Noul T.50 face toate celelalte hypercar-uri sa para plictisitoare. Are cel mai cel V12 si este mai usor decat o Mazda MX-5

  • Productie limitata la 100 de exemplare
  • 2.65 milioane de euro pret de pornire
  • Ventilator aerodinamic montat in spate
Distribuie pe Facebook

Gordon Murray Automotive tocmai a publicat primele imagini si informatii, aproape complete, cu privire la T.50, poate cel mai tare hypercar lansat in ultimul deceniu si succesorul spiritual al legendarului McLaren F1.

Gordon Murray este un nume mare in industria auto, cunoscut ca fiind parintele celebrului McLaren F1 si creatorul neobisnutului monopost de Formula 1 Brabham BT46, sau "Fancar".

Gordon Murray Automotive T.50

Acum, pentru a marca 50 de ani de cariera, britanicul a combinat cele doua proiecte iconice iar rezultatul se numeste T.50. Vorbim despre, poate, cea mai importanta masina sport din ultimul deceniu si, cel mai probabil, despre ultimul hypercar "analog".

Gordon Murray Automotive T.50

Din punct de vedere estetic, noul Gordon Murray Automotive T.50 te duce cu gandul la McLaren F1 prin forma "nasului" sau a parbrizului dar si prin montarea celor doua portiere diedre.

Gordon Murray Automotive T.50

Mai departe, avem o priza de aer montata pe plafon, o capota, deasemenea, cu deschidere neobisnuita, jante din aliaj cu diametrul de 19 inch pe fata si 20 pe spate, difuzor de aer supradimensionat si un ventilator aerodinamic.

Gordon Murray Automotive T.50

Acesta din urma scade cu 12.5% frecarea aerodinamica si produce cu 50% mai multa apasare la sol si pana la 100% in modul Braking pentru a scadea distanta de franare.

Gordon Murray Automotive T.50

Ca tot suntem la capitolul aerodinamica, noul GMA T.50 are eleroane dinamice, elemente active pe dedesubt si nu mai putin de sase moduri "aerodinamice": Auto, High Downforce, Streamline, Braking, Test si V-Max Boost.

Gordon Murray Automotive T.50

Sub caroserie sta ascunsa o monococa din fibra de carbon si multe alte materiale foarte usoare, tocmai de aceea masa proprie a masinii este de numai 986 de kilograme. Mai putin decat o Mazda MX-5.

Gordon Murray Automotive T.50

In habitaclu avem din nou o trimitere la McLaren F1 prin utilizarea unei configuratii cu trei locuri, scaunul soferului fiind pozitionat pe mijloc. Tocmai de aceea, masina nu are o consola centrala obisnuita, ci un element "plutitor" care integreaza schimbatorul de viteze, fabricat din titan, si controalele pentru sistemul de infotainment compatibil cu Android Auto si Apple CarPlay.

Gordon Murray Automotive T.50

Soferul isi ia informatiile necesare condusului de pe instrumentarul de bord cu turometru mare flancat de doua display-uri digitale.

De mentionat ca fiecare interior va fi facut la comanda, dupa specificatiile clare ale clientilor si mai ales, dupa, dimensiunile fiecaruia.

Gordon Murray Automotive T.50

Chiar daca are o gramada de inovatii, cireasa de pe tort ramane propulsorul V12 de 3.9 litri, aspirat natural, dezvoltat de Cosworth. Unitatea livreaza 663 de cai putere (700 in modul V-Max Boost), 467 Nm cuplu si, atentie, se tureaza pana la 12.100 de rotatii pe minut.

Gordon Murray Automotive T.50

Mai impresionant este ca acul turometrului ajunge de la ralanti la linia rosie in doar 0.3 secunde.

T.50 este o masina construita special pentru impatimitii volanului, tocmai de aceea vine echipata cu o transmisie manuala cu sase trepte, extrem de usoara. Carcasa din aluminiu are o grosime de numai 2.4 milimetri, tocmai de aceea cutia cantareste numai 80.5 kilograme.

Gordon Murray Automotive T.50

Din pacate, GMA nu a publicat valorile pentru acceleratie sau viteza de top, insa Gordon Murray sustine ca acestea sunt irelevante intr-o masina ca T.50.

Gordon Murray Automotive T.50

Tot pentru placerea condusului au fost instalate un diferential cu alunecare limitata, sistem de directie cu cremaliera si pinion iar cei de la volan au posibilitatea de a dezactiva sistemele de asistenta.

Gordon Murray Automotive T.50

"Doar 100 de clienti imi vor impartasi viziunea," spune Murray despre productia limitata a lui T.50. Hypercar-ul urmeaza sa fie lansat pe piata in ianuarie 2022 iar pretul porneste de la 2.62 milioane de euro, fara taxe.

Gordon Murray Automotive T.50

Gordon Murray Automotive T.50

Gordon Murray Automotive T.50

Gordon Murray Automotive T.50

Gordon Murray Automotive T.50

Gordon Murray Automotive T.50

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (31) Poze Gordon Murray Automotive T.50
mai multe