Noul Captiva denota mai mult ritm, mai multa putere si hotarare

Noul Captiva denota mai mult ritm, mai multa putere si hotarare
Louis Chevrolet ar fi fost mandru de cel mai nou SUV, modelul Captiva. Pentru 2011, SUV-ului compact de referinta al marcii Chevrolet i s-a pregatit o restilizare semnificativa, incluzand un design exterior revigorat pentru a-i conferi o prezentamai indrazneata si mai dinamica; o gama complet noua de motoare puternice de ultima generatie, eficiente din punct de vedere al consumului de carburant; modificari ale sasiului pentru a imbunatati calitatea deplasarii si manevrabilitateasi un interior imbunatatit.
Distribuie pe Facebook
Chevrolet a fost creatorul primului model SUV, lansat in anii 1930 o data cu modelul de referinta Suburban, un nume prezent de-a lungul unei perioade incredibile de sapte decenii si care se bucura in continuare de succes in SUA.

"Proprietarii de Captiva s-au bucurat deja de numeroase posibilitati de a alege, intre versiunile cu cinci sau sapte locuri si cele cu tractiune integrala sau cu tractiune fata", spune Wayne Brannon, presedinte si director general al Chevrolet Europe. "Modelul Captiva 2011 ofera patru noi motorizari asociate unei noi transmisii cu sase trepte de viteza; un motor pe benzina de 2.4 litri, un motor V6 de 3.0 litri si 258 cp si doua versiuni ale motorului nostru turbo-diesel de 2.2litri".

Printre toate modificarile si imbunatatirile care au fost realizate, noul Captiva isi pastreaza in continuare avantajele dispunerii adaptabile a scaunelor pe trei randuri, in stil de sala de teatru, putand transporta in mod confortabil pana la sapte pasageri, precum si sistemul de tractiune integrala controlata electronic care distribuie puterea dupa cum este necesar.

"Atunci cand a fost lansat pe piata la finele anului 2006, modelul original Captiva a marcat un punct de cotitura pentru marca Chevrolet, fiind un semnal cat se poate de clar pentru intentiile companiei de a deveni un jucator principal pe piata europeana deosebit de competitiva. Patru ani mai tarziu, modelul Captiva a adus multi oameni pentru prima data la standurile Chevrolet, designul, calitatea si versatilitatea pura fiind mentionate ca aspecte reprezentative de catre clienti", a continuatBrannon.

Captiva surprinde spiritul timpului

Noul Captiva denota mai mult ritm, mai multa putere si hotarare

Atractivitatea unui autovehicul precum Captiva consta in faptul ca acesta isi poate indeplini cu succes indatoririle intr-o zi de cumparaturi, poate transporta jumatate din echipa de fotbal la meci in ziua urmatoare, pentru ca apoi sa fie perfect adaptat unei deplasari pe teren accidentat sau unui weekend la mare.

O astfel de versatilitate moderna si o asemenea atitudine proactiva surprind perfect spiritul unui autovehicul precum Captiva si motivele pentru care este de asteptat ca acesta sa fie atractiv nu numai pentru familii, ci pentru toti cei care cauta o alternativa la modelele conventionale sedan sau hatchback, un autovehicul care spune ceva despre stilul lor de viata.

Wayne Brannon, presedinte si director general al Chevrolet Europe, considera ca momentul de fata reprezinta o excelenta oportunitate pentru noul Captiva de a-si spori cota de piata. "Noul model este cu adevarat un autovehicul al viitorului, proiectat pentru familii si necesitatile lor zilnice, dar si pentru aceia care isi doresc sa iasa din rutina si sa experimenteze noi aventuri. Aceasta este esenta unui SUV precum Captiva, el aduce o nota distinctiva si pentru multi reprezinta o extensie a stilului lor de viata. Noul Captiva personifica de asemenea caracteristica esentiala a marcii Chevrolet, aceea de a depasi barierele statutului social si ale profesiei si va fi un model atractiv, credem noi, pentru oameni din toate mediile.

Din 2006, modelul Captiva s-a vandut in Europa in aproximativ 120.000 de unitati,popularitatea sa nefiind restransa la o singura regiune; vanzari importante au fost inregistrate in Italia, Spania, Germania, Turcia, Franta si Marea Britanie. Popularitatea segmentului SUV nu da semne sa scada; in 2005, acest segment reprezenta 6,2% din piata totala europeana, iar la finele lunii octombrie 2010 cota de piata a acestuia ajunsese la aproximativ 10%. In Europa centrala si de vest, segmentul reprezinta 9% din totalul vanzarilor, la egalitate acum cu autovehiculele de clasa medie si mini, care in urma cu numai cativa ani ar fi eclipsat vanzarile de modele SUV.

Un design exterior puternic

Noul Captiva denota mai mult ritm, mai multa putere si hotarare

Modelul Captiva si-a castigat multi admiratori pentru designul sau exterior, iar o data cu noua versiune acesta s-a imbunatatit si mai mult. Cateva caracteristici sunt remarcate imediat atunci cand privim din fata noul Captiva: capota restilizata si atent modelata, o noua grila de dimensiuni mai mari, purtand insemnele distinctive Chevrolet precum deschiderea dubla si emblema in forma de papion amplasata cu mandrie in centru, precum sinoile faruri cilindrice in forma de prisma si luminile semnalizatoare de directie integratein partea exterioara a oglinzilor retrovizoare, toate fiind elemente de varf de gama ce contrazic pretul de baza al modelului Captiva.

Avansand spre aripile fata, orificiile de ventilatie laterale au acum o forma maiascutitapentru a evidentia intentiile sportive ale noului Captiva. Privit din spatele stalpilor A, noul model Captiva isi pastreaza profilul deosebit de atragator, caracterizat printr-o linie a plafonului subtil inaltata. Toate aceste modificari de design contribuie la crearea unei posturi mai puternice si mai atletice, garantand in acelasi timp ca aspectul noului Captiva poate fi identificat imediat ca fiind unul dintre noile modele Chevrolet.

Pasajele rotilor restilizate, cu un aspect mai vigurosvor putea gazdui roti cu dimensiuni cuprinse intre 17 si 19 inch, iar noua gama de culori exterioare desavarsesc caroseria modelului Captiva.

Taewan Kim, vicepresedinte al departamentului de design al companiei GM, responsabil de proiectul Captiva: "Ingredientul principal al noului design al modelului Captiva este increderea. Modificarile aduse profilului frontal ii confera noului Captiva o postura mai atletica si un caracter general puternic. Am vrut sa ne asiguram ca nu pierdem nimic din spiritul modelului original, oferindu-i in acelasi timp o infatisare mai puternica si mai sofisticata. Captiva are prestanta, fara a avea insa un aspect excesiv de mare; arata puternic, dar in acelasi timp compact".

Putere imbinata cu eficienta - patru noi motoare

Noul Captiva denota mai mult ritm, mai multa putere si hotarare

Dedesubtul noii capote distinse a modelului Captiva este locul in care au fost realizate cele mai semnificative schimbari. Vor fi disponibile nu mai putin de patru noi si puternice motoare, asociate unei noi transmisii manuale sau automate cu sase trepte. Impreuna, ele vor oferi clientilor Chevrolet o experienta de conducere lina, profunda si eficienta si vor face din noul Captiva unul dintre cele mai puternice SUV-uri existente pe piata europeana.

Noua gama de motorizari, alcatuita din doua motoare pe benzina de 2.4 sau 3.0 litri si din doua versiuni turbo-diesel, ambele cu o cilindree de 2.2 litri, incorporeaza o multitudine de tehnologii avansate, menite sa asigure un echilibru optim intre performanta si economia de carburant.

Noile motoare aduc o serie de premiere pentru modelul Captiva, cum este cazul distributiei variabile a supapelor (VVT) pentru motorul pe benzina ECOTEC de 2.4 litri cu doua axe cu came in chiulasa, permitandu-i acestuia sa furnizeze o putere de 167 cp si un consum mixt de carburant de 8,9 litri/100 km pentru versiunea manuala. Valorile de performanta pentru noul Captiva prevazut cu un motor pe benzina de 2.4 litri includ un timp de acceleratie de la 0 la 100 km/h de 10,5 secunde.

O data cu introducerea noului motor pe benzina V6 de 3.0 litri si 258 cp, disponibil incepand cu mijlocul anului 2011, modelul Captiva va fi prevazut pentru prima data cu injectie directa si distributie variabila a supapelor, iar cu un cuplu de 288 Nm, el devine unul dintre cele mai puternice SUV-uri compacte de pe piata. Performanta sa este impresionanta, cu o viteza maxima de 198 km/h sio acceleratie de la 0 la 100 km/h in 8,6 secunde; consumul mixt de carburant este de 10,7 litri/100 km.

Multi clienti vor opta pentru una dintre versiunile diesel, ei putand fi siguri ca vor beneficia de cele mai noi tehnologii diesel si de o eficienta optima. Noul motor de 2.2 litri va fi disponibil in doua versiuni de putere, 163 sau 184 cp. Acest motor de ultima generatie este unul supraalimentat avansat cu patru cilindri si doua axe cu came in chiulasa (DOHC), prevazut cu un sistem de injectie a carburantului common rail de inalta presiune si un turbocompresor cu geometrie variabila (VGT) cu intercooler.

Raportul de compresie redus comparativ cu generatiile anterioare de motoare diesel i-a permis noului Captiva sa dezvolte o putere mai mare, dar cu un nivel mai scazut de emisii. Nivelurile de emisii de CO2 ale motoarelor sunt inferioare pragurilor cheie de taxare in functie de emisiile de CO2, ceea ce se traduce prin potentiale economii pentru clienti.

Valorile de performanta pentru noul Captiva echipat cu motorul de 163 cp sunt de 9,9 secunde pentru acceleratia de la 0 la 100 km/h si o viteza maxima de 189 km/h, in timp ce pentru versiunea de 184 cp, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 9,4 secunde, autovehiculul putand atinge o viteza maxima de 200 km/h. Consumul mixt de carburant este identic pentru ambele versiuni - 6,4 litri/100 km.*

Noul Captiva denota mai mult ritm, mai multa putere si hotarare

O parte integranta a noilor grupuri motopropulsoare ale modelului Captiva este noua transmisie automata cu sase trepte. Noua cutie de viteze automata poate fi utilizata in modul complet automat sau, la dorinta soferului, sistemul Driver Shift Control (DSC) permite schimbarea manuala a treptelor.

Noua transmisie automata a fost proiectata cu gama ampla de trepte pentru a optimiza corelarea dintre performanta si economia de carburant. Astfel, in timp ce prima treapta este 'abrupta' pentru a permite pornirea rapida, cea de-a sasea treapta inalta reduce turatia motorului la viteze mai mari, maximizand eficienta combustibilului si reducand zgomotul si vibratiile interne.

Alternativ, o cutie de viteze manuala cu sase trepte poate fi asociata atat motorului pe benzina de 2.4 litri, cat si motoarelor turbo diesel de 2.2 litri.

Sasiul noului Captiva a fost adaptat pentru a spori si mai mult dinamica autovehiculului, imbunatatindcaracteristicile de virare, de ruliu si confortul deplasarii. Prevazut cusistem de control electronic al stabilitatii (ESC), sistem de control al tractiunii (TCS) si sistem de asistare la franare (BAS) ca dotari standard, modelul Captiva garanteaza un nivel ridicat de siguranta.

Directia electronica sensibila la vitezanecesita un efort de virare mai redusdin partea soferului. Sistemul de asistare la pornirea din rampa Hill Start Assist (HAS) este montat pentru prima data pe modelul Captiva. Acesta mentine in pozitie autovehiculul pepante cu inclinari de 3% sau mai abrupte timp de 1,5 secunde dupa eliberarea pedalei de frana, pentru a-l asista pe sofer in efectuarea unei plecari de pe loc mai line si in conditii de siguranta.

Ambele motoare turbo diesel de 2.2 litri, precum si motorul pe benzina de 2.4 litri, pot fi comandate in configuratii cu tractiune fata sau cu tractiune integrala. Noul Captiva pastreazasistemul de tractiune integrala cu activare la cerere, o solutie deopotriva practica si responsabila din punct de vedere al protejarii mediului inconjurator care utilizeaza tractiunea fata in conditii de deplasare normale si pe cea integrala - activata automat prin intermediul unui ambreiaj electronic - doar atunci cand este necesara o putere mai mare de tractiune, cum este, de exemplu, cazul deplasarii pe suprafete alunecoase sau al pornirii din rampa.

In momentul activarii tractiunii integrale, puterea este distribuita automat intre rotile din fata si cele din spate, ajungand pana la un raport de 50:50. In plus fata derotatia rotii, sistemul detecteaza de asemenea turatia motorului, viteza autovehiculului, deviatiasi unghiul de bracare. Tractiunea integrala este complet integrata in sistemele ABS si ESC pentru a spori si mai mult controlul.

Rezumat al celor mai importante specificatii ale motorului
Capacitate motor Putere (Kw/cp) Cuplu maxim Acceleratie 0-100 km/h Viteza maxima Consum (mixt)
2.2 D 184* 135/184@ 3800 rpm 400 Nm @ 2000 rpm 9,4 sec (9,8) 200 km/h (192) 6,4 L/100km (7,5)
2.2 D 163* 120/163 @ 3800 rpm 350 Nm @ 2000 rpm 9,9 sec (10,8) 189 km/h (184) 6,4 L/100km (7,5)
2.4 DOHC* 123/167 @ 5600 rpm 230 Nm @ 4600 rpm 10,5 sec (11) 190 km/h (175) 8,9 L/100km (9,3)
3.0 V6 190/258 @ 6900 rpm 288 Nm @ 5800 rpm (8,6) sec (198) km/h (10,7) L/100km

*Cifrele sunt date pentru versiunea FWD.
Valorile pentru transmisiile automate sunt prezentate in paranteze.

Restilizare importanta a interiorului

Noul Captiva denota mai mult ritm, mai multa putere si hotarare

Odata aflati la bordul noului Captiva, soferul si pasageriivor fi intampinati de acelasi interior spatios si aerisit, cu un spatiu de depozitare care se numara printre cele mai generoase din clasa din care face partesi cu posibilitatea de a opta pentru configuratia cu cinci sau cu sapte scaune.

Cand nu este necesar cel de-al treilea rand de scaune, acestea pot fi pliate, rezultand astfel un spatiu de bagaje cu un volum de 769 de litri (477 litri sub fereastra). Plin plierea si rabatarea scaunelor din randul al doilea si din randul al treilea, spatiul de depozitare este sporit, astfel incat Captiva devine unul dintre cele mai voluminoase SUV-uri compacte din clasa sa cu un volum de 1.577 litri (942 litri sub fereastra). Chiar si cu scaunele din randul al treilea montate, Captiva dispune de un spatiu disponibil util de 97 de litri.

Interiorul imbunatatit al modelului Captiva dispune acum de numeroase finisaje si texturi noi, incluzand materiale textile complet noi pentru scaune si elemente de decor interior imbunatatite precum inelele cromate satinate din jurul orificiilor de ventilatie, pentru a-i conferi autovehiculului un aspect si o senzatie de calitate de varf de gama. Designerii au utilizat cu succes anumite elemente preluate de la alte noi modele Chevrolet, precum iluminatul posterior de culoare albastru ice si designul rotunjit al plansei de bord,care se continua cursiv in usile soferului si pasagerului din fata, creand aspectul de cabina dubla Chevrolet.

Noul Captiva denota mai mult ritm, mai multa putere si hotarare

Spatii de depozitare suplimentare au fost integrate in mod inteligent, fapt ce sporeste senzatia de spatiu si aspectul practic; astfel, de exemplu, noul Captiva beneficiind de sistemul de asistare la pornirea din rampa Hill Start Assist ce elimina deplasarea inapoi a autovehiculului in rampa si de frana de parcare electrica, spatiul din consola centrala a putut fi utilizat pentru a crea mai multe spatii de depozitare, inclusiv doua suporturi pentru pahare.

Siguranta pasiva este bine deservitaprin includerea a sase airbaguri - frontale si laterale dublepentru sofer si pasagerul din fata si de tip cortina pentru pasagerii din lateral spate - si a centurilor de siguranta in trei puncte cu dispozitive de tensionare si limitatoare de forta pentru scaunele din fata. Punctele de ancorare Isofix sunt prevazute in partea exterioara a scaunelor celui de-al doilea rand, pentru a facilita instalarea rapida si in conditii de siguranta a scaunelor pentru copii.

Sistemul audio al noului Captiva include functii de conectivitate Aux-in si Bluetooth cu comenzi integrate in volan ca dotare standard. Este disponibil un sistem de navigatie cu diagonala de sapte inch, cu acoperire completa a drumurilor europenesi camera video de marsarier pentru asistarea la parcare. Difuzoarele audio au fost repozitionate in usi, iar pasagerii se vor bucura de o experienta audio optimizata datorita numeroaselor imbunatatiri tehnice aduse acusticii interioare, incluzand o izolatie imbunatatita a parbrizului, usilor si plafonului, toate acestea avand drept rezultat reducerea zgomotelor produse de deplasare, de vant si de motor.

Chevrolet - inventatorul SUV-ului

Noul Captiva denota mai mult ritm, mai multa putere si hotarare

Companiei Chevrolet nu ii este tocmai straina constructia de modele SUV. In vreme ce inceputul anului 2011 marcheaza lansarea celui mai nou SUV Chevrolet, noul model Captiva, anul trecut in 2010 compania Chevrolet a celebrat 75 de ani de productie a modelului de referinta Suburban, recunoscut pe scara larga drept primul model SUV din istorie si lansat pentru prima data in anul 1935.

Editia lansata de compania Chevrolet in SUA in anul 2010 cu ocazia celei de 75-a aniversari a modelului Suburban poate sa nu mai aiba prea multe in comun cu versiunea originala - pentru care un radio, incalzirea si barele de protectie spate erau dotari optionale cu costuri suplimentare - dar primul SUV construit vreodata putea transporta totusi opt pasageri si era prevazut cu scaune usor de indepartat pentru a oferi un spatiu de incarcare generos. In acest sens, calitatile esentiale ale modelului Suburban au ramas valabiletimp de peste sapte decenii, generatii intregi de oameni putand atesta faptul ca Suburban poate transporta in mod fiabil atat pasagerii, cat si bagajele acestora.

In viitor, noul Captiva va continua indelungata traditie a modelelor SUV inovatoare ale marcii Chevrolet care ofera o valoare deosebita in schimbul banilor,oferind motoare puternice si eficiente, tractiune integrala si un nivel de calitate si de versatilitate a interiorului care ii contrazic pretul.

Lansarea pe pietele europene incepe in primavara anului 2011.

* Cifrele referitoare la performanta si la consumul de carburant sunt date pentru versiunea cu transmisie manuala FWD.


Sursa: Chevrolet
Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (79) Poze Chevrolet Captiva - Galerie Foto
mai multe