi DATA PUBLICĂRII: 14 Februarie 2019